kayak.de gibt es auch auf Englisch. Visit site in English.

Finde günstige Flüge nach Südamerika

Finde günstige Flüge nach Südamerika

Durchsuche Hunderte Reise-Websites nach Angeboten für günstige Flüge nach Südamerika

Hin- und Rückflug
Economy
Boston (BOS)
Südamerika
Fr. 07.05.
Fr. 14.05.
Beliebiger Monat
Vergleiche KAYAK mit |

Aktuelle Flugangebote - Südamerika

Bogotá
Nonstop ab 565 €
2+ Stopps ab 566 €
Rio de Janeiro
1 Stopp ab 593 €
Nonstop ab 600 €
São Paulo
1 Stopp ab 571 €
1 Stopp ab 564 €
Lima
1 Stopp ab 547 €
Nonstop ab 562 €
Buenos Aires
2+ Stopps ab 609 €
Nonstop ab 615 €
Santiago de Chile
1 Stopp ab 592 €
2+ Stopps ab 586 €

Nützliche Infos - Südamerika Flüge

Nebensaison

MärzDie beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 4%.

Hochsaison

DezemberDie beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 10%.

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

692 €(Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)

Top-Preis für Hin- und Rückflug

493 €oder weniger

Top-Preis auf einfacher Strecke

217 €oder weniger

Mit diesen Tipps findest du günstige Flüge nach Südamerika

  • Du suchst ein günstiges Ticket nach Südamerika? 25 % unserer Nutzer haben Tickets nach Südamerika für die folgenden Preise oder weniger gefunden: Von Düsseldorf 358 € Hinflug - 461 € Hin- und Rückflug, von München 346 € Hinflug - 467 € Hin- und Rückflug, von Hamburg 385 € Hinflug - 485 € Hin- und Rückflug
  • Buche deinen Flug mindestens 3 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im Januar, November und Dezember. Der günstigste Monat für Flüge nach Südamerika ist März.
  • Gib deinen bevorzugten Abflughafen und deine Reisedaten in die Suchmaske ein und entdecke die aktuellen Angebote für Flüge nach Südamerika.

FAQ - Flugbuchungen nach Südamerika

Welche Airlines bieten aufgrund von COVID-19 flexible Stornierungsrichtlinien für Flüge nach Südamerika?

Welche Airlines haben aufgrund von COVID-19 Abstandsregeln auf Flügen nach Südamerika eingeführt?

Wie lange dauert der Flug nach Südamerika?

Welcher Flug nach Südamerika ist am günstigsten?

Welche Fluggesellschaften fliegen nach Südamerika?

Welche sind die beliebtesten Reiseziele in Südamerika?

Wie hilft mir die Preisvorhersage von KAYAK dabei den richtigen Buchungszeitpunkt zu finden?

Die Top-5 Airlines für Flüge nach Südamerika

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern

7,7
KLM
Ergebnis aus 3.650 Bewertungen
7,9
Boarding
7,6
Komfort
8,4
Crew
7,2
Unterhaltung
7,4
Essen
Airline-Bewertungen

Negativ: "The touch screen did not work properly"

Positiv: "Food was great, movie selection too. Everything was great except for I couldn’t really get comfortable to sleep"
Negativ: "Not sure how to make the seats more comfortable. I have some back issues though. However, some of my travel companions slept right through the flight."

Positiv: "The plane ✈️ itself the attendants . The entertainment on board. Really great"
Negativ: "Nothing dissatisfying about the flight nor the airline staff . Very polite, very professional. It was a Great flight. For long trips this airline is one of the best."

Positiv: "KLM are our airline of choice. A great full-service carrier with impecable standards."
Negativ: "Nothing"

Negativ: "Everything was OK"

Positiv: "The crew were excellent and seats were comfy."
Negativ: "Headphones for the entertainment centre.could have been better. Sound quality not great."

Positiv: "Great airline"

Negativ: "The KLM crew are always great serving and treating you. Well above many other airlines."

Negativ: "Das ich jetzt noch nicht in nRennes bin sondern in Amsterdam hängen geblieben bin."

Positiv: "Top sympathische Crew"

Positiv: "Die Crew war nett."
Negativ: "Die Kabinenklimatisierung hat man nicht in den Griff gekriegt. In dem Bereich wo wir saßen war es sehr kalt und zügig, so dass wir und trotz mehrerer Decken erkältet haben. In anderen Bereichen haben sich die Gäste über zu hohe Temperaturen beschwert."

Positiv: "Unkompliziert"
Negativ: "Die Lauf Wege sind zu lang aus Amsterdam."

Positiv: "The bed was comfortable. Entertainment selection and large TV screen was good. The KLM crew is amazing, as usual."
Negativ: "Food quality was not so good."

Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew."
Negativ: "Sitze in der Business Class etwas durchgesessen."

Positiv: "Service, entertainment and comfort - all very good. Really enjoyed the extra legroom in comparison with other airlines."
Negativ: "Just the AC was way too cold and they are not providing any blankets nor pillows"

Positiv: "The service crew was very nice"
Negativ: "Entertainment was broken so no movies etc. No pillows and no blankets because they ran out. Freaking cold during the flight. No vegetarian meal nor snacks."

Negativ: "pünktlichkeit"

Positiv: "Crew was fantastic, seats and entertainment was great. Very good food choices."
Negativ: "Everything was very good."

Negativ: "Boarding was very slow."

Negativ: "Es war gute service im Flug. Ich fliege wieder mit KLM."

Positiv: "Nichts"
Negativ: "Stornieren des Flugs. Keiner fühlt sich zuständig und der Kunde wird mit Arbeit und Kosten allein gelassen"

Positiv: "Everything was smooth and effortless."
Negativ: "Can’t think of anything."

Negativ: "It was a connection flight from Manchester via AMS to HAJ. Transfer time in Amsterdam (offered by KLM) just 1 hr - so my baggage hasn't arrived in HAJ, at least one day delay! At airport HAJ I've heard that's usual that baggage can't arrive in one our! So I didn't understand why this flight was offered by KLM!"

Positiv: "was a standard flight, in a standard quality - nothing bad"

Positiv: "Crew was amazing, seats were comfortable with enough leg space even without choosing extra space seats. It was my childhood dream come true to fly with KLM. It was really an exciting trip for me, just that it was short."
Negativ: "Well, for me everything was on point. Those who have never travelled with KLM, I would encourage them to do so and I’m sure they will not regret."

Negativ: "I called for a crew member 5 times and waited 25 minutes for anyone to help me with just some water. I had to get up and go to the very back of the plane to ask for some water. The plane was hot and no air to be found. This was all after we had to get back off the plane before takeoff. It was terrib"

Positiv: "super"
Negativ: "alles gut"

Positiv: "Alles ok"

Positiv: "The crew were very nice, food was tasty, seat comfortable and the entertainment great as well. Will be flying KLM again soon :)"

Positiv: "Friendly staff"
Negativ: "Security check at gate; No priority"

Positiv: "Once aboard the plane, all went well and I experienced excellent service from the cabin attendants."
Negativ: "The flight was delayed (again!) for some 40 minutes and I was worried that I would miss my connection flight in Atlanata. Fortunately the pilot made up for the delay (probably costing the airline thousands in fuel). It seems these days that every KLM flight I take is delayed. This stretch goes back to 2015! Yet KLM prides itself as being punctual. Not the KLM that I have been flying!"

