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Economy
Recife (REC)
Duesseldorf Intl
Di. 30.11.
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731 €
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  • Buche deinen Flug mindestens 2 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im August, September und Oktober. Der günstigste Reisemonat ist Mai.

FAQs für Flugbuchungen von Recife nach Düsseldorf

Wie lange dauert ein Flug von Recife nach Düsseldorf?

Welche Airlines bieten die günstigsten Flüge von Recife nach Düsseldorf an?

An welchem Tag sind Flüge von Recife nach Düsseldorf am günstigsten?

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Wie hilft mir die KAYAK Preisvorhersage, den besten Buchungszeitraum für meinen Flug von Recife nach Düsseldorf zu finden?

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Wie funktionieren "flexible Daten" bei KAYAK und warum sollte ich sie bei einem Flug von Recife nach Düsseldorf beachten?

Top 4 Airlines auf der Strecke Recife – Duesseldorf Intl

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern

8,0
SWISS
Ergebnis aus 9.085 Bewertungen
8,2
Boarding
7,9
Komfort
8,6
Crew
7,7
Unterhaltung
7,9
Essen
Airline-Bewertungen

"Die neue Boardverpflegung von Swiss Economy ist echt hervorragend: frisch, geschmackvoll, schön präsentiert und erst noch sehr preiswert."

Positiv: "2 Flugbegleiterinnen waren sehr freundlich. Aber der für uns zuständige Flugbegleiter weigerte sich leere Flaschen bei uns abzuräumen. Solch einen schlechten Service, habe ich schon lange nicht erlebt!"
Negativ: "Service an Board war schlecht. Selbst auf Bitten den Müll abzuräumen, wurde er nicht abgeräumt. Völlig unverständlich."

Positiv: "Guter Service, es hat immer Snacks und Getränke zur Verfügung. Toiletten sauber."
Negativ: "Einige Mitarbeiter waren ziemlich demotiviert."

Positiv: "Entertainment was great, excellent movie selections, and games."

Positiv: "Wonderful on board service from the crew"

Positiv: "I liked the attentiveness of staff and there was excellent communication between SWISS airlines and customers."
Negativ: "I honestly had no issues with my flight."

Positiv: "Good crew, food was good for airline food. Entertainment offerings were good."
Negativ: "Too many seats, 3-4-3 configuration means not even enough room to walk down aisle without bumping people in their narrow seats."

Negativ: "Vepflegung: käsesändwich nicht sehr angenehm"

Positiv: "This was my first and last time I will ever fly with Swiss airline-it’s been 4 days and I still didn’t receive my baggage and I had all my medicines in them,that’s including my carry on bag too,because it was taking from me @ the gate and I was told I will get it at my final destination,which I didn"
Negativ: "I just would like to get my baggage- which is been 4 days since my arrival and they can’t even tell me where they are at!!!...."

Positiv: "No seat comfort"

Negativ: "im hinteren Teil ist der Gang etwas gar eng zum laufen"

Negativ: "The plane was SO hot and stuffy. It was an overnight flight, so they passed out blankets—but it was so hot no one used them. The air was stale, to the point of feeling claustrophobic."

Positiv: "gut organisiert"
Negativ: "Snack war eiskalt"

Negativ: "Grosse Verspätung, alte und unbequeme Sitze"

Positiv: "Die Crew war nett und da war trotz guter besetzung des Flugs genügen Platz für Handgebäck in den overheads"
Negativ: "Wir hatten Pech, da wir wahrscheindlich im ältesten Flugzeug der Flotte flogen. Wir sind gut angekommen aber mit etwas modernerer innenaustatung wre das ganze noch angenehmer gewesen."

Negativ: "Der Informationsserivce von Kayak war die reinste Katastrophe. Ich habe keine Buchungsnummer erhalten, wusste nicht zu welchem Terminal."

Positiv: "Die Crew war OK, die Monitore waren gut, die Maschine der Edelweiss eine A330-300 (Chäsrueg) ist eher neu, sieht man auch an den WC"
Negativ: "Der Sitzabstand ist eine Katastrophe und auf keinem Fall 31inch wie es auf Seatguru steht und wird mich davon abhalten jemals wieder Edelweiss zu fliegen, jeder Passagier über 170cm wird leiden."

Positiv: "Bequeme Sitze mit genug Beinfreiheit"

Negativ: "Seat comfort. Sore behind after 11hrs"

Positiv: "The seats were good for a short flight, which this was. No complaints."

Positiv: "ausgesprochen nette und zuvorkommende crew"
Negativ: "WiFi auf allen Flügen, mehr Informationen über die App"

Negativ: "Verspätung, Informationen beim Boarding"

Positiv: "Freundlich, pünktlich, gute Getränkeauswahl und Snack"
Negativ: "———-"

Positiv: "The pilot had to land with rough wind, he did a good job and the peace of chocolat we always get leaving the plane."
Negativ: "Swiss was delayed for in total 1 hour (start incl. landing), the sandwiches with Swiss are terrible in general, nothing extra to drink or eat although the delay and time of flight made it impossible to have dinner."

