kayak.de gibt es auch auf Englisch. Visit site in English.

Finde günstige Flüge von Hamburg nach Köln

HAM - CGN

Finde günstige Flüge von Hamburg nach Köln

Durchsuche Hunderte Reise-Websites nach Angeboten für günstige Flüge nach Köln

Hin- und Rückflug
Economy
Hamburg (HAM)
Köln Bonn
Mi. 12.05.
Mi. 19.05.
Beliebiger Monat
Vergleiche KAYAK mit |

Gut zu wissen

Nebensaison

MaiDie beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 18%.

Hochsaison

NovemberDie beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 17%.

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

90 €(Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)

Top-Preis für Hin- und Rückflug

78 €oder weniger

Top-Preis auf einfacher Strecke

48 €oder weniger

Flüge von Hamburg nach Köln - die beste Zeit zum Buchen

Voraussichtlicher Preis für den Hin- und Rückflug
Durchschnittspreis pro Monat
Preisentwicklung vor dem Reisedatum

Die besten Tipps, um günstige Flüge zu finden

  • Suchst du einen günstigen Flug? 25 % unserer Nutzer haben Flüge auf dieser Strecke für 48 € oder weniger für einen einfachen Hinflug und 78 € oder weniger für einen Hin- und Rückflug gefunden.
  • Der Flugpreis auf der Strecke Hamburg–Köln ist durchschnittlich 87 Tage vor dem Abflugdatum am günstigsten.
  • Buche deinen Flug mindestens 3 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im Oktober, November und Dezember. Der günstigste Reisemonat ist Mai.
  • Im Durchschnitt* ist ein Abflug am Morgen etwa 29 % günstiger als ein Abflug am Abend.
*Mittelwert aus den günstigsten Preisen der Suchergebnisse von KAYAK bei Abflug innerhalb der nächsten 30 Tage.

FAQ für Flugbuchungen von Hamburg nach Köln

Welche Airlines bieten aufgrund von COVID-19 flexible Stornierungsrichtlinien für Flüge von Hamburg nach Köln?

Gelten derzeit Reisebeschränkungen wegen des Coronavirus für Köln?

Wie lange dauert ein Flug von Hamburg nach Köln?

Wie viele Flüge gibt es zwischen Hamburg und Köln?

Welche Airlines bieten die günstigsten Flüge von Hamburg nach Köln an?

Welche Airlines fliegen am häufigsten zwischen Hamburg und Köln?

An welchem Tag sind Flüge von Hamburg nach Köln am günstigsten?

Welche Flughäfen nutze ich beim Flug von Hamburg nach Köln?

Wie findet KAYAK so günstige Preise für Flüge von Hamburg nach Köln?

Wie hilft mir die KAYAK Preisvorhersage, den besten Buchungszeitraum für meinen Flug von Hamburg nach Köln zu finden?

Was ist der KAYAK Mix für Flüge von Hamburg nach Köln?

Wie funktionieren "flexible Daten" bei KAYAK und warum sollte ich sie bei einem Flug von Hamburg nach Köln beachten?

Top 4 Airlines auf der Strecke Hamburg – Köln Bonn

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern

7,0
Blue Air
Ergebnis aus 267 Bewertungen
7,3
Boarding
7,1
Komfort
7,8
Crew
6,0
Unterhaltung
6,8
Essen
Airline-Bewertungen

Positiv: "To be going home!"
Negativ: "Female crew taking orders then taking ages to ring drinks a d they move on to others instead of finishing what they were doing. Then you're lucky if you get given 1 sugar and no spoon lol."

Positiv: "Food was excellent; boarding a litlle bit crowded, but didn't notice as had been busy; crew has been kind and helpful"
Negativ: "Unconfortable chair seats; seatbelt too short; tables too low for tall ppl"

Positiv: "The flight departed on time and arrived the same. The seat was a tad bit narrow for me but then I am a tall guy at 6'5". Crew was very professional. Ticket cost was a third of what the other airlines were offering for a Sunday fare. I'll definitely use BlueAir again!"

Negativ: "I was not allowed to take the push chair on board even though on the inbound flight was ok to do so. I have purchased the push chair especially so I can take it on board. Disappointed."

Positiv: "The crew was well trained, kind and receptive. The pilot managed to drive through a storm and even arrive 10 minutes faster after leaving 5 minutes late."
Negativ: "Passengers traveling with pets took our reserved seats. The places for our baggages were occupied. When addressing this issue, we were told to move further ahead to empty seats. There was no meal included, and the one we purchased could not be paid by POS."

Positiv: "I canceled the flight 6 weeks ago, no refund issued."
Negativ: "I canceled the flight 6 weeks ago, no refund issued."

Positiv: "Boarding was quick and we arrived on time."
Negativ: "When getting to Bucharest we were taken by bus and didn’t have a gate."

Positiv: "Everything was quite fast, we were like 15 min before the plan ready with boarding, but then somebody needed medical assistabce and we left 15 min delayed. But that's ok, it's nobody's fault. Baggage arrived very fast in Hamburg."
Negativ: "A minus for the Crew because when we arrived in Hamburg, people started to open the baggage boxes although we were still rolling (like 5 min too early) and they didn't say anything, so more people were following. When we arrived, almost all the people who could, had the baggage already with them. This happened in the past but the Crew stopped the people on time."

Positiv: "What to like? The rudness? The delays? Or the fights on board!!!"
Negativ: "The flight was delayed with nearly 2 hrs. Cabin crew were rude made as feel very uncomfortable. This flight as whoke was the worst one I have even been too. Never ever again. BLUE AIR NEEDS TO SORT ALOT OF THINGS BEFORE OFFER SUCH SERVICES"

Negativ: "flight delayed by more than 1 hour"

Negativ: "I have booked with 2 checked in baggage pieces. On check in I was told no baggage was paid and I had to pay 100€ for the baggage."