Positiv: "pünktlicher Flug Sehr nettes Personal Gute Verpflegung"

Positiv: "Crew's hospitality, good music, good destination material, terminal info, good system overall"
Negativ: "Less legroom, storage space, bad food, few movie options."

Positiv: "Unterhaltungsprogramm guter Service"
Negativ: "schon besser im Flieger gegessen"

Negativ: "I have ordered Wheelchair for my parents which one of my parent didn't get it on Mumbai Airport. When they arrived on Amsterdam Netherlands Airport they were dropped to the gate assigned first and once the gate changed on the fly no body came to help them moving to the new gate assigned which was far away to walk. Nobody even came to tell them that the gate has been changed. It was because of my father's alertness they didn't miss the connecting flight and when my father asked help to members on airport none of them helped my parents and other 4 co passengers which also were on wheel chairs. It was so scary experience for them that they asked me not to book any more flights with Jet Airways. I won't recommend Jet Airways to any of my friends for their parents to travel to USA. I strongly recommend you guys to take a strict action against this. This is so unacceptable."

Positiv: "The seat was spacious and the concept of the evening meal being the lighter option was innovative and well thought out"
Negativ: "Boarding was chaotic and congested with not much information or order."

Positiv: "Flying with KLM is a pleasure"

Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich, sehr aufmerksam und fürsorglich. Es gab genug zu trinken und gute Auswahl. Über eine Kleinigkeit zu essen freute ich mich auch sehr. Es war ein entspannter, angenehmer Flug. Danke vielmals."
Negativ: "Dass der Flug sich verspätet hat, hat mich persönlich nicht sehr gestört. Wenn aber jemand danach weiter fahren muss, oder einen Termin deshalb verpasst, könnte etwas nervig sein."

Positiv: "Restrooms clean, decent food and drink, nice cabin crew."
Negativ: "No complaints"

Positiv: "Board-Crew war sehr nett und das Essen + Getränke war natürlich auch sehr gut."
Negativ: "Leider muss man sagen dass das Boarding zu lange gedauert hat und manche Probleme mit dem Anschlussflug hatten. Noch dazu kummt dass mindestens 5 oder 6 Personen ihren Koffer nicht mehr bekommen haben unteranderem auch eine Freundin von mir was natürlich sehr ärgerlich ist."

Positiv: "I bought the Airport tickets for my Russian friend. However customs would not allow her to board the plane unfortunately. That's not Kayaks fault. I would definitely book with Kayak again. Many thanks."

Positiv: "Nice flight ...was comfortable travel ...good food.Thanks"
Negativ: "No such things"

Positiv: "The entertainment options were good."

Positiv: "She was cheerful and genuine. I have dietary restrictions but was unable to preorder a meal. She went out of her way to find an available meal for me. I also saw her bring other passengers extra snacks and drinks."
Negativ: "Cramped seating."

Positiv: "Good services!"

Negativ: "Customer service"

Positiv: "Sound was broken on my TV set!"
Negativ: "Called stewardess twice to assist. No response!"

Negativ: "We did not get two of baggage at the destination."

Positiv: "Food was just fine, movie selection very good"
Negativ: "Uncomfortable seat cushions, lights were truned on too early (1.5 hours before flight landed)"

Positiv: "Amazing crew"
Negativ: "Entretenimento"

Negativ: "Boarding was very confusing. The waiting area was filled with people milling around, trying to find their line."

Positiv: "Crew was helpful, worked to make the passengers feel comfortable."
Negativ: "The connection didn’t allow for enough time so I missed my connecting flight. LATAM doesn’t recognize PreCheck, even though US airports do offer that but without the printout boarding pass passengers can’t take advantage of the shorter lines. LATAM also charged for both flights to check baggage instead of charging once for the whole trip."

Negativ: "Everything!"

Positiv: "it was ok flight, but on time, very important to me"
Negativ: "the food... cream cracker and very sweet cake..."

Positiv: "Nice crew, easy on line and airport check in. Flight slightly delayed but arrived on time."
Negativ: "The San Andrés airport was way too small for all the passengers. People sitting in the aisles, clogging up fire exits, Very unsafe. The AC was too low, locals were fanning themselves. Gate was changed, crowds pushing to line up. I’ve never wanted to get on a plane and OUT of the airport so much."

Negativ: "food."

Positiv: "The flight was very comfortable"
Negativ: "The flight should be not delay.. I paid money for been late...45 dollars they don’t appreciate loyalty"

Positiv: "BordUnterhaltung,Personal"
Negativ: "BoarDing waren nicht wirklich gut"

Positiv: "Flight was on time; the plane was clean and well-lit - it actually looked new. Entertainment selection was also surprisingly filled with new movies. The headrest was also very comfortable."
Negativ: "Not necessarily a critique, but I did find it very odd, and non-standard, that the all the overhead bins were closed during boarding. It gave the impression that they were all full, when in fact, they were all empty. Planes should have the overhead compartments all open until everyone is on board so people can see what space is available."

Positiv: "There was an empty seat next to mine and that made the trip bearable!"
Negativ: "More comfortable seats and ample food selection (especially for snacks)."

Positiv: "Es gab sogar einen Film auf deutsch"

Negativ: "Nothing. All excelent"

Negativ: "This app is fraud"

Positiv: "plane"
Negativ: "baggage delivery"

Positiv: "Wonderful people, great attitudes, and the experience I’ve come to expect."

Negativ: "My luggage was delayed on the previous leg of trip, so I didn't have it on arrival in Cusco. Also, after booking I was unable to modify the reservation to add 1 checked bag, so I had to pay a large fee at the airport."

Positiv: "Leg room and seat spacing were great"
Negativ: "Flight could’ve been on time and luggage delivered to passengers in a timely manner."

Positiv: "Crew and flight was fine and short"
Negativ: "While I received an email to checkin on the way there, I did not receive anything for the return flight. Had to wait in line to check in. Also KIWI was the booker and did not share the regular flight code of Latam, only KiWis number which wasn't helpful. Finally, both flights were delayed."

Positiv: "Comfortable and friendly crew"
Negativ: "Lower price."

Positiv: "I like"
Negativ: "According"

Positiv: "Arrived on time"
Negativ: "Business class seats too narrow on 767. Needs upgrade"

Positiv: "They're very professional I would recommend to everyone"
Negativ: "Free soft drinks it was $10 brasilian money"

Positiv: "Price was reasonable as well as ease of booking"
Negativ: "Fix their flipping seating algorithm so you that family members are seated together. I will only use Latam again as the very last resort."

Positiv: "Flug wurde in eine bessere Route getauscht"

Positiv: "The staff were very friendly at all times. Everything was clean an the flight atgandants were always near by incase you needed anything else."