Positiv: "Es gab sogar Verpflegung trotz des kurzen Flugs Schneller Start und Landung"

Positiv: "Pünktlich, ausreichender Sitzabstand, freundliches Personal."

Positiv: "Finally, they came to their senses. When you change planes, you already have been checked once for security, so there is no more need (and never was¨) for another secutiry check. With just one hour to switch planes, this is great relief."

Negativ: "Verspätung"

Positiv: "Besatzung war heute wirklich super und sehr zuvorkommend!"

Positiv: "The crew was great and the food was pretty good. The crew did a great job of keeping the lavatories clean and stocked. It was a 10.5 hr flight and they gave us one meal, a snack and a treat. Not a lot but since we were just sitting it was enough food. We had to stop for a meal on the way home from the airport."
Negativ: "The seats in the economy cabin are cramped together. If the person in front of your leans back you are almost trapped in your seat. There is little leg room and the cushioning is not enough for a long distance flight. There is no boarding control. People just line up and get on the plane in any order."

Negativ: "I missed my connection and got to Hong Kong a day late."

Positiv: "Es war alles im grünen Bereich, wenn man einmal vom allgegenwärtigen Sound von gefühlt 100 übermüdeten Kleinkinder und Babies absieht. Die Sandwiches schmecken gut und die Biberli auch. Eine gute Verpflegung für einen solch kurzen Flug."
Negativ: "Schade, dass der Flug so spät ist. Ich sags jetzt trotzdem, auch wenn laut Watson nun alle Flugbegleiter/innen mit den Augen rollen werden: Ich vermisse den Tomatensaft. Er befriedigt mein Bedürfnis, ein Glas in der Hand zu halten und gleichzeitig etwas salziges zu mir nehmen zu können."

Positiv: "Everything was perfect"
Negativ: "Everything"

Positiv: "Netes Personal, Gutes Essen, Viel Essen, Schöne Sitze"
Negativ: "Bordunterhaltungssystem stark veraltet sowie nicht funktionsfähig (Flugkarte fehlt, Filme werden mit extremen Bildstörungen abgespielt, Sehr schmaler Sitz, wenig Beinfreiheit, Ein Flug mit United ist da sogar besser!!!"

Positiv: "The staff was wonderful - super friendly and kind. Food was shockingly great. Very impressed."

Positiv: "Verständnisvolle Flugbegleiterin, die uns auf zwei freie, nebeneinanderliegende Sitzplätze hinwies."
Negativ: "Beim Check-in wurden uns (im Gegensatz zu den anderen Passagieren) keine Sitzplätze zugeteilt. Beim Boarding wurden uns, obwohl wir gemeinsam gebucht und eingecheckt hatten, Sitzplätze in zwei verschiedenen Reihen zugeteilt."

Negativ: "Because we missed our connection on our incoming flight, due to a delay leaving Newark by Swiss, Swiss cancelled our returning flights. So when we got to the airport on our return day, we were not booked on any flights. We were required to stay overnight and take a United flight home. Will avoid Swiss in the future."

Positiv: "Crew war trotzdem bemüht"
Negativ: "Getränke vorab fürs lange warten wären gut gewesen. Die Hitze im Flugzeug war unerträglich, die letzten 20 min. wurde es dann doch noch besser."

Positiv: "Flugpersonnal aufmerksam und nett Essen sehr gut"
Negativ: "Schwierigkeiten zum Schlafen aber normal."

Positiv: "Great service--able to buy duty free even on such a short flight. Stewardess was able to take my order and complete purchase just before landing."
Negativ: "Nothing"

Positiv: "The crew was superlative, and after I was stuck for an hour at passport control I found the captain waiting with my dog(in his crate) to make sure of his well being. He said he made sure he kept the climate control at 20c the whole time on the plane. You hear all these animal horror stories but this went above and beyond."

Positiv: "Both times I flew with Swiss airlines it’s been great! Food is pletntiful, staff is very kind."

Positiv: "Nice Aircraft, nice crew"

Positiv: "Freundliche Bedienung"
Negativ: "fast 4 Stunden verspäteter Abflug, ca. 1.5 Stunden nach Boarding stand der Flueger noch immer am Dock"

Positiv: "Quick trip :-)"
Negativ: "45 minute delay, but those are pretty understandable and unavoidable."

Positiv: "Zuvorkommendes Personal"
Negativ: "Unterhaltungsangebot"

Positiv: "Pünktliches Boarding, Abflug und Landung. Sehr kompetente und hilfsbereite Mitarbeiter"
Negativ: "-"

Positiv: "gate wechsel ohne info in spanish. 2 Stunden verspätung flugzeug und 30 min verpätung koffer"
Negativ: "verspätung für alles, wenig information, alte sandwisches, terrible"

Positiv: "Moderne Ausstattung. Freundliches Personal"
Negativ: "Tablet mit Essen hält nicht auf der Ablage und muss gehalten werden. Essen ist nicht gut."

Negativ: "The Premium Eco seats are a catastrophe. They don't recline: the seats only slide down slightly but the upper part of your body doesn't move much. This makes for a poor experience, especially on a night flight. Except if you need the extra width, Eco has better value."