Positiv: "Boarding was good, flight and crew were good, had refreshments and food which came as a surprise. Overall I had a very good flight."
Negativ: "I liked everything"

Positiv: "Clean enough"
Negativ: "Charged £60 for hold luggage because the airline’s unstable website wouldn’t allow me to book in advance (£20 extra in the airport). Plane was delayed because they were late allowing passengers to board and missed the runway slot. Seats were uncomfortable - it was an older airframe."

Positiv: "The added touches make all the difference! We didn’t expect free food and was delighted to receive breakfast. The chairs were much more comfortable than any other plane I’ve been on due to the adjustable head rest, and as a regular flyer to Cyprus, this made a difference. The sweets served just before landing is an excellent idea and something that we do need due to our ears, so this was appreciated. staff were attentive and pleasant."
Negativ: "To have the menu and duty free booklet at the beginning of the flight would have been helpful."

Negativ: "The plane seemed very old, toilet in poor condition."

Negativ: "7hour delayin onnecting flight! Seats on plane torn and very uncomfortable, meal booked but no food available."

Negativ: "Flight was rescheduled for 3 hours later than original departure. Check in opened less than two hours before the rescheduled flight time so everyone was stuck waiting at check-in for hours. We couldnt even go in and relax inside at restaurants or the gate because online check in wasnt available. Then the flight was further delayed with no news about when the new take off would be or why the delay. Finally boarded a tiny plane that had propellers and a loud take off, if you easily fright on planes probably not the best choice for you. And then someone started smoking on the flight and the attendants had to announce again that smoking wasnt allowed. On and off throughout the flight it smelled like someone was smoking so I wonder if it was even coming from the cockpit."

Positiv: "Flight was delay by 1 hour consequently my luggage did Ot arrive with me to Katowice on top of that there is no more flights today from waw to kat with lot Airline"
Negativ: "Serive to pay extra luggage very very slow"

Negativ: "It was very hot on the plane. There was no legroom in my seat, it was very uncomfortable."

Negativ: "It was very hot on the plane. There was no legroom in my seat, it was very uncomfortable."

Positiv: "Crew, polite and friendly"
Negativ: "delay of more than 6 hours and incorrect information"

Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich und der Flug sehr pünktlich"

Negativ: "They change the fly departing time with 12 hours before I was flying"

Positiv: "Very good airport check-in and flight. The Check-in staff were quick and efficient and the Flight Crew were friendly and attentive. It was calm and restful."
Negativ: "The internet support. I spent meny hours trying to check-in and upgrade my case allowance from 20kg to 32kg, and failed. When I tried to change the baggage weight to 32kg a charge was added for NOT taking the case PLUS the extra for the 32kg case! The cost of a case is reasonable and I would advise to pay the extra £5 for 32kg for most flights. The on-line Seating Selection is also unreliable, I was seated next to an empty seat which had been showing to be unavailable on-line! A response to my query which I sent to Blue Air arrived when I was in the air on the flight! It only repeated the baggage section of the Confitions document! Thank goodness for the excellent airport check-in staff and the Flight Crew!"

Positiv: "On time ,clean aircraft..."
Negativ: "Crew was very serious...a smile can make a difference....."

Negativ: "Flight was cancelled a week before and didn't get a replacement flight. Got half of my money back. Will never book a blue air flight again !"

Positiv: "Flight on time . Attentive crew . Good price ."
Negativ: "Lack of leg room ."

Negativ: "The actual flight was good, but to try and check in on line is murder..the website needs a totally new revamp, both to & from Larnaca I was unable to check in on line. You enter all your details press confirm and it is supposed to go to the next instruction, but a message appeared then took you back to your previous page and you had to input all your details again..this happened many times before I eventually gave up."

Positiv: "The flight was punctual"
Negativ: "I got charged twice for luggage and couldn't get a refund"

Negativ: "Rude crew, not organised work , not enough space for legs"

Negativ: "I had to make my own way home from Manchester.. plane diverted due weather."

Positiv: "The food they offer to purchase. Easy check in at the airport."
Negativ: "Better seat pitch. I'm not a tall man, but the space is very small."

Positiv: "Leg room and reclining"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "On time , crew good... no complaints"

Positiv: "free breakfast great staff"

Positiv: "Free drinks, cheap flight and fairly comfortable!"
Negativ: "No allocated seat."

Positiv: "Cheap in price, unexpected free snack on outbound flight, relaxed attitude to luggage, both hold and carry on, chartered unscheduled flight after original was cancelled"
Negativ: "The fact our original flight was cancelled and we were delayed by 7.5 hours. They communication from the airport crew was little to non and flight time changed 4 times. They even told us difinitively that we would board at a certain time only for us to actually board nearly 2 hours later. They, without a doubt, knew the rescheduled flight time but strung us on anyway - I believe this was so they could save money on hotels"

Positiv: "Everything"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "I recomand to Everyone to use the airlines!!Very good quality"
Negativ: "Nothing , was everything perfect!The stewardesses very nice"

Positiv: "Reliable and friendly staff. Even offered a free soft drink and sandwich on a short haul flight."

Positiv: "Food"
Negativ: "Space to sit, especially when seated in the middle"

Positiv: "Can't say that I liked anything at all."
Negativ: "1. Poor coordination by the crew members. 2. Been treated with arrogance and superiority by crew members. 3. Disgusting food."

Positiv: "comfy seats and a breakfast thrown in !"
Negativ: "not much"

Positiv: "am ajuns chiar mai devreme, personalul foarte dragut si amabil , scaunul comod , mancare si bauturi bune."