Positiv: "Boarding geordnet und schnell. Service nett."
Negativ: "Komfort eingeschränkt. Kein Entertainment. Verpflegung war Wasser."

Positiv: "Boarding organisiert. Besatzung hilfsbereit."
Negativ: "Klimaanlage zu weit runtergekühlt"

Negativ: "Too tight, no entertaintment"

Positiv: "Wie immer nett. Board-Service gut."
Negativ: "Keine Auflademöglichkeit auf der Langstrecke halte ich für problematisch. Ob das bei einer 767 nicht (mehr) geht?"

Positiv: "Good service"

Negativ: "The pilot arrived 1.5 hours late and my bag was out on another flight, further delaying me. Terrible."

Negativ: "The airport @ Madrid Barajas"

Positiv: "Das Flugpersonal war sehr freundlich und hilfsbereit. Der Flug sehr angenehm und bequem. Es gab genug Beinfreiheit beim Sitzen."

Positiv: "nothing"
Negativ: "Latam didnt care leaving us stranded in the island and they didnt try to help us to come back soon. Awful customer service."

Positiv: "Auch für jemanden der 2 Meter misst sehr komfortables Sitzen. 1 getränk und 1 Croissant waren inbegriffen - geschmacklich gut. Personal war nett und hilfsbereit."

Positiv: "I would fly Latam again, good service and I saved a lot of money"
Negativ: "Would like a lil bit more legroom"

Negativ: "My flight to Lima was delayed therefore I would miss the connecting flight to LAX. I learned of the delay by overhearing a conversation the employee was having with another passenger. No announcement was made, no options were presented to help the passengers with connection find a solution until we started demanding a solution. This ordeal started at 9pm and we did not make it out of the airport till 1:50am to a hotel for a 6am pickup back to the airport to start the process all over again."

Positiv: "Everything except for the middle seat"
Negativ: "The middle seat"

Positiv: "Da das Flugzeug aus Santiago de Chile kommt, handelt es sich um eine Langstreckenmaschine, in der die Beinfreiheit auch in der Economy-Class sehr komfortabel ist (ich konnte problemlos meine Beine überkreuzen). Das persönliche Entertainmentsystem bietet eine große Auswahl an Filmen, TV-Serien und Spielen und der Touchscreen reagiert sehr schnell und flüssig. Es gibt USB- und normale Steckdosen an jedem Platz. Zu Essen gab es ein belegtes kaltes Sandwich, einen Schokoriegel sowie heiße und kalte Getränke, was dem Angebot bei anderen Airlines auf dieser Strecke entspricht und aufgrund der Flugzeit zwischen Mittag- und Abendessen auch ausreichend ist."
Negativ: "Der Check-In-Prozess in Madrid ist aus meiner Sicht idiotisch gestaltet: Zunächst muss man sich anstellen, um an Selbstbedienungskiosken die Aufkleber für das Gepäck auszudrucken und an den Koffern anzubringen, danach muss man zum bemannten Schalter gehen, um die Reisedokumente kontrollieren zu lassen und das Gepäck aufs Band zu stellen. Durch das eigenständige Ausdrucken der Etiketten spart man dem Check-In-Personal eine Arbeit von vielleicht 10 Sekunden pro Koffer – die Reisenden verlieren aber mindestens 15 Minuten beim Anstehen am Automaten, von denen es nämlich viel zu wenige gibt. Es ist mir völlig schleierhaft, warum LATAM auf diesem zweistufigen Prozess besteht, da man letztendlich ja doch zu einem Check-In-Agenten muss (und nicht, wie bei Lufthansa in Frankfurt, die gesamte Gepäckaufgabe automatisch läuft) und somit noch nicht einmal Arbeitskräfte eingespart werden – im Gegenteil stehen bei den Automaten zur Unterstützung sogar noch zwei zusätzliche Mitarbeiter. Es sollte also entweder auf das eigenständige Ausdrucken der Kofferetiketten verzichtet oder auf eine vollautomatische Gepäckaufgabe umgestellt werden, bei der man wirklich zu keinem Menschen mehr muss. Beim Boarding stellen sich die Passagiere nach Sitzreihe sortiert an, allerdings sind die Trennbänder zwischen den Gruppen viel zu kurz, sodass am Ende der Schlange alle Passagiere vermischt stehen. Stattdessen sollten die Fluggäste nach Sitzreihe zum Boarding aufgerufen werden, sodass auch wirklich nur diejenigen anstehen, die auch wirklich gleich an Bord gehen werden. Die Filme und TV-Serien an Bord sind, wenn überhaupt, nur auf Englisch und nicht auf Deutsch verfügbar. Untertitel gibt es in keiner Sprache."

Negativ: "vuelo terrible, los asientos totalmente incómodos, el pasaje no ha costado poco y suprimireron el snack, qué vuelo tan incómodo. ya no conectan la manga y la gente salio en todo el frío fue un choque muy brusco de corriente porque dentro del avión estaba muy caliente ya que creo que no funcionaba el aire acondionado y salir en todo el viento cualquiera se puede enfermar"

Positiv: "New aircraft. Clean. On time departure = on time arrival."

Positiv: "Am Check-in-Schalter wurde mir mitgeteilt, dass das Gate 48 sei - Google gab mir bereits an, dass der Flug von Gate 43 aus starten sollte. Zur besagten Abflugzeit war an Gate 48 kein Flugzeug und keine Crew. Die Leute, die dort warteten habe ich informiert, dass das Boarding an Gate 43 stattfindet. Die Innenausstattung des Dreamliners ist zwar etwas älter aber in der Business-Klasse sehr großzügig. Die Entertainmentauswahl ist umfangreich. Wie es sich für eine südamerikanische Fluggesellschaft gehört, gab es eine große Auswahl an Latino-Rhythmen."
Negativ: "Beim Essen gab es leider keine Wahlmöglichkeit. Dafür waren die südamerikanischen Rotweine sehr lecker. Die Filmauswahl beinhaltet aktuelle Blockbuster. Sie stehen jedoch nur in den Sprachen Spanisch, Portugiesisch und Englisch zur Verfügung."

Positiv: "The crew is fantastic the food is great the airplane is new"
Negativ: "Cannot ask for anything more"

Positiv: "Comfortable flight, great flight attendants, quick boarding procedure"

Negativ: "The space"

Positiv: "Flight was fine once it git underway, and food was good."
Negativ: "Departure was delayed an hour and a half for mechanical reasons."

Positiv: "I was asleep the whole flight. more spacious than the last one, and there was no one sitting next to me."
Negativ: "the delay caused us to miss our flight to LAX from Lima."

Positiv: "Once I was aboard my flight in Lima LA 2514 the attendants were helpful."
Negativ: "When I arrived to Jorge Chavez the ticket counter was down. I waited for 20 minutes and Brunella eventually gave me a boarding pass. The pass was hand written and missing information but she assured me it would be fine. When I attempted to go through security they informed me this wasn't a boarding pass and was missing information. They said I would have to go back downstairs to the desk again. have a visible disability that affects the way I walk, and typically I do not require a wheelchair. I give myself enough time to get to my destination, but thanks to Brunella I was running incredibly late. I finally arrived though my flight was then rerouted to Orlando due to weather conditions at Miami and never arrived in Miami. The pilot of this flight LA2514 decided he was done and wouldn't fly there at all. The passengers were informed they would take buses to Miami."