Positiv: "Nette Crew, Privatsphäre und leckeres Catering"
Negativ: "Boarding"

Positiv: "Pünktlichkeit"
Negativ: "Nur süße Snacks, nichts salziges"

Positiv: "Freundlichkeit des Personals"

Positiv: "The seats were bigger across the shoulder area and had more padding than some other budget airlines."
Negativ: "Wish there was more elbow room in the seat. I am a big guy and I was having to squish myself so as to not interfere with my neighbor"

Negativ: "Die Bestuhlung der Business Class in der Boeing 777 ist unbequem. Es gibt wenig Ablagemöglichkeiten. Die Anordnung ist 2-3-2, und die Fensterplätze und der mittlere Sitz hat keinen Zugang zum Gang. Man muss bei diesen Sitzen die Nachbarn belästigen. Finde ich gelinde gesagt suboptimal."

Negativ: "Flight was delayed"

Negativ: "Thé qualité officielle the images"

Positiv: "It was very comfortable and pleasant."
Negativ: "Could be a little better the service, the dinner was late"

Positiv: "Mit einer Ausnahme war die Crew wenig motiviert"

Positiv: "Staff were friendly and seats in business were super comfortable."

Positiv: "Great crew and prompt boarding."
Negativ: "Airline food and close main cabin seating. Should offer upgraded meals, just like the extra seating space."

Positiv: "The food selection and drinks, given our coach class, were excellent. Nice attention to the passengers."

Negativ: "Sehr laut! Eng gestuhlt"

Positiv: "The cue lines per zone are a brilliant idea!"
Negativ: "An explanation to passengers as to why there was a backup between the gate and the plane."

Negativ: "Great experience"

Positiv: "The crew was friendly!"
Negativ: "Once again no vegetarian options."

Negativ: "4 Stunden Wartezeit am Flughafen leider zu lang:("

Negativ: "Better in flight entertainment"

Positiv: "Air france crew at Mumbai Airport very rude and not supportive during checkin"

Negativ: "Flug kommt Mitten in der Nacht in Paris an. Da die Verbindung zum Anschlussgate noch geschlossen war, mussten wir formal nach Frankreich einreisen um zum Gate nach München zu kommen. Dort darf man sich im ungeheiztem Gate noch mindestens 2 Stunden die Zeit vetreiben."

Positiv: "Die Crew war nett"
Negativ: "Sitze waren sehr verschlissen, bzw. funtionierten teilweise nicht. Bordunterhaltung war nur auf einem Monitor möglich der andere Monitor funktionierte nicht."

Positiv: "Nette Besatzung, Kleiigjeit zum Essen und Trinken"
Negativ: "Sehr wenig Platz, wenig zum Essen"

Positiv: "The crew"
Negativ: "Everything was incredibly poor. Flight was delayed, entertainment was outdated and the airport staff were rude."

Negativ: "shuttle from terminal to plane takes a long time. Flight left late"

Negativ: "Verspätung"

Positiv: "The entertainment has great selection. The crews were much friendier than the flight from SFO to Paris."
Negativ: "The seat padding is rather thin."

Positiv: "Service and crew are great"
Negativ: "Seats"

Positiv: "The plain was ok, the crew really nice and attentive. The only “problem” would be the food, mostly for the breakfast that was awful."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "The plane (Boeing 777) is packed like a sardines can, with 10 narrow uncomfortable seats across in Economy Class. The crew didn't even bring water for an 1,5 hr into the flight! The plane was very hot, with very little air flowing through the salon. Food was bland for dinner and inedible for breakfast. The crew was barely there, and borderline rude when asked something."

Positiv: "SFO - CDG (Air France) was a great journey in all respects. But the one major reason for that was, the middle seat was empty. I was so fresh after the journey, would definitely recommend this flight to anyone."
Negativ: "The flight was delayed by atleast 45 mins and therefore had to rush at the CDG airport to catch the next flight."

Positiv: "Flug war kurz, dennoch gab es Getränke. Das war super!"

Positiv: "Flugpersonal war außerordentlich aufmerksam und freundlich. Der Flug mehr als entspannt. Auch das Essen war super!"

Negativ: "Our flight was delayed so we could not make out connecting flight. We had to wait 6 hours get another flight to Atlanta and then fly to Boston the next day, longest flight ever was horrible I called out sick from work too."

Negativ: "Tiny uncomfortable seats."

Positiv: "Alle ok, Personal freundlich zuvorkommend"
Negativ: "kleiner Snack mit Kaffee, alles gut für den kurzen Flug."

Positiv: "Food and wine was very good. Music selection was excellent."
Negativ: "Not enough leg room."

Positiv: "Great food (Economy class). Good Service"
Negativ: "Not enough bathrooms on Economy class area due to aircraft design."

Negativ: "Leg space."