Negativ: "No online check-in. 1 hour waiting for nothing."

Positiv: "First time flying with them. Strongly recommended!"

Positiv: "The service was OK, we flew on time and the flight itself was pleasant."
Negativ: "The interior of the aircrafts looked old and a bit dirty. The feeling is that you are flying on a poor low cost service."

Positiv: "Seemed like a technical problem. The pilot wouldn't give up any information."
Negativ: "Small seats with little legroom"

Positiv: "All was very efficient, food and drink a nice surprise"

Positiv: "It flights themselves were fine. A 45 minute delay sucked though."
Negativ: "Service & Notification. The airline switched my itenerary without alerting me which made me miss a connection. The resulting troubleshooting with the airline has been non-existent. I will not fly Eurowings again."

Positiv: "Alles ging vglw. schnell..."
Negativ: "Lange Wartezeit auf das Gepäck, Zeitvorteil durch Flug war dahin..."

Positiv: "Seat was very comfortable. Crew was excellent"
Negativ: "The warm sandwich with the snack was just OK; rest of food was pretty good"

Positiv: "The flight was pretty smooth considering it was a small plane."
Negativ: "I did not appreciate having to give my hand luggage into the hold which meant that I did not have any money to purchase any drinks on the flights and I was also sitting next to an overweight man which made it very tight for space."

Positiv: "Der Sitz war bequem, aber auch nur weil er extra $$$ gekostet hat ;-), das Licht war sehr lange gedämmt und nicht zu hell als die Crew arbeiten musste"

Positiv: "Punctual"
Negativ: "Seats"

Negativ: "Late"

Positiv: "It was efficient"
Negativ: "More comfortable"

Positiv: "Irgendwann ist man dann auch zu Hause angekommen..."
Negativ: "Etwas mehr Pünktlichkeit wäre toll gewesen. Der Flug war knapp unter 3 Stunden verspätet. :("

Positiv: "Halbe Stunde vorher angekommen"
Negativ: "Ist halt eine teure Billigfluggesellschaft... Ryanair usw. sind genau so gut aber halt viel günstiger"

Positiv: "Eurowings is an average low-budget flight. But at least the equipment looked all right, and it was clean. Ohh and the y didn’t loose my luggage (as I was travelling through connections, I was worried bit)."
Negativ: "No food or drink is included in the price, narrow seats, delayed flight. We were already seated when it turned out the departure will be delayed by 30 mins. No toilet use during this time...."

Positiv: "30 min zu früh angekommen"
Negativ: "Keine schreienden Kinder"

Positiv: "Kein Kind hat geweint"
Negativ: "Bisschen strukturiert vorgehen"

Positiv: "The crew was very attentive and personable during the flight."
Negativ: "Our departure was delayed 2 hours because an unaccompanied minor was placed on the wrong flight--UA's fault. That began a domino effect of missed connections. When the landed, We were given little information on how to re-book and had to wait in several long lines. All told, 12 hour delay to Milan"

Positiv: "Freundliches Boardpersonal, sauberer Kabinenraum und saubere Sitzplätze"
Negativ: "Wie mittlerweile bei fast allen Airlines gibt es Getränke während des Fluges nur noch zum Kauf angeboten. Ich finde generell, dass ein Becher Wasser immer drin sein könnte. Es gibt ja aber auch Gott sei Dank andere Möglichkeiten, sich an Board zu versorgen."

Negativ: "Kostenfreie Getränke und ein kleiner Snack hätten dabei sein können. Ein Monitor mit Infos zu Flug und Mediale Unterhaltung währen gut gewesen."

Negativ: "Pünktlich abfliegen und nicht scheibchenweise die Abflugzeit schieben. Mehr Transparenz, was los ist. Passagiere mit Wasser versorgen."

Negativ: "Gepäck nicht angekommen!!!"

Negativ: "Sitzabstand"

Negativ: "Nach dem Boarding war man eine halbe Stunde „grounded“ ohne Infos oder mal nem Schluck wasser"

Negativ: "Flug war überbucht wurde fast gecancelt eine absolute Frechheit nie wieder Eurowings."

Negativ: "Flüge hatten Verspätung. 20 und 45 min. Das Platzangebot ist sehr eingeschränkt."

Negativ: "Riding a packed bus to the plane was awful."

Positiv: "Alles gut"
Negativ: "Alles gut"

Positiv: "check in war eine Katastrophe. 2 Frauen hinterm Tresen, die im Durchschnitt 10min pro Fluggast brauchten, um das Gepäck entgegen zunehmen, obwohl die meisten bereits eingecheckt waren"
Negativ: "s.o."

Positiv: "Die Crew war sehr nett."
Negativ: "Über eine Stunde Verspätung. Dann im Flieger die Ansage, dass man voraussichtlich noch 2,5 h auf das Startfenster warten müsse, weil nicht genügend Fluglotsen da sind. Zum Glück ging es dann nach 30 min doch los."

Negativ: "3,5 Stunden Verspätung"

Negativ: "Das Check-in am Flughafen Florenz war eine Katastrophe: 90 Minuten für 50 Passagiere. Und als am Ende die Zeit knapp wurde, ging es auf einmal huschhusch. Auch die Sicherheitskontrolle war absolut chaotisch, und da wir mit einem Tier reisen, war das kein Vergnügen. Nie wieder FLR!"

Negativ: "Die Abfertigung in Faro war sehr langsam. Bei Eurowings alles gut"

Positiv: "Alles"

Positiv: "Allem im allen sehr gut"
Negativ: "Weiß nicht"

Positiv: "Ticketpreis, Mitglied der Lufthansa-Gruppe."
Negativ: "Hohe Mehrkosten für Aufgabegepäck sowie Sitzplatzreservierung mit mehr Beinfreiheit (bin 190cm groß und hätte im Normalsitz kaum sitzen können). Snacks kann man vergessen. Bei diesem Flug war kein Gratis-WIFI vorhanden; ist weniger ärgerlich wie beim Hinflug wo eines vorhanden war jedoch nicht funktioniert hat."

