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Economy
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Gut zu wissen

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MärzDie beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 3%.

Hochsaison

DezemberDie beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 8%.

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

679 €(Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)

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FAQ - Flugbuchungen nach Jakarta Soekarno-Hatta

Wie viel kostet der günstigste Flug nach Jakarta Soekarno-Hatta?

Wie weit ist der Flughafen Jakarta Soekarno-Hatta vom Stadtzentrum von Jakarta entfernt?

Gelten derzeit Reisebeschränkungen wegen des Coronavirus für Jakarta Soekarno-Hatta?

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Wie hilft mir die KAYAK Preisvorhersage, den besten Buchungszeitraum für meinen Flug nach Jakarta Soekarno-Hatta zu finden?

Was ist der KAYAK Mix für Flüge nach Jakarta Soekarno-Hatta?

Wie funktionieren "flexible Daten" bei KAYAK und warum sollte ich sie bei einem Flug nach Jakarta Soekarno-Hatta beachten?

Top 5 Airlines für Flüge nach Jakarta Soekarno-Hatta

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern

8,6
Singapore Airlines
Ergebnis aus 3.883 Bewertungen
8,8
Boarding
8,5
Komfort
8,9
Crew
8,6
Unterhaltung
8,3
Essen
Airline-Bewertungen

Positiv: "Sehr attraktive und freundliche Crew. Ist nicht ohne Grund die weltbeste Airline. Würde am liebsten nur noch mit denen fliegen."
Negativ: "Nichts, schneller fliegen können die leider auch nicht."

Positiv: "Clean cabin and good service"
Negativ: "Not every body is doing extra miles to make customer happy"

Negativ: "Better movie selection. Better organized boarding in Frankfurt"

Negativ: "Poor customer service and lack of care for loyal passengers"

Negativ: "Boarding was delayed for 25 min and was no information for that. Otherwise everything was good"

Positiv: "crew was pushing , no time in an rush all the time"
Negativ: "service level"

Positiv: "Es war alles zur vollen Zufriedenheit"

Positiv: "Service, Verpflegung, Sitze"
Negativ: "Das Entertainmentangebot könnte mehr Deutschsprachige Filme beinhalten"

Positiv: "Very comfortable; excellent service"
Negativ: "Food"

Positiv: "The crew is usually really good."
Negativ: "The ground staff at Frankfurt airport was not very good. Seemed slow lazy and difficult at times"

Positiv: "Crew was amazing"

Positiv: "Amazing crew, great seating area and tasty menu."

Positiv: "Very cramped seats"

Positiv: "Movies selection is great. Seating space is comfortable."
Negativ: "Boarding process could’ve been smoother"

Positiv: "Food, Entertainment."
Negativ: "Harder than usually landing"

Positiv: "SQ always the best service"

Positiv: "The crew was amazing"

Positiv: "Excelent"
Negativ: "I recomended yo my friend"

Positiv: "Sehr nette Crew, kam immer wieder vorbei (Eco) und bot Getränke, Früchte und Chips oder mini Sandwiches an! Top!"
Negativ: "ich hatte nichts zu bemängeln einfach nur Top!"

Positiv: "everything..Singapore airlines is a amazing airline !!! there is a reason why they are no 1 for so many years..."

Positiv: "The food selection, there is several pre-order meal based on diet or your religion"
Negativ: "The seat pitch at least 33""

Positiv: "Crew was amazing"

Negativ: "Luggages did not arrive with the flight as it should be. It got lost in Sydney from Queenstown on flight SQ 6683 operated by Virgin Australia (VA 162)."

Positiv: "Crew amazing. Seat super comfortable"
Negativ: "Nothing!"

Negativ: "Excellent service"

Positiv: "Extra leg room, great service and good food."
Negativ: "The entertainment system feels dated (no touch screen) manual rewinding of movies, selection of movies"

Positiv: "Excellent service, made a very long flight very pleasant and enjoyable."

Positiv: "Perfect!!!"

Positiv: "Lie-flat seats in business class"
Negativ: "4 hrs delay due to failure of Singapore Airlines to have a working plane on site at the appointed time. Even worse: chaotic deplaning with one crew member telling passengers to deplane and another yelling at them in the bridge for doing so. A mess of lines trying to get a new boarding pass for a rebooked missed connection—at the front of the line the agent said oh, you need to wait in this other line. Agents had no clue where to direct passengers and gave incorrect directions that necessitated more waiting. No updates to new flight time in the business class lounge. Once the flight was in the air, service was terrible. Attendants would ask for orders, then never bring them or bring the wrong thing."

Positiv: "Great service!"

Positiv: "Great service always smiling, flight on time, overall a great way to fly."

Positiv: "- sehr bemühte und aufmerksame Crew, auch in der Economy - hervorragender Sitzabstand in der Eco - Flugzeug von SQ wie üblich nicht überbucht, daher einige freie Sitze - 2x warmes Essen in der Eco - fortlaufend aktives Getränkeangebot"
Negativ: "- auch auf diesem Flug schreiendes Baby, dass den Nachtflug fast zur Hölle macht - selbst in der Business-Class konnten die Passagiere nur dann Schlaf finden, wenn sie die active noise canceling Kopfhörer aufsetzen (wer damit schlafen kann)"

Positiv: "all of SQ"
Negativ: "nothing"

Negativ: "Essen könnte besser sein"

Negativ: "Essen könnte besser sein"

Positiv: "Cabin crew was top notch - even in coach they could not be more accommodating and customer friendly. US airline flight attendants don’t even come close to this team that truly serviced the cabin for 8 hours continuously without the typical hiding in the back of the plane and chatting. Very encouraging that genuine care in the air is very much alive and well on Singapore Air! I will fly them every chance I get!"
Negativ: "That my flight had to end and I know my next US airline flight won’t come close to this kind of experience! Air travel doesn’t have to be a cattle herding process with peanut treats on cross country flights - shame on the US carriers - I strongly suggest they fly Singapore Air to see what true customer service feels like!"