Positiv: "Crew really stood out as exceptional. Friendly responsive and kind."

Positiv: "upgrade bekommen"

Positiv: "Wir haben wegen ds günstigen preises gebucht und konnten auch 1x gratis umbuchen"
Negativ: "Die Crew hat keinen gesunden menschenverstand, fast schon peinlich"

Positiv: "Der preis war gut"
Negativ: "Die Crew dumm und unflexibel"

Positiv: "alles okay, Wasser gratis"

Positiv: "alles okay - Wasser gratis"

Negativ: "Bordpersonal sollte eingreifen, wenn kleine Kinder überhaupt nicht zu bändigen sind; Sicherheitsrelevanz"

Positiv: "Great selection"
Negativ: "Bathrooms are not enough"

Negativ: "I am 196 cm tall and I could barely move. I fly often and this was one of the most uncomfortable flights ever."

Positiv: "Puntual en horas de salida y llegada"
Negativ: "Son muy incómodos los asientos para un vuelo trasatlántico"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Not only was the flight hours late but there was practically no communication what was going on and what to expect."

Positiv: "Reasonably comfortable seat"
Negativ: "Food quality was poor."

Positiv: "Ich bin unzufrieden. Dieser Reise nach Palma de Mallorca hat mit zusätzlich Kosten und Stress verursacht."
Negativ: "1 - Gepäckbestimmungen bei Hin und Rückflug ( 1 x 20 kg Gepäck) bei Linienflüge wie Condor und Iberia wurde nicht berücksichtigt sodass ich 1 Gepäckstück 20kg bei Rückflug extra bezahlen muss. 2 - Ich habe 3 x Sitzplatzreservierungen bezahlt weil Iberia die Fluggesellschaft geändert hat ( anstatt Iberia plötzlich Vueling) und es keine andere Alternative bei der Check inn Online gab. Ich musste 3 Sitzplatzreservierungen bezahlen, 1 davon völlig unnötig. 3 - Gate Änderung von 92 auf 98 in Palma de Mallorca unmittelbar vor der Rückflug sodass ich fast mein Flug nach München verpasst habe. Den ganzen Stress und 2 extra Gebühren kann ich mir ersparen wenn ich mein Ticket direkt in der Reiseagentur kaufe."

Positiv: "I notified the crew that I would have a very short time upon arrival in Madrid to catch my connecting flight to Santiago. They transferred me to a seat close to the front so I could disembark faster. That allowed me to reach the gate as the boarding began."
Negativ: "The company handling the check-in for Iberia is inept. The line reserved for baggage drop-off was used to prioritize check-in for a large group, making the benefit of online check-in meaningless! Also, the supervisor who intervened on my check-in issue lacked basic customer service skills!"

Positiv: "Nice crew seamless flight"
Negativ: "Would be nice if the planes were air conditioned on the ground because they're very very hot and it didn't cool down much during the flight"

Positiv: "Pünktlich, Catering okay in der Business Class"
Negativ: "Sehr umkomfortable Business Class"

Positiv: "Thw crew were amezing, with a lot of patient. The entertainment was graet. The seats were graet.7;"

Positiv: "Hier scheinten die Mitarbeiter noch motiviert zu sein."
Negativ: "Enge Plätze. Überteuertes Essen. Bekommt man besser bei Easy jet etc."

Positiv: "Das schnelle boarding"
Negativ: "Unhöfliches Personal beim Check-In in Panama und Madrid. Online steht 50€ bei Gepäckabgabe am Flughafen. Tatsächlich zahlt man dann 60€! Unfreundliches und unkompetentes Personal beim Flug von Panama nach Madrid. Kein Service! Essen wird einem vorgesetzt. Gleichgültigkeit besteht bei unverträglichkeit und Allergie! Die Bordunterhaltung hat sich nach einen Monat nicht verändert."

Negativ: "Für Business class viel zu enger Sitzabstand und nicht verstellbare sitze . Das geht gar nicht !!!"

Positiv: "Freundlichkeit der Stewardessen"
Negativ: "Mein Koffer ist stehen geblieben in Madrid."

Negativ: "Pedí que me manden la factura del vuelo y no me a llegado nunca."

Positiv: "Eine stuardess war sehr zuvorkommend"
Negativ: "Der Rest leider nicht"

Negativ: "Ich bin noch gar nicht angekommen denn der IBERIA Flugbist 3 Stunden verspätet. Somit layover in Madrid und über 1/2 Tag verloren"

Negativ: "Gepäck nicht mitgenommen"

Negativ: "GEPÄCK NICHT MITGEKOMMEN"

Positiv: "Muss extra bezahlt werden."

Positiv: "Sehr reibungslos und pünktlich"
Negativ: "Keine Verpflegung aber alles sonst Top"

Positiv: "Arriving at my destination, safe, sound and on-time."
Negativ: "The crew could have been a wee bit more friendly/looked like they didn't hate their job. The onboarding process was just short of disastrous."

Positiv: "Das Flugpersonal freundlich. Gepäckaufgabe zügig."
Negativ: "Die Sitze eng. Das Essen überteuert und nichts für Vegetarier."

Positiv: "Flugzeug war pünktlich da Boarding war ganz Schnell, Besatzung war sehr aufmerksam."
Negativ: "Alles außer das wichtigste war sehr gut und nämlich das Flugzeug selber. Als Business Klasse Passagier habe ich mich auf ein Minimum an Confort erwartet aber die Sitze waren genau so eng und unbequem wie die von der Economy Klasse, und ich bin 1,89 / 85 kg, also nicht ein Riese. Unterhaltung System gab es auch keins kein Bildschirm kein Fernseher und auch keine Musik. Für einen Business Flug zwischen zwei Kontinente finde ich das einfach nicht möglich, aber sonst war alles o. k."

Positiv: "Die Business Class ist die Economy mit einem Sitz in der Mitte frei. Die Perserin war sehr nett"
Negativ: "So gar nichts positives zu erwähnen. Ausser, die Maschine kam 10 Minuten zu früh rein FB waren lieb aber nicht sehr fit alles billig billig. Statt O-Saft gibt es Nectar etc Die Gäste verreisten mit mehreren überdimensionierten Koffern!"

Positiv: "Die Business Class ist die Economy mit einem Sitz in der Mitte frei. Das Catering war okay"
Negativ: "So gar nichts positives zu erwähnen. Ausser, die Maschine kam 10 Minuten zu früh rein FB waren lieb aber nicht sehr fit alles billig billig. Statt O-Saft gibt es Nectar etc"

Positiv: "The flight was short and smooth."
Negativ: "Iberia put me on standby with no notification or explanation. My entire trip came to a screeching hault. The stress and anxiety of waiting to see if I got on a flight with my new fiancé was wildly inexcusable on Iberia’s end. I am incredibly lucky to have made it on but it is deeply disturbing that Iberia would rely on luck so heavily after screwing me out of a seat I payed a lot for. I would have missed my connecting flights and been stuck in Spain for god knows how long since they wouldn’t tell me other flight information. I am very worried about flying with Iberia again."