Positiv: "Gute Beinfreiheit; kostet aber bei einem Mittelstreckenflugzeug € 25 p.P./Richtung. Die Hälfte der Verspätung beim Abflug konnte bis zur Landung wieder eingeholt werden. Bordgepäck und 1 persönliches Handgepäck wurde kulant ohne Mehrkosten abgewickelt."
Negativ: "Verspätung wegen verspäteter technischer Vorbereitung??? groß angepriesenes WIFI hat trotz Urgenz nicht funktioniert (Aussage des Anwesenden Bordpersonal „habe bei Kollegen nachgefragt, muss gehen“; funktionierte bei mir und auch in den benachbarten Sitzreihen nicht. Große Werbung und nichts dahinter :D"

Positiv: "mit EW mal früher angekommen"

Negativ: "Beinfreiheit: Knie eingeklemmt"

Positiv: "Almost 2 hours delay, crew couldn't confirm if our connection flight in Cologne will wait for us. It was very stressful."
Negativ: "Information"

Negativ: "Schlimmer Automaten Check In Zwang ( trotz online Check In). Funktioniert meistens ohnehin nicht, wie auch dieses mal. Stress für Kunden und Personal."

Positiv: "Das Einzige was an Eurowings gefallen kann ist der Preis im Vergleich mit Swiss. Es ist eine Billigairline auf Niveau Easy Jet und Ryanair."
Negativ: "Verspaetung, Beinfreiheit. Am Schlimmsten aber finde ich, dass sogar den Senatormitglieder der Zugang zur Staralliance Lounge verwehrt wird. Was soll das?????"

Positiv: "Good view with the high winged propeller plane"
Negativ: "Small overhead storage"

Positiv: "Was on time"
Negativ: "The food was horrible junk. I can not imagine, how anybody can dare to offer this somebody to eat. Headphones were extra pay."

Positiv: "The price"
Negativ: "Assistants were rude and the flight was delayed and they didn’t provide a solution to my lost connection."

Negativ: "Terrible hard landing"

Positiv: "It was ok"

Positiv: "WiFi während dem Flug mit 10 min Gratis Internetzugang (Try Zugang) und online on-Board Mediathek. da vergeht der Flug gleich schneller. Boardservice bietet nicht nur die üblichen Standard Sandwiche, sondern ausgefallenes von Food Start-up Unternehmern. Ebenfalls gut: die Rückenlehne ist verstellbar und Sitze bequem mit guter Beinfreiheit"
Negativ: "Leider war der Flug verspätet und das Board Personal überfordert und lustlos. Damit dann auch nicht freundlich. Deutsch und englisch wurde bei den Durchsagen nur gebrochen gesprochen. Grundsätzlich finde ich internationales Personal super, aber es sollte dann bitte verständlich sein. Erst recht Durchsagen und Sicherheitshinweise. Leider haben die Passergiere versteckt die Augen verdreht und gelacht. Auch nicht in Ordnung!"

Positiv: "Gut, freundlich und pünktlich"

Negativ: "Der Flug war 20 min verspätet und in Hamburg mussten wir dann noch 15 Minuten auf Busse warten, weil keine verfügbar waren."

Positiv: "Muy cumplidos y personal amable"

Positiv: "- Druck der Bordkarte für Folgeflug am Schalter nicht möglich, keine sinnvolle Unterstützung durch den Eurowings Support - 90min Verspätung weil Copilot plötzlich krank - Ekelhaftes Sandwich und 200ml Freigetränk für fast 3h Aufenthalt in dem Flieger Fazit: Zum Abgewöhnen"
Negativ: "Das Essen bestand aus einer Scheibe Toast, geformt zu einem Sandwich mit Schmierkäse. Dann verteilt doch lieber einen guten Schokoriegel!"

Positiv: "Lief alles reibungslos. Nettes Personal."
Negativ: "Kein Essen und keine Bordunterhaltung."

Positiv: "Beinfreiheit im vorderen Bereich"
Negativ: "Check In mühsam, Gepäckstag beim Self Check In zum selbst ausdrucken, danach erst wieder anstellen, 2 Check in Agents, welche überfordert waren, pünktliches Einsteigen, dann 20 min warten im Flieger - Gepäck wurde erst eingeladen (war beim Check in schon klar, dass sich das nicht ausgehen kann), Snack dürftig und nicht erwähnenswert - Käsesandwich nähert sich der Grösse eines Tapas an, Wahnsinn, aber da dürfte man seitens der Fluglinie sparen/Gewinne machen können??? ..."

Negativ: "Depart on time."

Positiv: "The crew was really nice with the passengers"
Negativ: "They made us wait at the gate an hour without saying nothing, and then inside the plane, we had to wait 30 minutes to departure, and they didn't explain anything neither."

Negativ: "The flight was okay but 40 minutes late due to issues at Hamburg Airport. I.e. the problem was not with the actual flight or with Ryanair."