Positiv: "crew very helpful with seating service on board also good"
Negativ: "head phones for entertainment very uncomfortable Food not to my taste"

Positiv: "It's not the cheapest way to fly but it's a great way to cross the Atlantic. Seats are big enough for 2, really. Lay flat beds make the night crossing east tolerable. You really can get several hours sleep. The cabin crew is outstanding, patient, and extremely responsive to requests. Two meals served were excellent. Entertainment choices were complete. After a number of flights in Economy on other airlines I'm spoiled by Singapore Airlines and also by Business Class. And their fares seemed much less than others for the JFK to FRA route. Had no idea this level of luxury existed on an airplane."
Negativ: "My seat assignment was moved without explanation on our return flight, FRA to JFK. That was disappointing. The gate folks were apologetic but no real explanation given."

Positiv: "Crew"
Negativ: "Food"

Positiv: "Der Flug ist 4 Stunden später gestartet."
Negativ: "Wir haben dafür etwas zu Essen bekommen."

Positiv: "A380 ist ein tolles Flugzeug"

Positiv: "wide seats. great service. on time."
Negativ: "food was not as good as one would expect."

Negativ: "The flights were always late causing us to miss a connection. Also when purchasing the ticket I was not informed of two extra stops that only showed up when I checked in."

Positiv: "The flight was carried out by Lufthansa. The staff was very polite and helpful."

Negativ: "Essen könnte besser sein"

Positiv: "Gutes Team"
Negativ: "Essen"

Negativ: "Die Besatzung war schlecht gelaunt und hat bei Gentränkebestellung dies mehrmalls vergessen."

Positiv: "Ontime, airline stewards were excellent and tv entertainment very good"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "Service, food, in-flight entertainment"
Negativ: "What happened to amenity bags in Business class? Slippers and socks were at the seat and toothbrush kits were in the bathrooms and we're always re-filled."

Positiv: "Perfect"
Negativ: "Perfect"

Negativ: "Check-in service at Ahmedabad was very bad. The staff there seems to be very disorganized. Took an hour to check-in may be 10-12 passengers ahead of me."

Negativ: "Friendly and wellmennerd team."

Positiv: "Die Crew war sehr nett und zuvorkommend."
Negativ: "Die Maschine war schon etwas alt."

Positiv: "Too crowded"
Negativ: "One more staff will be better"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Food was terrible. It’s worse among the airlines."

Positiv: "Food"

Positiv: "Everything is perfect"

Positiv: "War alles sehr gut!"
Negativ: "Nichts"

Negativ: "Very poor meal for vegetarians on one flight (toasted veggies on a tiny round bun)."

Positiv: "Nice new plane Very friendly staff Acceptable entertainment system best is that you can skip the annoying advertisements"
Negativ: "Not enough personnel to serve food and drinks, way too slow Would work faster with two crew members per trolley. Run out of food until it was my turn... Seats are stiff and can be more comfortable like Qatar as in other Planes Choice of alcoholic drinks are limited, but this seems to be an issue with Qatar It seems Qatar likes to fill up middle seats instead of using the free aisle and or window seats"

Negativ: "Houston airport qatar airways check in office has 4 counters and 2 were for people who electronically checked in and they were only a few and other 2 counters were for the huge line. Need more counters. Doha airport has majority of Indian national personell at check in and luggage checkins. They have to learn some manners and be polite with people. Rudeness is a turn off passengers who are tired"

Negativ: "Crew members are waking up for lunch and breakfast but not for snacks and other beverages. We are feeling hungry later. we aren't knowing when they ll provide."

Negativ: "3,5h verspätet"

Positiv: "Service is great, planes were on time or only minimal delay. Wifi access, food is pretty descent, blanket and pillow plus small package with toothbrush. Stewardess very friendly and helpful!"

Positiv: "The plane was relatively new, the original departure time was also slightly delayed, but overall it wasn’t that bad."
Negativ: "The hot food has some room for improvement, although it tasted good, there was hardly any vegetables in the chicken dish."

Positiv: "Super Service Super Personal Pünktlich Essen war gut Tolle Filme"

Positiv: "Super Service Super Personal Pünktlich Essen war gut Tolle Filme"

Positiv: "Super Service Super Personal Pünktlich Essen war gut Tolle Filme"

Positiv: "Super Service Super Personal Pünktlich Essen war gut Tolle Filme"

Positiv: "In time me ,food ,clean"

Negativ: "Was war denn hier los? -Beim Boarding mindesten 35°C im Flugzeug - nach 1 Std. Flug nur noch 15°C! -nicht ann alle Kinder wurde etwas zu spielen ausgeteilt. -Kinder bekamen nicht zu erst das Essen - trotz, dass das Flugzeug nicht voll besetzt war, ware nicht alle angebotenen Speisen vorrätig"

Negativ: "Did not make this flight."

Positiv: "Snacks and the crews on board"
Negativ: "The crews in the airport, not friendly. They dont even smile!"

Positiv: "1: Flugpersonal wieder sehr gut. 2: Kleines Frühstück wurde zur Verfügung gestellt wegen verpassten Flug. 3: Wurden automatisch in den nächsten verfügbaren Flug gebucht."
Negativ: "1: Nach Boarding wurde der Bus voll geladen mit Menschen fuhr aber nicht sofort zum Flieger. Wir mussten ca 20 Minuten im vollgesteckten Bus warten bis wir aussteigen konnten. 2: Flug hatte wieder spätere Abflugzeit von 30 min. 3: Meiner Meinung nach könnte bei einem verpassten Flug eventuell ein Upgrade in die Business Class erfolgen, wenn man schon Stunden am Flughafen warten muss und viel später als geplant zuhause ankommt."