Positiv: "Very helpful cabin crew and did well to communicate in English to me. Flight was on time and landed ahead of schedule"
Negativ: "Entertainment system had to be rebooted as it did not work Small screen handset was not working for the entire flight food selection was not as big as KLM or China Eastern Bathroom on board was smaller than KLM or China Eastern which meant changing into more comfortable clothing for the night flight"

Positiv: "Priority boarding with kids"
Negativ: "Nothing special just like easyJet ir Rayanair"

Positiv: "Sometimes you get surprised, with this specific flight, we had an excellent young and perfect cabin crew. Thanks, Joon!"

Positiv: "Flight landed 15min ahead of schedule. Good seating (29C in 777-300 ER), Good choice on entertainment program, also in german language."
Negativ: "Ordered meal not available (ok, AF staff was on strike)"

Positiv: "Während des Nachtflugs war es ziemlich kalt in der Kabine. Aber es gab eine Decke und ein Kissen. Das war gut! Leider wenig Deutsche Inhalte auf den Entertainment Bildschirmen am Vordersitz. Sonst alles super!"

Positiv: "Das Flugpersonal, alle nette französische Damen, mit viel Charm und Erfahrung, könnten uns überzeugen, Air France hat das gewisse etwas!"
Negativ: "Fast eine Stunde Verspätung..."

Positiv: "Super Betreuung, nette Und aufmerksame Flugbegleiter."
Negativ: "Die Sitze waren etwas ausgeleiert. Die fehlende Anpassung der Rückenlehne an individuelle Bedürfnisse sollte eigentlich Standard sein, aber außer einer unberechenbaren Massagefunktion in diesem A-380 Fehlanzeige."

Positiv: "Das Flugpersonal in der Businessclass war toll, das Essen und der Wein sehr ansprechend."

Positiv: "Staff pleasant and courteous fine meal and beverages! Arrived ahead of schedule in Bucharest!! Overall a very pleasant experience!"

Positiv: "Der Flug ist wegen Schlechtwetter abgesagt worden. Dagegen kann man nichts sagen. Aber...."
Negativ: "Das wir zum umbuchen über zwei Stunden in einer Schlange stehen müssten war eine Zumutung."

Positiv: "Pünktlich, sehr unkompliziertes Boarding, nettes Personal. Ich bin mehr als bespannte am Zielort angekommen. Gerne wieder."
Negativ: "Das Essen war eher mäßig, aber dass es überhaupt etwas zu essen gab auf einem Flug von unter einer Stunde fand ich sehr positiv, wenn auch nicht unbedingt nötig."

"Airline staff are very helpful, airline is extremely punctual, polite, and organized, aircrafts are especially clean and comfortable."

Positiv: "The middle seat empty AMAZING!"
Negativ: "Bigger glass for wine !"

Negativ: "Everything!"

Positiv: "Free flight change."
Negativ: "Meal selection was average."

Negativ: "Latam Airlines has the worst service for the fare paid. We were charged for two carry on bags while other passengers with same bags didn’t have to pay. Crew gave us stupid explanations to justify charging us like you are in the boarding group 7 which we never asked to be placed. It’s the airline business to choose some passengers to charge $100000 Colombian pesos for getting bags, and then after being forced to pay for the bags crew doesn’t give a receipt so we wouldn’t have proof of the fraude. Charging for bags is at discretion of crew. When buying the tickets for me and my family I checked the policy about luggage and the website doesn’t state about being charged for getting regular size bags like ours."

Negativ: "Don’t charge for seat selection. Every passenger deserves to choose their own comfort."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "They force the passengers to tag our bagagge ourself and give wrong directions to do this. And they tried yo force you to pay to change sits."

Negativ: "Food quality can be improved a little"

Positiv: "BordUnterhaltung,Personal"
Negativ: "BoarDing waren nicht wirklich gut"

Positiv: "Crew was friendly"
Negativ: "No leg room even for the seats we paid extra"

Positiv: "Es gab sogar einen Film auf deutsch"

Negativ: "TV at each seat"

Negativ: "All is perfect"

Positiv: "It went with no trouble"
Negativ: "The inflight service wasn't great"

Positiv: "Wonderful people, great attitudes, and the experience I’ve come to expect."

Positiv: "Window seat & no one sat next to me"
Negativ: "Customer service at baggage check in desk. Very very poor and slow"

Positiv: "Flug wurde in eine bessere Route getauscht"

Negativ: "This connection was 1 hour and 20 minutes and I was asked to pickup my luggage and do check-in again, when I arrived to the desk they said that I needed to be there 2 hours ago and just after arguing my connection situation they let my pass"

Positiv: "Boarding geordnet und schnell. Service nett."
Negativ: "Komfort eingeschränkt. Kein Entertainment. Verpflegung war Wasser."

Positiv: "Boarding organisiert. Besatzung hilfsbereit."
Negativ: "Klimaanlage zu weit runtergekühlt"

Positiv: "El vuelo salió a tiempo"
Negativ: "Me cobraron por el equipaje pese a que en la página decía que era gratis 1 maleta. Apenas Un sandwich incomible para un vuelo internacional Nos tuvieron dentro el avión 35 minutos después de aterrizar en Santiago por que el bus que lleva a la manga no llegaba. Después tardaron 1.30 hrs en poner maletas en la banda. Total 2 horas para salir del aereopuerto."