Negativ: "The delay is to be changed"

Positiv: "Problemloser Check in , nettes Personal"
Negativ: "Mehrklassengesellschaft beim boarding, Verpflegung auf dem Flug kostenpflichtig, Check in nur online möglich"

Positiv: "Fare"
Negativ: "Seat rows are close together"

Positiv: "angenehmer Flug, freundliches Personal, pünktlicher Abflug"
Negativ: "Sitzplatzregelung ohne Sitzplatzreservierung, obwohl der Platz neben meinem Partner frei war, wurde ich aufgefordert meinen alten Platz wegen der Gewichtsverteilung einzunehmen"

Negativ: "Der Pilot hätte sanfter landen können"

Positiv: "Efficient and cheap"
Negativ: "Another passenger had exactly the same seat number as me which caused confusion and an uncomfortable situation"

Negativ: "Sitzabstand"

Negativ: "Die Besatzung wirkte ziemlich genervt und war nicht besonders freundlich. Der Flug ging erst eine Stunde später"

Negativ: "Boarding 40 minutes delayed"

Positiv: "It was cheap, so, I won't complain."
Negativ: "It was cheap, so, I won't complain."

Negativ: "Also, das hat war ein etwas länger Flug, sollte mann mindestens Wässer bekommen. Wir müssten für alles zählen Getränke oder Essen und es gab keine echt fair Preis."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Ryanair out right lies to their customers on their mobile app. Says you can bring one small carry on, mine was very small...laptop and they forced me to check it - I carried on no bags at all. I was day travel with only a computer bag. AND..they were completely rude about the entire experience. Staff was disgusting. Do not fly on Ryanair. I will never fly this airline again. Terrible."

Positiv: "Very good"
Negativ: "i' sat in row 10 with aspare seat next to me, my wife is in row 32 with 2 empty seat s next to her.Otherwise all good."

Negativ: "Nach dem wir mit über einer Stunde Verspätung gestartet sind, wurde es (auch schon während der Wartezeit im Flieger) extrem kalt. Es habe fast alle dicke Pullis oder Jacken angezogen. Nach der Landung wurden dann nur eine keine Menge Koffer ausgegeben und wir mussten mit allen anderen über 1 Stunde auf unsere Koffer warten. Eine Auskunft konnte nicht gegeben werden und telefonisch erreicht haben wir auch niemanden."

Positiv: "angekommen"
Negativ: "verspäteter abflug, wartezeit in der maschine ohne klimaanlage unklare zeitangaben, widersprüchlich und unzuverlässig. unfreundliches personal (scheinbar selbst genervt) nach der landung kein ausstieg ohne grund. erneutes warten"

Negativ: "We did not have internet and computer access during our trip and when we arrived at the airport to check in we were told that there was a high fee for airport checkin. Never in my 30 years of airline travel have i experienced such s redicilous and outragous thing. I paid 196 euros today because we were not able to check in online rven though Ryanaiir had several checkin counters!. This was certainly the last time i flew with Ryanair and I will share this experience with my friends and family."

Positiv: "Ryan Air’s website was down most of the evening when I attempted to check in. Once it finally came back, they had no record of my booking. After hours of attempts I had to call it quits. I will report this as fraud to my bank. I had to book another flight. Thanks, guys. Great platform you’ve built here."

Positiv: "sonst war auf dem Flug selbst alles in Ordnung"
Negativ: "ca. eine halbe Stunde nach der ursprünglichen Boarding-Zeit kam ein anderer Passagier und teilte mit, dass der Flug um 17h weiter geht (Abflug war um 16.25). Um 17h wurde erst mit dem Boarding begonnen. Leider kam keinerlei Durchsage. Sehr ärgerlich."

Positiv: "Der Flug ist punktlich gestartet"

Positiv: "Fast 2 Stunden Verspätung. Keine zuverlässigen Zwischeninformationen in der Anzeige. Unprofessionel"

Positiv: "Preis super & das ist alles . Bin sicher in Köln gelandet"

Positiv: "Alles Bestens"

Positiv: "On time and fairly quick baggage retrieval. Being able to check-in before you leave UK is very useful."
Negativ: "I booked through Kayak and although it does warn about extra charges for baggage, I feel I was duped because I booked for 3 check-in bags at additional cost thinking that would mean for outbound flight and return but once the booking transferred to Last minute on completion it turned out I only had check-in baggage for the outbound flight (different airline) and not for the Ryanair return flight. Ryanair charges more if you book check-in baggage after the original booking so the flights were much more expensive than I had thought. Kayak did not help with this issue. I would not use them again."

Positiv: "Zügige Abwicklung"
Negativ: "Bordpersonal benimmt sich wie Aufseher"

Negativ: "Müsste 65 Euro zahlen, da kein Online Check in möglich war. Email Adresse stimmte nicht überein. Absolute Frechheit. Nie wieder."

Positiv: "Flugbegleiter freundlich"
Negativ: "Das Gate war sehr spät besetzt. Abwicklung chaotisch. Flug verspätet"

Positiv: "Personal war freundlich und bemüht."
Negativ: "Durch hohe Sitzplatzanzahl geringer Sitzplatzabstand. Unverständlich: Sitzgurtlänge kürzer als bei anderen Fluggesellschaften, daher bei mehreren Fluggäste Gurtverlängerungen erforderlich. Was soll damit gespart werden? Durchsagen zu leise und in der Regel unverständlich, auch dann, wenn man Englisch sonst gut versteht.."

Negativ: "Enge Sitze mit wenig Beinfreiheit und ohne Möglichkeit sie zurückzuklappen."

Positiv: "Pünktlich gestartet, schnelles Boarding,sanfter Flug."

Negativ: "they forced me to check in my small han luggage even though i would have put it under my seat which does not disturb anybody and wors with every other airline. + 1h delay without information. result: I was home at 1am in the morning instead of 11h30."

Negativ: "Wenig Beinfreiheit , pünktlich. Nicht gefallen hat mir, dass man als Paar keine kostenfreien Sitzplätze nebeneinander bei rechtzeitigem checkin bekommt."