Positiv: "1: Flugpersonal sehr gut und bei der Situation hilfsbereit. 2: Gekühlte Getränke wurden serviert."
Negativ: "1: Flug wurde mindestens 6 mal zeitlich verschoben. 2: Wir mussten 1 1/2 Stunden in einem ungekühlten Flugzeug auf den Abflug warten bei 30 Grad Außentemperatur. 3: Uns wurde VERSPROCHEN wir erreichen unseren Anschlussflug - haben wir nicht. 4: Gäste wurden nicht aufgeklärt warum die eine Verspätung von fast 4h zustande kommt."

Positiv: "Great service"
Negativ: "Food was average"

Positiv: "Bester Service den ich je erlebt habe"

Positiv: "Bester Service den ich je erlebt habe"

Positiv: "Great crew, as usual."
Negativ: "Ugh, The seat in front of me had some box taking up 1/4 of my leg-room. I get that the box probably contains some crucial equipment, but can you at least round the edges so I can lay my leg against it without cutting off my circulation to my foot? Other than that, typical Qatar luxury (as much as you're gonna find in coach)."

Positiv: "Comfy, good food, good service"
Negativ: "No internet. Limited movie options."

Positiv: "Very friendly service!"

Positiv: "350 von München nach Doha traumhaft. Personal auf beiden Flügen sehr gut."
Negativ: "777 von Doha nach BKK leider etwas alt."

Positiv: "Boarding was orderly and tinely. Seats were confortable."
Negativ: "No internet on-board and terrible food."

Positiv: "All around a great experience."

Positiv: "Same as above"
Negativ: "Same as above"

Positiv: "Great service, on-time flights, very comfortable planes in excellent condition. Great value for flight cost, BOS-KTM, through DOH. I would fly again with them."
Negativ: "Lots of mediocre movies to select from. Very slow deboarding in Doha onto buses."

Positiv: "The lack of passengers on this flight gave me an amazing amount of room. Really makes the flights enjoyable when I can spread out."
Negativ: "The food could use some work. The quantities are perfect. But the quality is definitely lacking"

Positiv: "Gutes Essen, große Auswahl beim Entertainment"
Negativ: "Entertainment Display hatte schlechte Qualität, leider seltene Getränkeangebote bei einem 12h Flug! nicht ganz so gute Beinfreiheit!"

Positiv: "Sehr nettes Personal, sehr gutes Essen! Super Entertainment! Angenehme Beinfreiheit! Immer wieder Getränke angeboten bekommen!"
Negativ: "Leider ca. 1h später gestartet, wegen technischer Probleme... aber besser am Noden gelöst, als in der Luft aufgefallen!"

Positiv: "Food OK"
Negativ: "Massive delay over 15 hours! I was shocked. Once arrived, also luggage was delayed ADDITIONAL 7 hours"

Positiv: "Good attitude from staff"

Positiv: "Crew helped with my bags."
Negativ: "Lack of film choice"

Positiv: "Professional courteous friendly and communicative"

Positiv: "Alles war hervorragend -sauber, Personal sehr professionell und Flug war pünktlich gestartet und gelandet."

Positiv: "Habe ein Upgrade zur Business Class bekommen! War genial! und sehr Freundlich!"

Positiv: "Clean. Friendly staff. Good food. Good entertainment."
Negativ: "Small cramped seats."

Positiv: "Good entertainment choices"
Negativ: "One of the rudest check-in staff I have ever dealt with"

Negativ: "We landed 30 minutes late, with no explanation - even though we took off on time. Even with a short dog leg over Iran, we should have been able to make up any delay over an 8 hour flight"

Negativ: "Entertainment - screens are not user friendly and bad visibility in day light"

Positiv: "Excellent"

Negativ: "Bei fast 7 Stunden Flug 1x Getränkrunde zum Abflug und 1 x zum Frühstück Morgens. Dazwischen habe ich kein Personal gesehen... dafür auf dem Monitor ständig „drink plenty of water during flight“"

Positiv: "Amazing crew. Seats comfortable"

Positiv: "Good food and comfortable seats"
Negativ: "Boarding was confused and disorganized, but that seems to be a common problem with ground staff at all Indian airports"

Positiv: "Nothing, weren’t even allowed on the plane."
Negativ: "Should have let me on the plane."

Negativ: "On-Line Check in bietet keine ordentliche Auswahl an verfügbaren Sitzplätzen. Nach online Buchung stellt Emirates keine Platzwahl zur Verfügung. (Hohe Zusatzkosten)"

Negativ: "Best airline!"

Negativ: "Gepäckausgabe in München. Langsam wie immer"

Negativ: "Gepäckausgabe in München. Langsam wie immer."

Negativ: "Zugewiesenen Plätze wurden ohne Info einfach geändert trotz zwei Kleinkindern Bordpersonal überwiegend unfreundlich Verpflegung lies zu wünschen übrig"

Negativ: "A 15 hour noisy flight. Careless mothers and their screaming kids. No Manors on telling them to be quiet or stop screaming. They played with their kids in an awfully loud sound."

Positiv: "v cooperative crew & helpful"

Positiv: "Sitzabstand. Moderne Maschine"
Negativ: "Essen schmeckte nicht Boarding"

Positiv: "Alles nur pefekt."
Negativ: "Nichts alles super"

Positiv: "Alles"
Negativ: "Nichts alles super"

Negativ: "Check the head phone sets have both speakers working. I had to ask for a different set which was fine"

Negativ: "There was no acknowledgment of Platinum status with Qantas. I do not expect anything special, and I usually just get a welcome back, but this time there was zero acknowledgment. The seat from DXB to HKG did not quite go “flat”. The upper half went as far back as, i’d say, around 170 degrees."

Negativ: "Inkompetenter Stewart"

Positiv: "The flight was not packed so I got three seats to myself to sleep. Emirates has a lot of little touches like glow in the dark stars stuck to the cabin roof."
Negativ: "Couldn’t locate the call button for flight attendants and the lines to the bathroom were long."