Positiv: "The crew was very kínd!"

Positiv: "Wie immer nett. Board-Service gut."
Negativ: "Keine Auflademöglichkeit auf der Langstrecke halte ich für problematisch. Ob das bei einer 767 nicht (mehr) geht?"

Positiv: "Staff / crew was great"
Negativ: "Boarding is was not explode what line you needed to be in according to the size of your luggage"

Positiv: "Entertainment system"
Negativ: "Very tiny space No complementary food No complementary reserve seats in advance No complementary flight advance"

Positiv: "Aircraft condition, crew professionalism"
Negativ: "Boarding process in Lima airport"

Positiv: "Perfect flight arrived 20 min early !!"
Negativ: "None all great"

Negativ: "I had to pay for everything. only the water was for free. No, of course I had to pay for that on the ticket plane."

Negativ: "We flew Latam to go snowboarding in Argentina. The moment we arrived at the desk to check in, it was chaos. We waited in line for almost 2 hours to check in. When we got to Buenos Aires, our snowboard bags had not made it on the flight. Having to deal with Latam agents who hardly spoke English and were not helpful at all was intensity frustrating. Our bags finally got to our destination 2 days later. We had to drive to the airport to pick them up because they were not going to deliver them for another day, so we would have been 3 days without our snowboard gear. Latam did nothing to compensate us for the days lost no did they even seem to care. This is one of the most frustrating companies I have ever dealt with. I booked a return flight on Delta and lost $1000 just so I don’t have to deal with Latam again. Any money you save on a flight is not worth having to deal with this company. Stick with reliable American-based companies with customer service that is up to American standards."

Negativ: "Breakfast is too early, as soon as take off they serve. it should be before landing."

Positiv: "Das Flugpersonal war sehr freundlich und hilfsbereit. Der Flug sehr angenehm und bequem. Es gab genug Beinfreiheit beim Sitzen."

Positiv: "Timely, safe 3-hour flight from Punta Arenas, Patagonia, to Santiago, the capital of Chile. Fine leather seats, interesting in-flight magazine, OK seat recline and pitch. Great in-flight entertainment for as long as it was available. You can watch or listen to for free on your smartphone, tablet or laptop is a great selection of movies, TV series and music."
Negativ: "The flight entertainment abruptly ended about 45 minutes before landing. The flight attendant told me they had to reset it because it was not working properly (it was fine as far as I could tell). However, it was not available for the rest of the flight."

Positiv: "Their staff really try to make you comfortable. The first half of the flight was in a 767. Tight but not too bad. Really good hot food and nice collection of movies and entertainment."
Negativ: "."

Positiv: "Pretty much everything other than the fact we had to return to Santiago two hours into the flight for mechanical issues. On the upside, they had a plane and crew ready to go when we returned to Santiago"
Negativ: "The turn around resulting Ina five hour delay"

Positiv: "Everything else was greatt."
Negativ: "Hiking boots and a rain jacket were stolen from my suitcase during normal checked baggage transfer. In mexico city after standing in customs line for a very long time, I found my bag sitting by the luggage conveyer belt. At my destination I found my hiking boots and jacket to be missing. I suspect they may have been taken in mexico cit but it could have happened anywhere along the process"

Negativ: "It is unbelievable that in an international flight they don’t give even a glass of water at least we pay extra for it. The tickets is not cheap at all for receiving so bad service"

Positiv: "There entire experience was 1st rate. I've flown to Europe with various international flight companies and LATAM has equaled such but what put it above others was the personal attention when I had a problem with luggage. In Lima, Peru there was a connection and an attendant named Sebastian went the extra mile contacting luggage handlers with his cell phone to ensure my bag was recovered and waiting at the gate of my connecting flight en route to Buenos Aires. A special thanks goes to Sebastian. Thank you Brother."

Positiv: "Auch für jemanden der 2 Meter misst sehr komfortables Sitzen. 1 getränk und 1 Croissant waren inbegriffen - geschmacklich gut. Personal war nett und hilfsbereit."

Positiv: "Comfortable seats."
Negativ: "Food and drink service not given. There was no turbulence to justify this failure, and flight was over an hour long, allowing sufficient time to provide it. Poor communication of departure delay."

Positiv: "Comfortable seats. Good entertainment. Way better than any US airline."
Negativ: "Cabin lights on for first 2 hours of an overnight (red eye) flight. No meal served as indicated on ticket, just M&Ms. Very cold cabin."