Positiv: "Einer vom Personal war wenigstens ein wenig spaßig"
Negativ: "Das Boarding war ne Katastrophe, wenn man alles bezahlen muss, sollte zu mindestens alles da sein, für knapp 190 Passagiere gab es nur 3 paninis zu essen, dann waren sie ausverkauft!! Peinlich"

Positiv: "The price, arriving safely"
Negativ: "Was told by 4 diff people to stand in 4 diff long lines which proved incorrect. Airport organization was terrible at both points. My liquids were broken and ruined (I never have issues with liquids.) whole process took 2x normal amount of time and I lost my train because of it."

Positiv: "the price"
Negativ: "the delay"

Negativ: "The flight was 2 and a half hours delayed and the crew did not even mention it, never mind a line of apology. I gave them a chance after 8 years and I regret it. You save with Ryanair, only if your own time is worthless."

Positiv: "Die Sitze wurden am Notausgang zugeteilt. Perfekte Beinfreiheit, Personal super freundlich"
Negativ: "Die Werbung war nervig. man konnte gar nicht schlafen, weil alle 10 Minuten Werbung gemacht wurde."

Positiv: "Ryanair is barebones but gets you where you need to go for cheap."

Positiv: "Got the best fairs, had it booked well in advance No hassle"
Negativ: "On arrival all trains were cancelled and it was very hard to find a bus or someone to talk to but that was a separate issue"

Positiv: "Early take off and excellent all round"

Positiv: "We didn't crash and I arrived at my destination safely."
Negativ: "The flight was 90 mins late, we were herded like cattle onto the plane which was filthy with empty sweet wrappers littering the entirecabin, which in turn was full of crying children (whose parents appeared powerless/unwilling to comfort them). While none of this was helped by the poor weather creating epic turbulence and a near-miss with another aeroplane, I did take a flight the following day with EuroWings in identical weather which was far better controlled with less nausea-inducing turbulence so I do feel I can blame Ryanair for feeling quite sick as we left the plane. If we'd had to go in for a 3rd landing attempt, I'd probably have turned up for my meeting all covered in vomit as they don't even provide sick bags! Ryanair isn't just basic and cheap, they don't even do the basics properly. It's as though they're deliberately trying to make the experience as horrible as possible. Ryanair is dreadful. Never again!"

Positiv: "Flug hatte 30 min Verspätung Dann war der personal nur auf Portugiesisch Könnte kein Englisch nur ganz wenig"
Negativ: "Auf dem Sitz war Kaugummi geklebt ich musste darauf sitzen Es waren leere Plätze aber dürfte ich nicht weil die waren Priorität sitze obwohl die leer waren"

Positiv: "Enge Sitze , kein Snack, Getränke nur auf NAchfrage. Keine Unterhaltung auf dem Flug."

Positiv: "Flugpersonal war aufmerksam, versuchte sehr laute, alkoholisierte Männer in ihre Schranken zu verweisen. Selbige waren sehr laut und uneinsichtig."

Positiv: "Das Personal am Schalter war unhöflich hat trotz Webseiten Fehler 100€ fürs check in verlangt. Forsche Dame und auch sehr unhöflich gewesen. Wuerd so schnell keinen Flug mehr buchen. Besatzung im Flieger wär cool"
Negativ: "Essen war gut aber mit 10€ pro Person dich etwas zu teuer für eine 200g Portion."

Positiv: "Fly was moved from 18.00 to 22.00 After that 30 minutes delay. They tooks my 2 bags because of leak of space Inside a plane. So I spent anothet 30 minutes with my 2 kids awaiting for collection of my lagguge after arriving. Horrible experience!"

Positiv: "Schlangestehen auf dem Rollfeld, da die gerade ankommenden Passagiere noch nicht ausgestiegen waren - war etwas ungewöhnlich"

Positiv: "Flug hatte 30 min Verspätung"

Positiv: "The flight from Istanbul to Prague was fairly basic but everything worked well and was comfortable. The flight was on time. The bags were delivered quickly. There were no problems on the flight as it was relatively quiet. Overall, no complaints."
Negativ: "The boarding in Istanbul was via bus, which is not only uncomfortable but impossible to socially distance on. In Prague we deplaned via a jetway. In Istanbul the gate control person was overly vigilant in checking documents. It was very disturbing :("

Negativ: "Airport team ask me to pay for 1kg and I have Already pay in Dubai as I was have 30 kg + 8 hand bag and 3 personal still she don’t like to talk and ask me to go and pay it’s will be my last fly with guys"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "The seats more comfortable."

Positiv: "The crews are friendly and smiling. Seat are comfortable"
Negativ: "If they allow the family with young children to board first will be excellent"

Positiv: "Alles"

Positiv: "Crew was good, cheap price"
Negativ: "Rough landing, and very poor luggage service upon arrival"

Positiv: "The meals we ordered were tasty and the leather seats and leg room are fair enough"
Negativ: "Boarding is sooooo slow Entertainment facilities did not exist"

Positiv: "Crew professionell, Sitz mit ausreichender Bein-/Kniefreiheit"
Negativ: "Fällt mir auf Anhieb nichts ein"

Positiv: "Crew war höflich und nett, Beinfreiheit ausreichend;"
Negativ: "Da fällt mir auf Anhieb nichts ein, was man noch hätte besser machen können"

Positiv: "Nothing really"
Negativ: "The airline should at least provide a snack. It's 4 hrs of travel."

Positiv: "Wir sind verspätete gestartet, waren aber trotzdem pünktlich da."

Positiv: "Price"
Negativ: "Very tight seating. No free nonalcoholic drinks. No entertainment, not even a radio."

Positiv: "Price."
Negativ: "Very tight seating. Not even water for free. No entertainment - not even radio."

Positiv: "Good value/price ratio."

Positiv: "Genügend Platz. Sehr angenehmer Flug!"
Negativ: "Warum wird der Pass mit dem Flugticket nochmals und nochmals abgeglichen??"