Negativ: "Breads must be at least warm. The breads were frozen."

Positiv: "Sehr freundliches Personal und sehr Service orientiert."
Negativ: "Cursor des Bildschirms war sehr ungenau. 5 Minuten bis der richtige Film gewählt werden konnte. Software am Bildschirm sehr langsam. Das gewünschte Beef war für viele Gäste aus."

Negativ: "- Mitte Flug Service Knopf gedrückt. Licht war bis Ende des Fluges an. Niemand kam - starke Zugluft"

Positiv: "Personal ist bemüht die alten Emirates werte zu erhalten. Sehr nett und freundlich."
Negativ: "Keine warmen Tücher mehr. Nur noch selten Getränke Service Essen schlechter als vorher. Keine kleine Flasche Wein mehr. Nur noch Plastik Becher. Man spart wo es geht. ABER DER KUNDE MERKT ES!"

Positiv: "Erster Flug in neuer 777. tolle Unterhaltung mit neuesten Filmen."
Negativ: "Das Essen war leider nur mäßig"

Positiv: "They have varible movies and dramas."
Negativ: "Nothing."

Positiv: "perfekt"
Negativ: "s"

Positiv: "Service"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "Food"
Negativ: "Seat is not comfortable."

Negativ: "The seats on the 777-300ER were tiny compared to the seats on the A380 from JFK to dubai. My wife and I are both small people and we were cramped. This is very unfair to us and even so to larger people on such a long leg The entertainment screens were also very poor. Small, low res"

Positiv: "Das Personal war sehr nett und hat mir bei jeder Frage höflich zur Seite gestanden"
Negativ: "Leider war die Luftdüse meines Hintermannes auf mich gerichtet und er hat nicht auf mich reagiert, kann die Airline aber nichts für"

Negativ: "Caused me a 20+ hour layover in dubai in a horrible hotel"

Positiv: "Das Check In und das Flugpersonal war super freundlich und hilfsbereit."
Negativ: "Es war gut, es war aber auch nur ein 1 stündiger Flug. Da erwarte ich nicht so viel."

Positiv: "Das Bordpersonal war sehr aufmerksam. Während des gesamten Fluges wurden für uns Getränke in den Kühlschrank gestellt. Vielen Dank auch insbesondere an Jeniffer und Lilli, die unseren Flug auf einer Polaroid-Foto festgehalten haben."
Negativ: "Der Stecker unseres inflight Entertainments hatte einen Wackelkontakt. Auf Nachfrage knnten wir unseren Platz aber problemlos wechseln, dann funktionierte alles."

Positiv: "Inflight entertainment was good but that doesn’t make up for lack of equal treatment of all passengers"
Negativ: "They are racist!!!!! Segregation and all!!!!! For my more than 12 hours layover I had to pay for my own hotel!!! Yet other travelers were given free hotel vouchers. As a matter of fact I was kept waiting for nearly half an hour in the middle of the night even though I had been waiting for service ahead of them."

Positiv: "The seats with enough legs room"
Negativ: "It was so difficult to find the restrooms. There were few of them in a big airport that made a long line and difficult for kids"

Positiv: "the crew are nice"
Negativ: "food limited selection"

Negativ: "poor service . Unresponsive cabin crew"

Positiv: "Flug war von Anfang bis Landung super!"
Negativ: ".... Aber die Gepäckausgabe in Düsseldorf dauerte mal wieder ewig Haben fast eine Stunde am Karussell gewartet...."

Positiv: "Top Flug mit sehr hohem Komfort."
Negativ: "Auch hier kann ich kein schlechtes Wort verlieren."

Positiv: "Great crew. Not so good food. flat bed is a blessing. sleep throughout the flight."

Negativ: "Nothing i"

Negativ: "Boarding: by bus at BKK on a Boeing 777, not as expected with emirates, gate was set as “G1A”, we read this as Gate 1A, but needed to run from A1 all the way to G1, got late on the bus. Food: Chicken with peppers average, no good taste Drinks: had to broken cups, one on the top (changed that), one at the bottom with a hole in it. Red wine spilled all over my trousers and pullover. Shit happens, but (a) what about the quality of the goods and (b) how does the crew handle this? Crew/Service: Generally friendly, but the guy who served the red wine had no clue how to handle this: 1. Red wine on cloth is bad to clean 2. After I complained about a possible problem with cleaning and the possibility that the stain would stay, no reaction, only sortiere and the Recommendation from him was to use soda water which was actually not at hand and took him more then 10min to bring it. 3. I requested for the supervisor. She was very friendly and took my email address to write a report on this. I am now waiting for reaction and possible refund for cleaning or more. Another drink was offered but that was all until now. So I am curious about the reaction from Emirates. Overall it seemed like Emirates has a bad standing in BKK: - Bus boarding on B777 - No clear information about gate - Bad quality of material (cups) - For Emirates under average food quality Additional remark: The following connection flight from DXB to DUS, was very good, overall quality as expected from Emirates, food and staff was very good. So the above review from BKK -> DXB might have been an exception."

Negativ: "My seat is horrible with something looks like vomit everywhere between a gap of the seat in front of me. Also the touch screen is not working, at first I pushed so hard until i hurt my finger tip, at the end I used buttons on an remote to control the screen(stupid me!!). The screen reset to an old version couple of times during the flight the crew had to reset for me( the airline should know what i'm talking about) It's a six-hour flight but the meal was literally served at 8.55pm(original time) in my section which is the last section to get food when the flight took of at 6.10pm(original time) - almost three hours into the flight. Can't believe they claimed to be number one airline in the world. If you fly to the States from thailand. Take Quatar if you want to go to the east coast or asian airlines any thing japanese or korean or even chinese airline like Hainan airline. They are all way better than this."