Positiv: "Da das Flugzeug aus Santiago de Chile kommt, handelt es sich um eine Langstreckenmaschine, in der die Beinfreiheit auch in der Economy-Class sehr komfortabel ist (ich konnte problemlos meine Beine überkreuzen). Das persönliche Entertainmentsystem bietet eine große Auswahl an Filmen, TV-Serien und Spielen und der Touchscreen reagiert sehr schnell und flüssig. Es gibt USB- und normale Steckdosen an jedem Platz. Zu Essen gab es ein belegtes kaltes Sandwich, einen Schokoriegel sowie heiße und kalte Getränke, was dem Angebot bei anderen Airlines auf dieser Strecke entspricht und aufgrund der Flugzeit zwischen Mittag- und Abendessen auch ausreichend ist."
Negativ: "Der Check-In-Prozess in Madrid ist aus meiner Sicht idiotisch gestaltet: Zunächst muss man sich anstellen, um an Selbstbedienungskiosken die Aufkleber für das Gepäck auszudrucken und an den Koffern anzubringen, danach muss man zum bemannten Schalter gehen, um die Reisedokumente kontrollieren zu lassen und das Gepäck aufs Band zu stellen. Durch das eigenständige Ausdrucken der Etiketten spart man dem Check-In-Personal eine Arbeit von vielleicht 10 Sekunden pro Koffer – die Reisenden verlieren aber mindestens 15 Minuten beim Anstehen am Automaten, von denen es nämlich viel zu wenige gibt. Es ist mir völlig schleierhaft, warum LATAM auf diesem zweistufigen Prozess besteht, da man letztendlich ja doch zu einem Check-In-Agenten muss (und nicht, wie bei Lufthansa in Frankfurt, die gesamte Gepäckaufgabe automatisch läuft) und somit noch nicht einmal Arbeitskräfte eingespart werden – im Gegenteil stehen bei den Automaten zur Unterstützung sogar noch zwei zusätzliche Mitarbeiter. Es sollte also entweder auf das eigenständige Ausdrucken der Kofferetiketten verzichtet oder auf eine vollautomatische Gepäckaufgabe umgestellt werden, bei der man wirklich zu keinem Menschen mehr muss. Beim Boarding stellen sich die Passagiere nach Sitzreihe sortiert an, allerdings sind die Trennbänder zwischen den Gruppen viel zu kurz, sodass am Ende der Schlange alle Passagiere vermischt stehen. Stattdessen sollten die Fluggäste nach Sitzreihe zum Boarding aufgerufen werden, sodass auch wirklich nur diejenigen anstehen, die auch wirklich gleich an Bord gehen werden. Die Filme und TV-Serien an Bord sind, wenn überhaupt, nur auf Englisch und nicht auf Deutsch verfügbar. Untertitel gibt es in keiner Sprache."

Positiv: "It was comfy"
Negativ: "When I got to Miami, I wasn't assisted to the next gate"

Positiv: "I love this airline! Service, planes, food."
Negativ: "Na"

Positiv: "Am Check-in-Schalter wurde mir mitgeteilt, dass das Gate 48 sei - Google gab mir bereits an, dass der Flug von Gate 43 aus starten sollte. Zur besagten Abflugzeit war an Gate 48 kein Flugzeug und keine Crew. Die Leute, die dort warteten habe ich informiert, dass das Boarding an Gate 43 stattfindet. Die Innenausstattung des Dreamliners ist zwar etwas älter aber in der Business-Klasse sehr großzügig. Die Entertainmentauswahl ist umfangreich. Wie es sich für eine südamerikanische Fluggesellschaft gehört, gab es eine große Auswahl an Latino-Rhythmen."
Negativ: "Beim Essen gab es leider keine Wahlmöglichkeit. Dafür waren die südamerikanischen Rotweine sehr lecker. Die Filmauswahl beinhaltet aktuelle Blockbuster. Sie stehen jedoch nur in den Sprachen Spanisch, Portugiesisch und Englisch zur Verfügung."

Positiv: "A crew member did her best to resolve my problem"
Negativ: "My seats designation were changed several times."

Positiv: "Lack of maintanance the pilot had to turn around in the runway because the plain had no sufficent gas. Maintanance should be constant not reqctive of the situation"

Negativ: "I showed up to my flight from Lima and was told by Latam that my flight wasn't in their system. Due to the late hour and lack of customer service agents by the time I was able to get to the front of the line (phone calls didn't go through to anyone) the time had passed for me to even check in. According to Latam, Virgin changed my flight and forgot to rebook my return home. I ended up sleeping at the Lima airport, paying out of pocket almost $2000 and having to fly through Miami. No one took responsibility for the fact my ticket was changed and I wasn't informed - unacceptable."

Positiv: "I have bought a ticket from To Aeroparque Jorge Newvery; and they cancelled the flight and sent me to Ezeiza without prior inform, concent and without any compensation."

Negativ: "One of my bags was damaged on the direct flight from Santiago to Miami. It looked like it had been dragged down the runway. I showed this to Latan representative Angel Pupulin in Miami who's first statement was, "Latan is not responsible." He was rude and initially refused to even fill out a damaged bag report. I explained that I would call my credit card company and put a non-authorization on $2500 worth of tickets. He continued to speak to me in Spanish although I told him, " No habla Espanol." He spoke English but was trying to jerk me around in every way possible. This is not going to be ignored! One employee screwed up all the positives of multiple flights with Latan. I will avoid flying Latan in the future and will not recommend Latan to others."

Positiv: "Dreamliner was great for our 11 hour flight to santiago"

"ees gibt kaum einen Gund, Business Class mit denen zu fliegen. Reihe 1 hat noch nicht einmal eine Overhead bin, man soll das Gepäck nach hinten bringen."