Positiv: "Trotz genervter Gäste, war das Personal freundlich und hilsbereit."
Negativ: "1,5 Std. Verspätung, Chaos beim Boarding, kein Gepäck am Zielflughafen. Schlechter kann man kaum Abliefern!"

Positiv: "Der Flug ist vom check-in (kaum Wartezeit) bis zur Gepäckausgabe verlaufen, wie man es erwartet; keine highlights, aber auch keine Ärgernisse..."
Negativ: "Sitzplatz war verhältnismäßig eng"

Positiv: "Der Flug ist pünktlich gestartet."

Positiv: "."
Negativ: "Meine Buchung war seit 2 Monaten bestätigt. Am Check in teilten sie mir jedoch mit, dass der Flug overbooked war und ich nicht fliegen konnte. Dies wäre bei Iberia so üblich."

Negativ: "I didn't like the fact that the flight was delayed over an hour with zero explanation as to why. just sat in the hot plane with no reason or explanation."

Positiv: "The seat, the screen, the plane. Premium Economy in Iberia is totally worth."
Negativ: "The power source wasn't working, Premium Economy pax can't go to the Business class restroom, although is just next to their area and have to cross half of the plane for the 1st Economy class restroom."

Positiv: "Ordentliches Flugzeug, freundliches Personal, angekündigte Verpätung fand dann doch nicht statt bzw. war sehr gering"
Negativ: "Das Gepäck wurde beim Transit nicht mitgeliefert, genau wie auf dem Hinflug. Nachlieferung auch 1 Tag später nicht möglich..."

Positiv: "Ordentliches Flugzeug, freundliches Personal, angekündigte Verpätung fand dann doch nicht statt bzw. war sehr gering"
Negativ: "Das Gepäck wurde beim Transit nicht mitgeliefert, genau wie auf dem Hinflug. Nachlieferung auch 1 Tag später nicht möglich..."

Positiv: "The flight is barley an hour so nothing was served. I was glad I had water on me. Other wise it was a easy flight"
Negativ: "It was hard to hear the woman when we were boarding."

Negativ: "48 Stunden vor Abflug ist es nicht mehr möglich vegetarisches Essen zu buchen. Da Online-Check-in erst 24 Stunden vorher möglich ist, ist einem dies als Neukunde nicht klar."

Negativ: "Der Sitzabstand bei Iberia ist eine Zumutung, bei 1,75m Größe stossen die Knie schon vorne an"

Positiv: "Billigflug mit einer A319 .nix spektakuläres, nicht einmal ein Kaffee"

Positiv: "I loved being offered newspapers before takeoff. in-flight entertainment had a good selection, food was good, and there was a decent amount of space on this flight because it was relatively empty."

Negativ: "No WiFi on a 10 hour flight!"

Negativ: "Disorganized boarding"

Negativ: "Kein Platz mehr fürs Handgepäck. Da der Sitzabstand sehr eng ist, konnte ich mich mit Rucksack unter dem Sitz gar nicht mehr bewegen."

Positiv: "I like the staff and the generous host of them"
Negativ: "The price was not matching the benefits of the ticket because it was without check in bag (luggage) and every single thing you have to pay The type of aircraft there are using its too small business class is very poor nothing to compare with other company."

Positiv: "Nothing, Air Portugal is the worst I have ever experienced. Never fly Air Portugal, you have been warned."
Negativ: "A different airline"

Positiv: "Quick flight"
Negativ: "Bad delay, long security line there"

Positiv: "Clear communication about delays and boarding, comfortable seats, great service."

Negativ: "Transfer time in Lisbon"

Positiv: "We upgraded to first class, so everything was perfect!!"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "We upgraded to first class and everything was perfect!!"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "Sehr saubere, helle und moderne Kabinenatmosphäre.Trotz der kurzen Flugzeit gab es Snacks und Getränke. Sehr freundliches Bordpersonal. TAP, sehr gerne wieder."
Negativ: "Die Qualität der Lautsprecher an Bord sollte geprüft bzw. verbessert werden. Die Soundqualität war bezüglich der akustischen Verständlichkeit schlecht."

Positiv: "The price."
Negativ: "Starters, main course, etc where very odd combination of flavors and therefore not at all appealing. Don't provide beverage service in Business outside of meal times. Seats good but space is restricted. Feel closed in."

Positiv: "NOTHING.....................DUE TO FLIGHT CONNECTION CANCELLATION TAP AIR PORTUGAL FORCED US TO STAY STUCK IN AMSTERDAM FOR 15 HOURS"
Negativ: "EVERYTHING..........................ALL TAP AIR PORTUGAL WAS A DISASTER"

Positiv: "Nice seat (I paid €48 euro for more legroom) and the food was decent and the movie selection good."
Negativ: "TAP's boarding procedure is a bit of a mess. We had to wait an extended period of time to board and no information was given. Also keep in mind you have to pay extra for luggage, which is a real deal-breaker when traveling for extended periods of time."

Positiv: "The food and service during the flight was great. Enjoyed the meals and they offered drinks frequently. Complementary wine is also a big plus compared to other airlines."
Negativ: "The luggage situation. We were very annoyed that we didn’t get a carry on bag and had to pay $92 each for every checked bag. I travel frequently and have never experienced this with another airline."

Positiv: "Nette Crew"
Negativ: "Essen - kein glutenfreies Menü"

Positiv: "Die Crew"
Negativ: "Das Essen. Die Unterhaltung."

Positiv: "Überpünktlich!!! Steckdose am Sitzplatz"
Negativ: "Alles ok!"

Positiv: "Die Besatzung war wie immer nett"
Negativ: "Über 2h Verspätung und wie toll wäre es, wenn TAP nur einmal pünktlich sein könnte"

Positiv: "Verspätung wie schon üblich bei TAP"
Negativ: "Einfach nur mal pünktlich"

Negativ: "Wifi"

Negativ: "Flug verpasst da Anschlussflug gecancelt"

Positiv: "Flug gecancelt"
Negativ: "Benachrichtigung das Flug gecancelt wurde"

Negativ: "Food timing, displays for video tiny and no selection possivble."

Negativ: "Bei lufthansa Tarif mit Sitzplatzreservierung gebucht, TAP lässt sich das dann nochmals bezahlen. Umsteigeverbindung zu Eurowings, Gepäck durchchecken nicht möglich, also genug Zeit einplanen um das Gepäck abzuholen und wieder einzuchecken! Nach dem getränkeservice versammelt sich das Bordpersonal hinten im Flieger zum schnacken."

Positiv: "Freundliches Personal"
Negativ: "Sitzlehne bewegt sich nicht Kein Entertainment"

Positiv: "Food"
Negativ: "N/a"

Positiv: "Excellent landing, adequate number of attendents, food served, wide aisles"
Negativ: "I would not do Nee as well ll for the twwwo plus hour flight. If the center seat was occupied as there simply was no space for my knees."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "The service was worse than poor. The planes seay table had hair and dandruff all over it. The air hostesses handed me the food two isles away and I had to hand it to my whole row. I would never pay this price for business class for this airline or ever trust Kayak to give good options."