Positiv: "Das Flugpersonal war ausgesprochen nett, das Essen war sehr gut"

Positiv: "Es war einfach alles perfekt"

Positiv: "Movie choice"
Negativ: "Noise, attitude, boardinv"

Positiv: "so much service, I turned down breakfast."

Positiv: "Der Flug ist zwar verspätet gestartet, aber die Piloten haben die Verspätung fast wieder rausgeholt. Das Essen war genial und vor allem Metallbesteck in der Economy, wo es sonst nur Plastik gibt. Dazu eine gute Getränkeauswahl. Der Rotwein war sehr lecker."

Negativ: "in-flight staff were not polite, pushing past passengers without any word; such a disappointment as I expected much higher standard of service and courtesy. Nothing beats Singapore Airlines."

Positiv: "komfortabel, gute unterhaltung, problemloses boarding, angenehmer flug."
Negativ: "schwacher service"

Positiv: "The seat was comfortable enough."
Negativ: "Boarding is disorganized. Food wasn’t heated properly so the fish just had coagulated oil coating it."

Positiv: "Crew pelayanan bagus"
Negativ: "TV nya mati. Turun di tengah parkiran, naik bis."

Positiv: "Crew is professional"
Negativ: "The interior in the air craft need seriously to be refreshed."

Negativ: "Nona"

Positiv: "Crew was great"

Positiv: "The crew did a great job, seats were ok"
Negativ: "the food was not eatable"

Positiv: "Crew was better"
Negativ: "Improve food quality. Garuda is moving backward in quality of food."

Negativ: "Food can be better."

Positiv: "Food was nice"
Negativ: "Small plane, crew did not help with trouble lifting putting bag in overhead compartpent (almost fell on heads), passengers with children and elderlies were not boarded first though blasted on speakers at start of boarding at gate."

Positiv: "The snacks, staffs and the seat were amazing. Garuda never fail me."

Positiv: "Comfortable seat and very welcoming crew. It was an hour and half flight and received a delicious snack, water and personal entertainment."

Positiv: "The cabin crew was great!"

Negativ: "Keep going with the excellent job, Garuda"

Positiv: "N/a"
Negativ: "N/a"

Positiv: "Good service"
Negativ: "Old plane, walking distance to board the plane is so far"

Positiv: "Excellent cabin service"
Negativ: "All seats need to be renewed urgently"

Negativ: "No TV on cjr1000"

Positiv: "Cabin crew services very friendly"
Negativ: "Mediocre food, old movie list mostly. The biggest complain is both duiring the CGK T3 international outbound and inbound flight makes you walk the whole length of t3 from the departure gate as the plane for this international flight was parked at the most corner part of domestic terminal. No travellator, no buggy. Terrible for the elders.and bi assistance can be seen"

Positiv: "Quick boarding, good entertainment"
Negativ: "n/a"

Negativ: "I didn't like your time tables where you use only 12 hrs. It's okay to go all the way to 24 instead of 12/12 I had to rebook my ticket at additional expenses"

Positiv: "The female air crews. Indonesian female air stewardess are simply beautiful and shapely!"
Negativ: "My entertainment set’s headphone plug doesn’t work at all. So I’m watching movie with no sound throughout the whole flight."

Positiv: "Although not asked, I was reseated to a front row seat, which has more space."
Negativ: "Delay of 30 minutes without any explanation. Contrary to other times, the food was tasteless."

Negativ: "Delayed"

Negativ: "i didnt like the fact that the flight was cancelled and i was not notified the staff there were no help at all , overall pathetic by then having to take a later flight i then missed my connecting flight to Melbourne which in turn caused me to delay my return by a day then causing me to miss my transport back to my home which is three hours from the airport , i was told in Jakarta that someone would meet me in Melbourne on my arrival to make arrangment for my travel home but no one was there so i had to make my own way home costing me extra money . Overall my exsperience with your airline was a disaster for a so called international airline and i would never recomend to my friends to fly with you ."

Positiv: "All great"

Negativ: "Garuda played loud “music” on arrival so we couldn’t watch the entertainment system. Getting onto the flight was horrid with long long long wait on the bus to go from terminal to airplane. Food was ultra salty and dreadful."

Positiv: "Garuda Indonesia is the most reliable sky-mate so far for domestic route. Proffesional and well informed if there is something happened beyond normal."
Negativ: "I'm a bit get bored with the food."

Positiv: "Excellent and plentiful food."
Negativ: "Limited storage in business class seat"

Negativ: "I purchased 3 legs of a trip on-line and tried daily for 50+ days to make a seat reservation. Occasionally, a screen would appear that stated a fee would be charged. I had no problem with that and was prepared with my credit card to make payment only to be told "oops there was an error" and the transaction could not be completed. I called the Garuda contact number in the U.S. twice and was told there was nothing that could be done from the US and I would have to take care of it when I arrived in Bangkok. I probably will never fly Garuda again so it really will not be a problem."

Negativ: "Jakarta Terminal 3 directions are not properly set up. Confusing"

Positiv: "I loved the food and the headrest bit."
Negativ: "nothing really!"

Positiv: "new plane list of movies"
Negativ: "food quality is not good to and fro flights"

Positiv: "Freundliches Personal, pünktliches Boarding und sogar Verpflegung beim kurzen Flug!"
Negativ: "Flugzeug hat 3 Ehrenrunden über dem Meer gedreht bis es Bali anflog."

Negativ: "Flight was delayed and more assistance could be provided to passenger on transit as most are not familiar with the new huge airport"

Positiv: "Penerbangan lebih cepat dari jadwal"
Negativ: "Penerbangan lebih cepat 15 menit dari jadwl"

Negativ: "Waited for over an hour for the last bags to be loaded to the baggage carousel at LAX, only to find out that a CZ employee standing two feet away from me had a sheet of paper with the owner names of four pieces of luggage known to be "stuck" in China. Bah humbug!"

Positiv: "I loved that I got upgraded to Business. It made an exhausting journey home more relaxing. And the crew were lovely, kind, and helpful!"