Positiv: "Haben einen Flieger erwischt in dem ich genug Beinfreiheit hatte und sich auch die Armlehnen außen hochklappen ließen."
Negativ: "Die Durchsagen konnte man nicht verstehen"

Negativ: "Alkoholfreie Getränke, zumindest Wasser sollte kostenfrei sein"

Positiv: "Nichts war herausragend , aber auch nicht auffallend schlecht."
Negativ: "Es war leider sehr voll und eng. Der Sitz war sehr unbequem..."

Negativ: "If it was on time. Over an hour late."

Negativ: "Wenig Platz, wenig Beinfreiheit, zu warm im Flieger"

Positiv: "Easy; fair prices; budget rates"
Negativ: "no entertainment (N/A)"

Positiv: "Fairer Preis und reibungsloser Ablauf"
Negativ: "bisschen enge Bestuhlung für 1.90 Männer.."

Positiv: "Der Flug an sich, Boarding, Start, Landen, Gepäck erhalten war prima."
Negativ: "Wir hatten eine Stunde Verspätung. Bei dem, was ich durch die knisternden Lautsprechen verstanden habe, vernahm ich nichts von einer Entschuldigung oder mindestens Erklärung für die Verspätung. Das finde ich mangelhaft. Wie bei den meisten Fluggesellschaften sind die englischen Durchsagen sehr mangelhaft: 1. undeutlich und 2. viel zu schnell. Es gibt ja genug Zeit."

Positiv: "Cheap ticket prices"
Negativ: "Bad in plane services Very bad in payments Lake of latest aviation regulations"

Positiv: "Uçuş mesafesi ufak olduğundan medjatik drum yok."

Positiv: "Nice and fast plane ride."

Positiv: "Free cup of ice."
Negativ: "Uncomfortable seats. No free WATER! Weight limit is ridiculous for a international flight. I will never travel with Pegasus again! I will try my best to spread the word on this airline."

Positiv: "I may never travel with this airline"
Negativ: "I hate traveling with this airline I couldnt sleep or rest During jurny the sttaff we were disturbing , there attention was how to purchase there meal and do there busines with out thinking about the thime and the passangers condation The tiolet was in abad condation and i couldnt use it"

Positiv: "The flight was ok"
Negativ: "My husband and son both ordered a wheel chair because I have rheumatoid arthritis and fibromyalgia and when I arrived in turkey they said there was no order for one. I walked through the airport at a snails PA e and since I arrived I have been very sick."

Positiv: "Da ich bisher noch nie mit Pegasus geflogen bin, hatte ich mir den gesamten Ablauf und die Situation viel unangenehmer vorgestellt. Der Pilot ist so sauber und ruhig geflogen, die klimazisierung in Flieger war auch schmeichelhaft und die Beleuchtung ebenso. Da ich nachts geflogen bin fand ich die Entspannung umso schöner im Flieger. Daumen hoch. Jedes mal aufs neue:)"
Negativ: "Ungemütlich waren nur die Sitze, da man kaum Polsternnoch liegemöglichkeit sich verschaffen konnte und die Preise im Flugzeug für Snacks Getränke und Co."

Positiv: "None"
Negativ: "Very bad experience overall"

Negativ: "1 hour + Late departure both from Copenhagen and from the connection in Instanbul"

Positiv: "I liked that it's first and last time"
Negativ: "Everything"

Negativ: "The flight times and layovers, especially the 10 hours in Istanbul airport. Buying your food on the plane was way over priced for what you get, and the quality. There was not enough change in the variety posted currency of the menu."

Negativ: "Pegasus cannot fly without a dalay of at least 1 hour !!!"

Positiv: "Ontime departure and arrival. Friendly crew. Comfortable."
Negativ: "Not the fault of the airline but I travel a lot and I've never seen so many rude passengers."

Positiv: "The price"
Negativ: "No one smiles or tries to help, the Baggage weighing is farcical as people get on in Turkey with three hand luggage’s. Flight was late, no explanation and no apology. Pre flight safety and general announcements are made as fast as possible. Unintelligible"

Negativ: "Not much"

Positiv: "Service"

Positiv: "I like to travel always travel with KAKA"

Positiv: "From clealininess of the planes to the professional and sincere approach of the cabin crew, Pegasus is by far the best budget airline I have ever flown in the world. Their in flight menu prices are much affordable compared to most European airports (water is cheaper on the flight, compared to Berlin airport for example) For these prices, and this quality, they are uncompeted. I really hope they can maintain these cheap prices all the time."

Positiv: "Dr Flug nach Istanbul verlief pünktlich und ohne Probleme."

Positiv: "Pünktlich gestartet. Personal war aufmerksam."
Negativ: "Die Sitze sind sehr eng!"

Positiv: "Checked in online with a carry on luggage, no waitşng in lines. Flight was on time and landed on time. Crew was nice."
Negativ: "The space between the seats could have been a bit roomier."

Negativ: "Crew members are very rude"

Negativ: "Late boarding for unknown reason."

Positiv: "Alles gut!"

Negativ: "No entertainment at all + My ticket was with the food meal and it was surprising that the meal was only sandwich without any drink or at least water ..."

Positiv: "As noted above"
Negativ: "Nothing really"

Positiv: "Nothing."
Negativ: "A lot of peoblems with this airlines. I will not use it again."