Positiv: "Smooth flight"
Negativ: "We had to pay extra for checked baggage which were not aware of earlier. The counter person told us we could have saved if we purchased it earlier online and would have saved us 15 euros per person"

Positiv: "Frendly"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "Pünktlich gestartet, aufmerksames Flugpersonal"
Negativ: "Etwas verspätete Ankunft"

Positiv: "Flug war fast 1h verspätet"
Negativ: "Fächer für das Handgepäck völlig überfüllt"

Positiv: "Eigentlich relativ viel Platz/Beinfreiheit."
Negativ: "Nach Verspätung von einer Stunde nochmals im Flugzeug eine weitere Stunde auf den Start gewartet."

Positiv: "nothing."
Negativ: "The flight was cancelled few hours before departure. I called the customer service and they a flight to Tel Aviv a day after with 3 stops. It was imposible to accept, so I've cancelled and bouhgt another ticket from other airline and ask for refund. Three months later I still waiting for the money. Not recommend at all TAP."

Positiv: "The fact that I made my flight."
Negativ: "In incompetence of the clerk that checked me in, and the fact that I was thrice charged for my bag, because he didn’t know how to use the computer."

Negativ: "We could not reserve a gluten free meal to accommodate allergies."

Negativ: "This survey is useless. Keeps putting things wrongly and drops things"

Positiv: "Movies"
Negativ: "Food"

Positiv: "New and clean planes"
Negativ: "Seats in the back with little legspace."

Negativ: "Very salty food. Flight was delayed so I almost missed my connecting flight."

Positiv: "zweites Flugzeug E90 altes gerät Top in Schuss mit viel Beinfreiheit."
Negativ: "80 min Verspätung"

Positiv: "Flugpersonal war freundlich und aufmeksam. das erste Flugzeug war ganz neu A 320R"
Negativ: "flug 24 min verspätet :-("

Positiv: "overall good service; seats are full recline leaning type, which isn't the most comfortable solution, but ok."
Negativ: "TAP connecting flight was three hours late"

Negativ: "Had to check 2 of our luggages, and it cost $95 per piece. Never flown an airline where I had to pay more than $50 per piece. Also carryon has to be less than 8 kg. Our small luggage that we had to check never had any problems with any other airlines about being a carryon but since it was over 8 kg, it had to be checked. Flight was short but no entertainment screen to watch or listen to music. Will not be flying with airline ever again."

Positiv: "Der Flug war pünktlich, das Personal freundlich und sogar für Verpflegung war im Preis inbegriffen gesorgt"

Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew schaffte Wohlfühlatmosphäre. Der gereichte Snack und Getränke waren inklusive und schmackhaft"
Negativ: "Flug mit neuem Airbus A320. Gute Sitze und ausreichen Beinfreiheit. Superweiche Landung in FRA!"

Positiv: "Da dies mein Anschlussflug war würde ich direkt auf den richtigen Weg zum richtigen Gate verwiesen und hatte daher auch keine Probleme beim Boarding. Im Flugzeug gab es bei 10h Flugzeit (nachts) zwei große Mahlzeiten die tatsächlich sehr lecker waren. Es gab eine riesige Auswahl an bekannten Filmen und Serien was mich sehr begeistert hat. Decken/Kissen/Kopfhörer ebenfalls sehr angenehm"

Positiv: "Der Flug hatte 30 min Verspätung, da aber alles glatt geregelt wurde und ich dann direkt zum Anschlussflug konnte, hatte ich keinerlei Probleme. Verpflegung war großartig, man hat sich auch leicht zurecht gefunden."

Positiv: "All good. No complaints."
Negativ: "$40 charge for carry on."

Positiv: "One of the best services on a shorthaul flight in business class! What impressed me the most: the flight attendants were incredibly attentive and so kind - took time to chat with us etc. Besides that excellent service. I didn’t even miss personal screens, and that says a lot!"

Negativ: "Al llegar al counter me dicen que la maleta no está incluida, yo quisiera saber quien viaja sin maleta? Así que tuve que pagar adicional $90 por una sola maleta y tengo que pagar también al regreso, me siento robado y estafado por Tap Portugal"

Negativ: "The space/seat size was very limited"

Negativ: "Outdated movies"

Positiv: "Great crwe and Nice seat"
Negativ: "There was not enough include meals and drinks"

Negativ: "Food options and number of times meals are served could be improved."

Negativ: "The seats were so uncomfortable for such a long flight. And they was not enough space between rows. I felt like cattle. It was in humane. My legs were numb several times during flight. My chair would not recline properly. I’m exhausted. Won’t be booking aireuropa ever again."

Positiv: "Crew were polite. The plane was clean and the seats were roomy and comfortable. Luggage cabins were. roomy. Price was great and no extra hidden charges."
Negativ: "Food was okay. Small portions"

Negativ: "When I booked my flight I was never asked if I wanted to include a piece of luggage so I assumed it was covered, and then I got charged $120 for it at the check-in desk. No apologies whatsoever from the lady, who was pretty rude. I will never fly with them again since the service is not great and this charge made the overall cost of the trip more expensive than traveling with a better airline."

Negativ: "The seats was no to comfortable for the price . They charge for the luggage and any company for traveling internationally does for almost one luggage"

Negativ: "The check-in crew gave terrible service. We almost missed our flight because they wouldn’t check us in. There was no one directing people on where to line up for whatever departure time they had. Just overall a bad experience with Air Europa."

Positiv: "GOOD SPACE FOR THE LEGS, AND COMFORTABLE SEAT"
Negativ: "SINCE I WAS SEATING IN THE BACK SEAT, IT WAS REALLY HOT, NO AC COMING OUT OF THE LAST ROW OF VENTS"

Positiv: "Trip was short."

Positiv: "Crew nice"
Negativ: "Small and old aircraft, worse food and the entretainment is almost inexistent, you need to use your device to download an app, is ridiculus,"

Positiv: "Crew was quite polite and sympatic"
Negativ: "The aircrafts is very old and small for all the passengers they put inside, and the food is really bad in quality and taste."

Positiv: "Pünktlicher Start, nette Besatzung"
Negativ: "Es gab keine Getränke und nicht mal eine Kleinigkeit zum Essen inklusive."

Negativ: "The hidden baggage fees was a surprise when checking in. I have never not been allowed one check in bag for an flight from Europe to the US. The crew did what was needed but made you feel like they were doing you a favour by showing up for work. Other airlines such as emirates, ethiad, virgin Australia all make a person feel welcome with great attention to detail international flight from Europe to the US. I will never fly air Europa again as I feel they are dishonest. The charge for the headphones is ridiculous when the entertainment is limited (most tv series will have one episode and the shows are old) The food was sub par. The sandwich with one sliver of ham was pathetic and the main meal was lacking with only chicken and rice, a small desert, no fruit/ salad and or crackers with cheese which is the norm on international flights."