Positiv: "Warm crew and comfortable flight,take off and landing."
Negativ: "Nothing much."

Positiv: "Crew always courteous"
Negativ: "Operational Delay? 75 min?! Unacceptable for a country flagship carrier.. The explanation Operational issue is lack of respect to Garuda customers.. It say nothing at all."

Positiv: "Organised, well turned out, polite and efficient, a refreshing change to British Airways"

Positiv: "I met with a best friend whom I didn't meet for a decades, and he was I the same GA flight but not a member of GFF. Lounge Team give me a courtesy access so we can have a quite discussion in GA Lounge"

Positiv: "Garuda Indonesia is just a very good airline."
Negativ: "The bad things is the luggage handling at smaller airports."

Positiv: "Orderly, on time, efficient boarding"
Negativ: "The meal"

Positiv: "Das Hard-Produkt ist schon sehr gut (obschon von Etihad übertroffen) - aber das Soft-Produkt - der Service an Bord - ist nicht von dieser Welt! Einfach perfekt ausgebildete Crew, welche es noch liebt, diesen Job auszuführen und nicht jammert, wie viele anderen... TOP!"

Positiv: "Airline crew on all segments were professional and friendly. Meals were plentiful and tasty. Thanks for getting us there and back safely."

Positiv: "Pretty on time"
Negativ: "The food is bad"

Negativ: "Meals was iffy"

Positiv: "On time"
Negativ: "The food"

Positiv: "On time boarding"

Positiv: "Customer Service text , call me to update about my flight schedule to re-confirm whether I can or not for earlier flight and they also offer for next morning flight as alternative."

Positiv: "Hallo ich habe bezahl über meine Kreditkarte Flugticket trsbzon München leider haben sie geld genommen aber nicht bestätigt über Email oder SMS weil sie mich immer geschreiben das ist mit die Karte Problem also hab das wegen andere flug gebucht möchte die geld zurück danke für Bearbeitung soyygit iveta.."
Negativ: "Bestätigung fehlen"

Positiv: "It was crew amazing"

Negativ: "Difficult trip and costly delays both ways. Going to Cairo from Istanbul we were delayed 5 hrs so we arrived at 1AM instead of 8:30PM the night before."

Positiv: "M"

Negativ: "It was a great experience"

Positiv: "Wir waren mit dem Service an Bord und auch am Flughafen rundum zufrieden. Begeistert waren wir von dem Essen an Bord."

Positiv: "Nette Crew, gutes Essen"

Positiv: "THY has premum service compared to the other flight companies"
Negativ: "Bording at Atataturk airport was only weak point. It was directed by boarding assistants to leave our seating places at our gate and they performed additional passport and boarding pass control. We stayed in line for 20 minutes and after that it was allowed to take our seat at gate again."

Positiv: "Sehr gut"
Negativ: "Alles ok"

Negativ: "The best Airlines All things werde perfekt."

Negativ: "Nothings."

Positiv: "Sitzabstand in der Economy ist gut. Essen ist gut. Sehr schönes Holzspielzeug für die Kleinen. Staralliance Lounge (wenn man Zugang hat) macht die Reise nach Istanbul wert."
Negativ: "Ätzende 5 Stunden Aufenthalt im Flughafen Istanbul... Nix zu tun, nichts zu sehen. Kein Spielplatz für Kinder (ausser in der Gold-Class Lounge). Boarding auf dem Rollfeld und über die Treppe sollte bei Linienfliegern nicht sein. Häufige mutwillige Zerstörung meiner Rimowa Aluminumkoffer durch das Bodenpersonal: Dellen, Löcher, Kratzer (was zu langen Auseinandersetzungen nachträglich führt)."

Positiv: "Sitzabstand in der Economy ist gut. Essen ist gut. Sehr schönes Holzspielzeug für die Kleinen."
Negativ: "Relativ altes Flugzeug ohne nennenswerte Ausstattung war für den kurzen Flug von 2 Stunden gerade so Ok. Keine individuellen Bildschirme. Boarding auf dem Rollfeld und über die Treppe sollte bei Linienfliegern nicht sein."

Positiv: "Hatte einen Comfort Sitz und konnte zum ersten Mal meine Beine im Flieger gut unterbringen."
Negativ: "Leider kein Veganes Essen"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Turkish want more money for changing the date"

Positiv: "Dass Essen, die Crew, der Flug war sehr gut und angenehm. Das Boarding in Istanbul Atatürk Airport ist stressig, weil alles extrem überfüllt."
Negativ: "Airport Istanbul Atatürk zu klein und extrem überlaufen -> sehr viel Zeit mitbringen!"

Positiv: "Hostes are great"

Positiv: "Sehr angenehmer Flug, trotz kurzer Flugstrecke bestes Unterhaltungsprogramm sowie Verpflegung !"

Positiv: "Food was good and the crew members were very friendly."
Negativ: "The entertainment system for the full plane was not working. WiFi was not working. I was not too concerned about the WiFi, but for people traveling with children, no TV was difficult."

Negativ: "Mannschaft ok, Technik veraltet"

Positiv: "Leider war mein fernsehrbildschirm beschädigt"

Positiv: "Flugpersonal hilfsbereit, Essen nicht so gut (Nudeln mit viel Sahne-Pamp - arme Vegetarier!"
Negativ: "Enge Sitze - Und: ZU VIEL WERBUNG AUF DEM BILDSCHIRM!!! NERVIG!!! Auch der LEGO-Film ist zu laut und nervt irgendwann - warum machen das nicht mehr die Stewardessen? Dann kann man schauen oder NICHT, wenn man das ganze schon kennt! Zwei Ausstiegs-Treppen wären hilfreich gewesen, saß ganz hinten."

Positiv: "Das Essen war gut. Bequeme Sitze und gute Beinfreiheit."