Mehr zu Blue Air
Informationen zu COVID-19

Sicherheitsmaßnahmen von Fluggesellschaften, die von Hamburg nach Köln fliegen

Fluggesellschaften, die von Hamburg nach Köln fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmaßnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen von Hamburg nach Köln in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

An Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen von Hamburg nach Köln bereitgestellt

Abstandsregeln für Sitzplätze

Sitzplätze in der Mitte auf Flügen von Hamburg nach Köln nicht verfügbar

Tests vor dem Flug

Antikörpertest, Test auf Symptome auf Flügen von Hamburg nach Köln

Buche günstige Flüge von Hamburg nach Köln

Aktuelle Angebote – Hin- und Rückflug & Zug

02.06.
Mi.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
17.06.
Do.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
QKL - MF4
20.05.
Do.
Nonstop
Zug
3:55 Std.
MF4 - QKL
23.05.
So.
Nonstop
Zug
3:55 Std.
QKL - MF4
10.07.
Sa.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
24.07.
Sa.
Nonstop
Zug
3:55 Std.
QKL - MF4
05.06.
Sa.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
15.06.
Di.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
QKL - MF4
19.06.
Sa.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
20.06.
So.
Nonstop
Zug
3:55 Std.
QKL - MF4
02.06.
Mi.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
02.06.
Mi.
Nonstop
Zug
3:55 Std.
QKL - MF4
13.06.
So.
Nonstop
Zug
3:55 Std.
MF4 - QKL
16.06.
Mi.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
QKL - MF4
13.06.
So.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
17.06.
Do.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
QKL - MF4
12.07.
Mo.
Nonstop
Zug
3:55 Std.
MF4 - QKL
23.07.
Fr.
Nonstop
Zug
3:55 Std.
QKL - MF4
10.07.
Sa.
Nonstop
Zug
4:08 Std.
OBZ - QKL
24.07.
Sa.
Nonstop
Zug
4:08 Std.
QKL - OBZ
12.07.
Mo.
Nonstop
Eurowings
1:00 Std.
HAM - CGN
23.07.
Fr.
Nonstop
Eurowings
1:05 Std.
CGN - HAM
04.06.
Fr.
1 Stopp
Ryanair
15:20 Std.
HAM - CGN
06.06.
So.
1 Stopp
Ryanair
22:00 Std.
CGN - HAM
05.06.
Sa.
1 Stopp
Ryanair
14:15 Std.
HAM - CGN
15.06.
Di.
2 Stopps
Ryanair
26:40 Std.
CGN - HAM
04.06.
Fr.
1 Stopp
Ryanair
15:20 Std.
HAM - CGN
08.06.
Di.
2 Stopps
Ryanair
26:40 Std.
CGN - HAM
05.06.
Sa.
1 Stopp
Ryanair
14:15 Std.
HAM - CGN
15.06.
Di.
1 Stopp
Ryanair
14:40 Std.
CGN - HAM
04.06.
Fr.
Nonstop
Mehrere Fluglinien
1:00 Std.
HAM - CGN
06.06.
So.
1 Stopp
Mehrere Fluglinien
22:00 Std.
CGN - HAM
04.06.
Fr.
Nonstop
Mehrere Fluglinien
1:00 Std.
HAM - CGN
06.06.
So.
1 Stopp
Mehrere Fluglinien
22:00 Std.
CGN - HAM
13.06.
So.
Nonstop
Mehrere Fluglinien
1:00 Std.
HAM - CGN
17.06.
Do.
1 Stopp
Mehrere Fluglinien
8:35 Std.
CGN - HAM
05.06.
Sa.
1 Stopp
Mehrere Fluglinien
14:15 Std.
HAM - CGN
15.06.
Di.
Nonstop
Mehrere Fluglinien
1:10 Std.
CGN - HAM
13.06.
So.
Nonstop
Eurowings
1:00 Std.
HAM - CGN
16.06.
Mi.
Nonstop
Eurowings
1:05 Std.
CGN - HAM
Weitere Ergebnisse

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Bahnunternehmen suchen

Aktuelle Angebote – Einfacher Flug & Zug

24.05.
Mo.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
07.06.
Mo.
Nonstop
Zug
4:07 Std.
OBZ - QKL
07.06.
Mo.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
06.06.
So.
Nonstop
Zug
4:08 Std.
OBZ - QKL
24.05.
Mo.
Nonstop
Zug
4:08 Std.
OBZ - QKL
23.05.
So.
Nonstop
Zug
4:07 Std.
OBZ - QKL
06.06.
So.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
23.05.
So.
Nonstop
Zug
3:56 Std.
MF4 - QKL
07.09.
Di.
1 Stopp
Zug
7:52 Std.
OBZ - QKL
07.09.
Di.
Nonstop
Deutsche Bahn
4:24 Std.
ZMB - QKL
07.06.
Mo.
Nonstop
Eurowings
1:00 Std.
HAM - CGN
07.06.
Mo.
1 Stopp
Ryanair
6:35 Std.
HAM - CGN
06.06.
So.
2 Stopps
Ryanair
36:30 Std.
HAM - CGN
03.07.
Sa.
1 Stopp
Ryanair
14:15 Std.
HAM - CGN
07.06.
Mo.
2 Stopps
Ryanair
30:55 Std.
HAM - CGN
06.06.
So.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
48:50 Std.
HAM - CGN
03.07.
Sa.
2 Stopps
Ryanair
31:00 Std.
HAM - CGN
06.06.
So.
1 Stopp
Blue Air
19:10 Std.
HAM - CGN
17.05.
Mo.
1 Stopp
Pegasus Airlines
10:10 Std.
HAM - CGN
23.05.
So.
1 Stopp
Corendon
11:00 Std.
HAM - CGN
Weitere Ergebnisse

Vergleiche Transportmittel von Hamburg nach Köln

Durchschnittlicher Preis Durchschnittliche Reisezeit
Flug 114 € 1:00 Std.
Zug 28 € 4:02 Std.
-
1
  • Hin- und Rückflug
  • Nur Hinflug
  • Multi-Stopp
  • Trip Builder
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
  • Verschiedene
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First