"europäische Business Class lohnt sich nicht. Sie versprechen Dir Lounge, aber es gibt sie weder beim Start noch beim Ziel. Nur in Lissabon beim umsteigen. Und da werden fürchterlicher Kaffee und die schlechteste Pastel de Nata, die wir je erlebten, angeboten. Ganz ärmlich alles."

"Für die Abgabe des Aufgabegepäcks 1:45 Min gewartet."

Negativ: "All seats are uncomfortable on all planes"

Positiv: "Missed the connection because TAP from Vienna arrrives late. The cre who received us at Lisbon airport was very helpful"
Negativ: "TAP being on time and giving a reason why the flight was late"

Negativ: "Easy checkin, friendly staff, nice quick flight"

Positiv: "The crew was outstanding!"
Negativ: "Slightly more comfortable seats would have been helpful."

Positiv: "usb Power"
Negativ: "The seat padding needs to be improved."

Positiv: "The crew and personal were ok."
Negativ: "They have the most uncomfortable seats in the industry. Seat was literally 5 cm (2 inches) thick and did not recline. Impossible to relax/sleep, I ended up with back pain and legs cramped for 2 full days. Terrible overnight flight. Luggage policy is not clear. Carry on items have to weight less than 8 kg (normally is 12 kg), and to check your bag you have to pay. No personal tv/entertainment."

Positiv: "Cree"
Negativ: "Boarding was slow"

Positiv: "Sehr saubere, helle und moderne Kabinenatmosphäre.Trotz der kurzen Flugzeit gab es Snacks und Getränke. Sehr freundliches Bordpersonal. TAP, sehr gerne wieder."
Negativ: "Die Qualität der Lautsprecher an Bord sollte geprüft bzw. verbessert werden. Die Soundqualität war bezüglich der akustischen Verständlichkeit schlecht."

Negativ: "Flight to Lisbon late. Missed connection Now have 10 hour delay"

Positiv: "Only the on board crew lived up to Tap's normal standard"
Negativ: "Boarding chaotic in Copenhagen. Food very poor this time"

Positiv: "N/A"
Negativ: "N/A"

Negativ: "Our flight in Lisbon was scheduled to board an hour before departure. We arrived on-time, went through the line and were then placed in a standing room only area to stand and wait for another 45 minutes before boarding. We were placed near the entrance (I thought to board early as a family) but were later told to join another line when we asked why we sere just standing and waiting while other passengers were walking past us. The communication between staff and between your staff and passengers was poor."

Negativ: "No complaints. Good flight. And we were surprised to get a snack pack on such a short trip."

Positiv: "Nette Crew"
Negativ: "Essen - kein glutenfreies Menü"

Positiv: "The crew was kind and the flight ok. They wanted to charge me 120.00 USD for my one bag checked ONE WAY. 240.00 USD round trip for one checked bag!!!!! On their website it clearly states one free checked bag for ALL FLIGHTS xcept “discount” fares. No way to prove I purchased “basic”"
Negativ: "They lied. The website does not clearly state that you will be CHARGED FOR CHECKED BAGS. Warning!!"

Positiv: "Die Crew"
Negativ: "Das Essen. Die Unterhaltung."

Positiv: "Überpünktlich!!! Steckdose am Sitzplatz"
Negativ: "Alles ok!"

Positiv: "Die Besatzung war wie immer nett"
Negativ: "Über 2h Verspätung und wie toll wäre es, wenn TAP nur einmal pünktlich sein könnte"

Positiv: "Verspätung wie schon üblich bei TAP"
Negativ: "Einfach nur mal pünktlich"

Negativ: "Flug verpasst da Anschlussflug gecancelt"

Positiv: "Flug gecancelt"
Negativ: "Benachrichtigung das Flug gecancelt wurde"

Negativ: "Long wait on crowded hot bus to the plane."

Positiv: "We were lucky that the flight was not full, more space and comfort. Our special meals ordered in advance were provided how ever a little limited Flight was generally smooth and we arrived earlier than scheduled even though we have left later than scheduled. Great service. New, Clean and comfortable aircraft The process while in transit at Lomé was fast and simple."
Negativ: "The fasten seatbelt was constantantly on (not only while in turbulence) Though we had two full rows available for us, the seat handles could not be lifted; hence the full row could not be utilized... No entertainment at all. This can be advised ahead for you to come with adequate tablet."

Negativ: "Bei lufthansa Tarif mit Sitzplatzreservierung gebucht, TAP lässt sich das dann nochmals bezahlen. Umsteigeverbindung zu Eurowings, Gepäck durchchecken nicht möglich, also genug Zeit einplanen um das Gepäck abzuholen und wieder einzuchecken! Nach dem getränkeservice versammelt sich das Bordpersonal hinten im Flieger zum schnacken."

Positiv: "Freundliches Personal"
Negativ: "Sitzlehne bewegt sich nicht Kein Entertainment"

Positiv: "The tripulation are very nice people. The food is better last year. Is good."
Negativ: "The space between seats are small."