Positiv: "Turkish Airlines ist pünktlich, hat tolles Essen, Beinfreiheit und fast alle Flugzeuge sind neu. Natürlich ist die Besatzung überaus Gastfreundlich und stets bemüht besten Service zu bieten."
Negativ: "Nichts zu beanstanden."

Positiv: "Turkish airlines gibt sich Mühe, in Economy an Business Class Standards heran zu kommen. Rosen auf der Toilette, Speisekarte, viele Filme und Musik zur Auswahl... Leider bleibt der Platz aber doch eingeengt, und die Sitze eng. Aber der Preis ist gut! Ich kann Türkisch Airlines nur empfehlen."

Negativ: "Seat adjustments were not working on both seats in the Houston- Istanbul segment!!"

Negativ: "Leider war kein mobiler Boarding Pass möglich."

Positiv: "Sehr Gut"
Negativ: "Sehr gut"

Positiv: "Ich bin zum ersten Mal mit Türkisch Airlines geflogen und war sehr positiv überrascht,ich fand es um Längen besser als mit LH. Immer wieder sehr gern......"

Positiv: "Comfortable flight, on time and good service"

Positiv: "Attendants were very nice."
Negativ: "The seats were so close. It was like riding on a transit bus. An 11 hour flight would be nice with just a few more inches between seats.. I don't expect real comfort in economy class but just two more inches would have been nice."

Positiv: "Everything on the plane was good. For once, we flew business class and we enjoyed the experience. However we were not given priority boarding at Istanbul and then had to wait in the cold corridor until allowed onto the aircraft."
Negativ: "Good food"

Positiv: "Everything fine; However the business lounge in Istanbul felt overcrowded and I had difficulty getting on to Wifi."
Negativ: "Food excellent and interesting, personnel were helpful & friendly"

Positiv: "Hervorragende"
Negativ: "Kein beanstandung"

Positiv: "Crew sehr bemüht, höflich und zuvorkommend. Sogar ein warmes Frühstück wird serviert - es gibt allerdings keine Auswahlmöglichkeit aber alles bestens."

Positiv: "Its was sooo goood, thanks"

Positiv: "Gutes service, gutes essen und gute in-flight entertainment."
Negativ: "Abflug von Istanbul verspätet wegen Flughafenverkehr."

Positiv: "patience n attitude of crews"

Positiv: "Food"
Negativ: "After bus arrived at steps kept on it 20 mins. 2 more buses arrived in this time. Still wait. Then let out all at once. Massive queues to board. Poeple not dressed for this. Poor babies crying Maybe 15 mins waiting in 2am cold on tarmac."

Positiv: "The in-flight entertainment was great."
Negativ: "There was no USB ports to keep a phone charged. There was no power outlets between seats to keep a phone charged."

Negativ: "THE bathroom esp at the back of the plan read very dirty. Went floors a d trash that was overflowing."

Positiv: "Der Flug war sehr angenehm, so wie man sich das wünscht. Das Essen war wie immer sehr lecker und schön frisch. Die Besatzung war immer zur Verfügung."
Negativ: "Die Sitzen waren bequem jedoch die Fuß halte Vorrichtungen haben etwas gestört."

Positiv: "All is good"

Negativ: "Flug war wahrscheinlich überbucht und konnte nicht einchecken! Unglaubliche Frechheit!!!"

Positiv: "The service was excellent and the staff was so professional and nice"

Positiv: "Flottes Boarding, gutes Essen, gute Auswahl an Getränken"
Negativ: "Sitz 1D hat keine Staumöglichkeit oberhalb des Sitzes, man muss weiter weg verstauen"

Positiv: "Insgesamt sehr angenehmer Flug"
Negativ: "Von 4 Flügen waren ABSOLUT ALLE Flüge überbucht und es war nicht sicher das man mitfliegt! Zudem musste deshalb im Zwischenflughafen jedesmal der Checkin aufgesucht werden (OHNE zu wissen ob man weitekommt) und wegen Verspätung der ersten Maschine war ein rechtzeitiges erreichen des zweiten Fluges ohne massives vordrängeln in den langen Warteschlangen gar nicht möglich! Der Anschlussflug konnte nur durch eine sehr sportliche Leistung (Langes Rennnen) erreicht werden"

Positiv: "My kids, wife and I loved flying to Turkish Airlines. Always on time, tasty and nutritious food, wonderful staff who help you with smile on their faces. Sure, we'll fly Turkish Airlines from now on."
Negativ: "Nothing at all."

Positiv: "Alles war toll"

Positiv: "Gutes Essen"
Negativ: "Verspätete Ankunft"

Mehr zu Singapore Airlines
Informationen zu COVID-19

Sicherheitsmaßnahmen von Fluggesellschaften, die nach Jakarta Soekarno-Hatta fliegen

Fluggesellschaften, die nach Jakarta Soekarno-Hatta fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmaßnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen nach Jakarta Soekarno-Hatta in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

An Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen nach Jakarta Soekarno-Hatta bereitgestellt.

Abstandsregeln für Sitzplätze

Sitzplätze in der Mitte auf Flügen nach Jakarta Soekarno-Hatta nicht verfügbar

Tests vor dem Flug

Antikörpertest, Test auf Symptome auf Flügen nach Jakarta Soekarno-Hatta

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Aktuelle Angebote - Hin- und Rückflug