Negativ: "My United flight was five hours delayed and I was going to miss my Air Europa flight. I called to see if I could switch flights but that was absolutely not an option and I had to buy a new one way ticket. I would’ve paid the difference, if there was one, but that wasn’t an option."

Positiv: "Der Flug ist pünktlich gestartet"
Negativ: "Das Boarding war ok etwas messy nicht geordnet."

Positiv: "The plane was very empty so i was able to spread"
Negativ: "Food was bad for a 9 hr Flight"

Positiv: "Cheap prices"
Negativ: "Air Europa is is budget airline, and things you expect to not always work. I could not check online, because the web site did not work. When checking in at the airport, I paid extra for exit and bulkhead row seats for my family, after which the agent told me that the seas were in different parts of the airplane. The agent was not willing to refund the money I paid and give us ordinary seats. Apparently, with Air Europa, money goes only one way. Still, cheap, so may be attractive."

Positiv: "Da es nur um einen 40 Min. intra-Kanaren Flug handelt war alles Schnell, Einfach und Schmerzlos. Bei dem Flug war auch ein Gepäckstück inklusiv. Super Preis-Leistungsverhältnis"

Positiv: "Der Flug selbst war angenehm und die Landung 15 Min. vor Landezeit."
Negativ: "Das Flugpersonal war eher unfreundlich und hatte schlechte Englischkenntnisse, es wurden nur Getränke gegen Bezahlung serviert."

Positiv: "Die Sitze waren gut verstellbar und die Temperatur im Flugzeug sehr angenehm. Es musste sicher niemand frieren. Ein genügend breites Film- und Musikangebot war vorhanden."
Negativ: "Beim Online-Check-in ist es nur möglich, die Boarding-Karten auszudrucken und nicht aufs Handy zu senden. Wer nimmt schon seinen Drucker mit in den Urlaub! Deshalb stand am Check-in-Schalter dann eine Mega-Schlange an, obwohl der Online Check-in vorher schon erfolgt war. Schlechte Englischkenntnisse des Flugpersonals. Kopfhörer für die Fernseher müssen gekauft werden (2,50 €). Der Verkauf beginnt jedoch erst eine Stunde nach dem Start. Bis dahin kann man sich mit Lippenlesen beschäftigen. Die Kaffeebewirtung wurde ab der Hälfte des Flugzeuges unterbrochen wegen Turbulenzen. Verständlich! Nur wurde der Rest der Passagiere danach nicht mehr bedient. Wer unbedingt Kaffee wollte, konnte einzeln in der Besatzungskabine nachfragen. Die Toiletten müssten bei einem Langstreckenflug unbedingt zwischendurch einmal gereinigt werden."

Positiv: "Beide Flüge (FRA-Madrid und Madrid-Mallorca) waren pünktlich. Da wir in Madrid über 5 Stunden Aufenthalt hatten, sind wir mit dem Taxi zum Prado gefahren und haben uns 2 1/2 Stunden dort die wunderbare Gemäldesammlung angesehen. Das Personal war höflich und freundlich."

Negativ: "Die Sitze waren ungemütlich und nicht weit genug zurückklappbar. Die Kopfhörer waren kostenpflichtig. Man musste sich seine Getränke ständig selbst holen."

Positiv: "Air Europa's fare was cheap, but not as cheap as Latam but I was traveling with a friend who had already bought his ticket. The 5 hr flight from Tel Aviv to Madrid was in a super aircraft. Extremely comfortable flight."
Negativ: "The flight to São Paulo was in an older aircraft, more cramped and no personal entertainment consuls. All in all the flight was fine being an overnight flight, but I would have expected the better aircraft on the long haul flight and the less comfortable aircraft on the short haul. Still good value for money and I'm would definitely fly Air Europa again!"

Positiv: "I was able to back to home"
Negativ: "The plane doesn't have a entertainement system for each one, instead it was a tiny screen on teh top of some seats. Food is average"

Positiv: "Maschine ist mit Verspätung gelandet, keine Durchsagen, keine Reinigung der Kaniene!"

Positiv: "Der Flug hatte zwar ein wenig Verspätung aber das nette Personal auf dem Flughafen und die unkomplizierte Abfertigung haben das wieder herausgerissen."

Negativ: "The food menu needs to be improved"

Positiv: "No frills, had a laptop based entertainment system."
Negativ: "Food was just OK."

Positiv: "Airplane was comfortable, tech was good, food also good and crew was kind."
Negativ: "The airline change my schedule without notifying. I had to call before my flights to be aware of what was going on. I can understand the situation on my first flight because San Juan was a mess after the hurricane but when they flight me to Madrid on October 1st they never mentioned that they were planning to cancel my return flight. The next week, when I was supposed to return, I called to reconfirm my flight just before checking out at the hotel when the say to me that my flight was cancelled. The other surprise was that they decided not to flight again to San Juan until March of 2018!!! She suggested that they can flight me to La Habana, Santo Domingo or Miami and then It was up to me to buy my way back home!!! Can you believe it?! It's the first time I've had an experience like that with an airline. I'm finayon San Juan a week after I was supposed to, thanks to the bad planning of Air Europa. I believe that the least that they can do is reassuring that every passenger that buys them a ticket can return home as planned."

Positiv: "Alles in ordnung"

Positiv: "For a short flight chair was comfortable."
Negativ: "No food, no entertainment. Late plane"

Positiv: "Fast, convenient flight from Boston to Madrid. Good value for price. He"
Negativ: "Had paid extra for confirmed seats, which we were told at check-in were not available. Told that the plane was full and to keep boaipasscfor refund."

Negativ: "The food was terrible."

Negativ: "Still haven't received over 2 days now"

Positiv: "Muy atentos el personal, rápido proceso de check in bordin pass el avión el vuelo, la puntualidad."

Positiv: "Smooth flight and courteous attendants."
Negativ: "They told me 30 euros to check bag and then charged me 60, not fair."

Negativ: "The ads! No food. Nice new plane though!"

Positiv: "One attendant took care of an infant while a mother was suffering from a nose bleed."
Negativ: "Air Europa check in was at area 2, furthest corner of Zurich airport; no sign of which section of check in area 2 (1 through 5) the airline check in seciton is. You have to walk the entire area (seems like a whole separate terminal) to find the counters which were combined with 6 other airlines. Took only 20 minutes. Then to the opposite corner of the airport to board the plane to Madrid. WOW!"

Positiv: "The new planes are great! Lots of room in the overhead bins, I was able to fit my acoustic guitar in without any trouble. Crew were very helpful and professional. Thumbs up Air Europa!"

Positiv: "Almost nothing"
Negativ: "No entertainment per Seat, Small seats and the crew was terrible and not polite"

Positiv: "After reading the reviews I was apprehensive about our flight. The crew was efficient, considerate and well spoken. The airplane was clean, entertainment good, and even the two meals were decent. I would recommend based on the flight."
Negativ: "Miami airport is dirty and the food options past security are abysmal."