Positiv: "Overall, the flight was good. Seats on the international flight could have been a bit more comfortable. Entertainment was available and satisfying. The meals were good. Crew was nice."

Positiv: "Not much"
Negativ: "When TAP couldn’t get me to Lisbon in time to make my connection they added a flight to Madrid where I waited until 16:00 to fly to Seville. I talked to several TAP representatives and none were helpful or apologetic and they offered me nothing for the problems they caused. I missed my only day in Seville due to this. This trip turned out to be a disaster."

Negativ: "late flight lost my connection"

Positiv: "Probably won’t buy from Kayak again."
Negativ: "Charged double for baggage on moble check in. Called 3 times - spent over an hour to find out since I bought discount tickets no refunds for excess baggage. I didn’t want excess baggage their website automatically charged double - website said ecess charged automatic when checking in. Won’t use kayak again."

Positiv: "Pünktlich gestartet, aufmerksames Flugpersonal"
Negativ: "Etwas verspätete Ankunft"

Positiv: "The drinks were available."
Negativ: "The drinks were expensive."

Positiv: "Flug war fast 1h verspätet"
Negativ: "Fächer für das Handgepäck völlig überfüllt"

Negativ: "I was dehydrated because I could barely get enough water to drink"

Positiv: "Eigentlich relativ viel Platz/Beinfreiheit."
Negativ: "Nach Verspätung von einer Stunde nochmals im Flugzeug eine weitere Stunde auf den Start gewartet."

Positiv: "The staff were somewhat helpful, and fairly friendly"
Negativ: "The seats for a 5-hour flight couldn’t recline. The plane was freezing, there was no entertainment on the flight, and the seating wasn’t evenly distributed. There were many economy rows with only one person, then rows right next to that full with three people. The food wasn’t good either."

Positiv: "New and clean planes"
Negativ: "Seats in the back with little legspace."

Positiv: "zweites Flugzeug E90 altes gerät Top in Schuss mit viel Beinfreiheit."
Negativ: "80 min Verspätung"

Positiv: "Flugpersonal war freundlich und aufmeksam. das erste Flugzeug war ganz neu A 320R"
Negativ: "flug 24 min verspätet :-("

Positiv: "TAP Airlines did not fly this route for day and probably hired NEOS Airlines to fly as charter or contract this route only? NEOS Airlines is an Italian airline probably comparable to Southwest Airlines in the USA. It's a cattle car airline with no frills. Crew was very professional, food was actually good. A sandwich that was of course Italian ingredients. Seats were comfortable for the 3 hour flight."
Negativ: "Checking in and paying a $49 excesses baggage fee for I was better off paying a full fare. Discount fare, what a joke!Than finding out that TAP put me on standby status?? But I eventually got a seat. It was no relief thinking I would be left behind and my plans elude be delayed.TAP airlines had only worked the front desk check in, gate check in and don't know about the ramp service. So I can't give a full positive review of TAP Airlines"

Positiv: "When missed connection, airline had vouchers ready — like they’ve done this many times before."
Negativ: "In one trip, two flights canceled, and one flight delayed so missed connection. Hard to reach anyone to reschedule or change plans."

Positiv: "Der Flug war pünktlich, das Personal freundlich und sogar für Verpflegung war im Preis inbegriffen gesorgt"

Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew schaffte Wohlfühlatmosphäre. Der gereichte Snack und Getränke waren inklusive und schmackhaft"
Negativ: "Flug mit neuem Airbus A320. Gute Sitze und ausreichen Beinfreiheit. Superweiche Landung in FRA!"

Positiv: "Da dies mein Anschlussflug war würde ich direkt auf den richtigen Weg zum richtigen Gate verwiesen und hatte daher auch keine Probleme beim Boarding. Im Flugzeug gab es bei 10h Flugzeit (nachts) zwei große Mahlzeiten die tatsächlich sehr lecker waren. Es gab eine riesige Auswahl an bekannten Filmen und Serien was mich sehr begeistert hat. Decken/Kissen/Kopfhörer ebenfalls sehr angenehm"

Positiv: "Der Flug hatte 30 min Verspätung, da aber alles glatt geregelt wurde und ich dann direkt zum Anschlussflug konnte, hatte ich keinerlei Probleme. Verpflegung war großartig, man hat sich auch leicht zurecht gefunden."

Negativ: "TAP charge us for baggage extra $189 they said was not include in price.a lot of people was upset include us .we never will fly this line again.I will report for local News in Miami that airline is scam."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "They gave someone else seats I had reserved for 6 months and that I had paid extra for. I will take that up with the company forewidth"

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Sicherheitsmaßnahmen von Fluggesellschaften, die von Recife nach Düsseldorf fliegen

Fluggesellschaften, die von Recife nach Düsseldorf fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmassnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen von Recife nach Düsseldorf in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

An Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen von Recife nach Düsseldorf bereitgestellt.

Abstandsregeln für Sitzplätze

Sitzplätze in der Mitte auf Flügen von Recife nach Düsseldorf nicht verfügbar

Tests vor dem Flug

Antikörpertest, Test auf Symptome auf Flügen von Recife nach Düsseldorf

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