11.04.
So.
1 Stopp
KLM
18:25 Std.
HAM - CGK
29.05.
Sa.
2 Stopps
KLM
32:10 Std.
CGK - HAM
26.03.
Fr.
2 Stopps
KLM
24:55 Std.
DUS - CGK
17.06.
Do.
2 Stopps
KLM
18:00 Std.
CGK - DUS
11.04.
So.
1 Stopp
KLM
30:50 Std.
HAM - CGK
29.05.
Sa.
1 Stopp
KLM
32:10 Std.
CGK - HAM
26.03.
Fr.
1 Stopp
KLM
29:50 Std.
DUS - CGK
17.06.
Do.
1 Stopp
KLM
28:00 Std.
CGK - DUS
29.08.
So.
1 Stopp
Singapore Airlines
15:05 Std.
FRA - CGK
21.09.
Di.
1 Stopp
Singapore Airlines
16:15 Std.
CGK - FRA
11.03.
Do.
1 Stopp
Singapore Airlines
15:55 Std.
MUC - CGK
24.06.
Do.
1 Stopp
Singapore Airlines
16:55 Std.
CGK - MUC
08.05.
Sa.
1 Stopp
Singapore Airlines
23:55 Std.
MUC - CGK
05.06.
Sa.
1 Stopp
Singapore Airlines
16:55 Std.
CGK - MUC
08.05.
Sa.
1 Stopp
Singapore Airlines
16:00 Std.
MUC - CGK
05.06.
Sa.
1 Stopp
Singapore Airlines
24:40 Std.
CGK - MUC
01.06.
Di.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
24:15 Std.
BER - CGK
15.06.
Di.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
30:30 Std.
CGK - BER
31.05.
Mo.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
24:50 Std.
BER - CGK
13.06.
So.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
29:40 Std.
CGK - BER
11.03.
Do.
1 Stopp
Qatar Airways
16:45 Std.
FRA - CGK
23.06.
Mi.
1 Stopp
Qatar Airways
17:35 Std.
CGK - FRA
09.06.
Mi.
1 Stopp
Qatar Airways
24:05 Std.
FRA - CGK
05.07.
Mo.
1 Stopp
Qatar Airways
17:35 Std.
CGK - FRA
11.04.
So.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
22:05 Std.
HAM - CGK
29.05.
Sa.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
24:05 Std.
CGK - HAM
11.03.
Do.
1 Stopp
Turkish Airlines
18:05 Std.
DUS - CGK
24.06.
Do.
1 Stopp
Turkish Airlines
22:40 Std.
CGK - DUS
08.04.
Do.
1 Stopp
Turkish Airlines
25:30 Std.
DUS - CGK
15.12.
Mi.
1 Stopp
Turkish Airlines
17:50 Std.
CGK - DUS
16.04.
Fr.
1 Stopp
Turkish Airlines
17:50 Std.
NUE - CGK
17.05.
Mo.
1 Stopp
Turkish Airlines
18:05 Std.
CGK - NUE
13.03.
Sa.
1 Stopp
Qatar Airways
16:25 Std.
MUC - CGK
31.05.
Mo.
1 Stopp
Qatar Airways
23:35 Std.
CGK - MUC
16.04.
Fr.
1 Stopp
Emirates
25:30 Std.
MUC - CGK
16.05.
So.
1 Stopp
Emirates
17:35 Std.
CGK - MUC
01.07.
Do.
2 Stopps
Etihad Airways
23:10 Std.
MUC - CGK
30.07.
Fr.
1 Stopp
Etihad Airways
17:25 Std.
CGK - MUC
23.05.
So.
2 Stopps
Cathay Pacific
31:00 Std.
DRS - CGK
26.05.
Mi.
2 Stopps
Cathay Pacific
39:15 Std.
CGK - DRS
Weitere Ergebnisse

Aktuelle Angebote - Nur Hinflug

08.04.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
25:35 Std.
BER - CGK
18.04.
So.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
44:05 Std.
FRA - CGK
01.04.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
20:20 Std.
HAM - CGK
11.03.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
20:35 Std.
FRA - CGK
11.03.
Do.
1 Stopp
Etihad Airways
17:35 Std.
FRA - CGK
01.04.
Do.
1 Stopp
Garuda Indonesia
16:30 Std.
BER - CGK
08.04.
Do.
1 Stopp
Garuda Indonesia
16:30 Std.
BER - CGK
10.03.
Mi.
1 Stopp
Etihad Airways
17:10 Std.
MUC - CGK
31.03.
Mi.
1 Stopp
Garuda Indonesia
37:20 Std.
BER - CGK
10.03.
Mi.
1 Stopp
Etihad Airways
17:35 Std.
FRA - CGK
09.03.
Di.
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Turkish Airlines
17:25 Std.
MUC - CGK
09.03.
Di.
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Turkish Airlines
17:25 Std.
MUC - CGK
15.03.
Mo.
1 Stopp
Turkish Airlines
24:45 Std.
DUS - CGK
18.04.
So.
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Singapore Airlines
16:40 Std.
FRA - CGK
01.04.
Do.
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Singapore Airlines
16:40 Std.
FRA - CGK
10.03.
Mi.
1 Stopp
Emirates
25:35 Std.
HAM - CGK
30.03.
Di.
1 Stopp
Emirates
25:45 Std.
DUS - CGK
22.07.
Do.
1 Stopp
Oman Air
21:45 Std.
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30.03.
Di.
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KLM
18:30 Std.
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02.04.
Fr.
1 Stopp
KLM
18:25 Std.
HAM - CGK
Weitere Ergebnisse

Aktuelle Angebote - Inlandsflüge

14.04.
Mi.
Nonstop
Lion Air
1:10 Std.
SOC - CGK
28.04.
Mi.
Nonstop
Lion Air
1:10 Std.
CGK - SOC
14.04.
Mi.
1 Stopp
Lion Air
5:05 Std.
SOC - CGK
28.04.
Mi.
Nonstop
Lion Air
1:10 Std.
CGK - SOC
28.03.
So.
Nonstop
Batik Air
1:05 Std.
PLM - CGK
04.04.
So.
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Batik Air
1:05 Std.
CGK - PLM
14.04.
Mi.
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Mehrere Fluglinien
1:10 Std.
SOC - CGK
28.04.
Mi.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
8:00 Std.
CGK - SOC
12.03.
Fr.
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Batik Air
1:05 Std.
SRG - CGK
14.03.
So.
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Batik Air
1:10 Std.
CGK - SRG
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1
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