Negativ: "Had to pay for baggage and boarding was a hassle, driven on a bus for about 10 mins, had to wait to board etc."

Positiv: "They leave me in Santo Domingo with no reason and no phone to call and solve the problem. That cause problems with my job. They don't have customer service to help people in this case."

Positiv: "11 hours flight with no movies. Flight attendants very rude. Bad food. Seats doesn't stay where you want them to stay. They move by itself. Very disorganized embarkation, landing and takeout procedures. I had 3 delayed flights. Very bad experience. I don't recommend at all. Dirty cabin. I found someone else's hair when I opened the pillow."

Positiv: "Everything was just perfect. I will flight with them again."

Positiv: "Crew service was excellent. Food was good."
Negativ: "No priority for families with children when boarding in Madrid. The strollers had no priority at San Juan airport. We waited a long time before they came out."

Positiv: "Good service"
Negativ: "Plane too crowded"

Positiv: "flight on time"
Negativ: "food"

Positiv: "The movies and some of the crew members werenice"

Positiv: "The movies I watched"
Negativ: "The time it took to board the plane- we also had depressed seats. I will never fly air Europa again."

Mehr zu KLM
Informationen zu COVID-19

Sicherheitsmaßnahmen von Fluggesellschaften, die nach Südamerika fliegen

Fluggesellschaften, die nach Südamerika fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmaßnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen nach Südamerika in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

n Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen nach Südamerika bereitgestellt

Abstandsregeln für Sitzplätze

Sitzplätze in der Mitte auf Flügen nach Südamerika nicht verfügbar

Tests vor dem Flug

Antikörpertest, Test auf Symptome auf Flügen nach Südamerika

Buche günstige Tickets nach Südamerika

Aktuelle Angebote - Hin- und Rückflug

21.05.
Fr.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
34:20 Std.
FRA - GRU
10.06.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
19:55 Std.
GRU - FRA
21.05.
Fr.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
34:20 Std.
FRA - GRU
10.06.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
19:55 Std.
GRU - FRA
21.05.
Fr.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
34:20 Std.
FRA - GRU
12.06.
Sa.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
20:15 Std.
GRU - FRA
23.06.
Mi.
2 Stopps
LATAM Airlines
19:10 Std.
FRA - SDU
10.11.
Mi.
1 Stopp
LATAM Airlines
21:45 Std.
SDU - FRA
23.06.
Mi.
1 Stopp
LATAM Airlines
16:05 Std.
FRA - GIG
10.11.
Mi.
1 Stopp
LATAM Airlines
16:00 Std.
GIG - FRA
23.06.
Mi.
1 Stopp
LATAM Airlines
20:20 Std.
FRA - SDU
10.11.
Mi.
1 Stopp
LATAM Airlines
15:00 Std.
SDU - FRA
14.05.
Fr.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
26:00 Std.
FRA - GRU
20.05.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
19:55 Std.
GRU - FRA
09.08.
Mo.
1 Stopp
Air Europa
15:15 Std.
FRA - GRU
23.08.
Mo.
1 Stopp
Air Europa
14:45 Std.
GRU - FRA
21.05.
Fr.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
21:05 Std.
FRA - GRU
12.06.
Sa.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
16:10 Std.
GRU - FRA
12.05.
Mi.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
14:30 Std.
FRA - GRU
19.05.
Mi.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
17:25 Std.
GRU - FRA
20.05.
Do.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
14:55 Std.
FRA - GRU
21.06.
Mo.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
17:25 Std.
GRU - FRA
02.11.
Di.
1 Stopp
Air Europa
14:20 Std.
DUS - BOG
23.11.
Di.
1 Stopp
Air Europa
14:45 Std.
BOG - DUS
01.07.
Do.
1 Stopp
Air Europa
15:15 Std.
FRA - GRU
06.07.
Di.
1 Stopp
Air Europa
22:45 Std.
GRU - FRA
20.05.
Do.
1 Stopp
KLM
14:15 Std.
DUS - BOG
04.08.
Mi.
1 Stopp
KLM
24:10 Std.
BOG - DUS
01.07.
Do.
1 Stopp
Alitalia
15:45 Std.
FRA - GRU
04.07.
So.
1 Stopp
Alitalia
21:45 Std.
GRU - FRA
18.05.
Di.
1 Stopp
KLM
14:20 Std.
DUS - BOG
08.06.
Di.
2 Stopps
KLM
24:05 Std.
BOG - DUS
08.06.
Di.
1 Stopp
Iberia
14:55 Std.
FRA - GRU
06.07.
Di.
1 Stopp
Iberia
15:50 Std.
GRU - FRA
01.07.
Do.
1 Stopp
KLM
15:10 Std.
FRA - GRU
04.07.
So.
2 Stopps
KLM
18:45 Std.
GRU - FRA
11.09.
Sa.
1 Stopp
Iberia
14:30 Std.
DUS - BOG
25.09.
Sa.
1 Stopp
Iberia
14:50 Std.
BOG - DUS
25.05.
Di.
2 Stopps
Air France
31:55 Std.
FRA - SDU
28.06.
Mo.
2 Stopps
Air France
19:40 Std.
SDU - FRA
Weitere Ergebnisse

Aktuelle Angebote - Nur Hinflug

24.07.
Sa.
1 Stopp
Alitalia
22:15 Std.
FRA - GRU
24.07.
Sa.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
48:55 Std.
FRA - GRU
24.07.
Sa.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
24:55 Std.
FRA - GRU
20.06.
So.
2 Stopps
TAP AIR PORTUGAL
28:40 Std.
FRA - GIG
07.06.
Mo.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
46:50 Std.
FRA - SDU
07.06.
Mo.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
47:10 Std.
FRA - GIG
10.06.
Do.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
31:25 Std.
FRA - SDU
09.06.
Mi.
2 Stopps
LATAM Airlines
21:20 Std.
FRA - SDU
09.06.
Mi.
1 Stopp
LATAM Airlines
16:05 Std.
FRA - GIG
09.06.
Mi.
1 Stopp
LATAM Airlines
25:55 Std.
FRA - SDU
25.06.
Fr.
1 Stopp
Air Europa
24:25 Std.
FRA - ASU
16.05.
So.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
14:30 Std.
FRA - GRU
22.05.
Sa.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
14:55 Std.
FRA - GRU
24.05.
Mo.
1 Stopp
Air Europa
16:05 Std.
FRA - ASU
24.05.
Mo.
1 Stopp
Iberia
14:55 Std.
DUS - BOG
24.07.
Sa.
2 Stopps
Alitalia
24:55 Std.
FRA - GRU
25.05.
Di.
1 Stopp
Iberia
22:40 Std.
FRA - GRU
11.05.
Di.
1 Stopp
KLM
36:50 Std.
FRA - GIG
18.05.
Di.
1 Stopp
United Airlines
23:45 Std.
FRA - GIG
11.05.
Di.
1 Stopp
Air France
33:30 Std.
DUS - BOG
Weitere Ergebnisse
-
1
  • Hin- und Rückflug
  • Nur Hinflug
  • Multi-Stopp
  • Trip Builder
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
  • Verschiedene
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First