Finde günstige Flüge von Recife nach Berlin

REC - BER

Finde günstige Flüge von Recife nach Berlin

Durchsuche Hunderte Reise-Websites auf einmal nach Flügen nach Berlin. Kombiniere Flug und Hotel und spare!

Hin- und Rückflug
Economy
Recife (REC)
Berlin Brandenburg
Mo. 29.11.
Mo. 06.12.
Beliebiger Monat
Vergleiche KAYAK mit |
Hotels einschließen
TOP Flugportal
- Focus Money
TOP Preis-Leistungs-Verhältnis
- Focus Money
TOP Kundenservice
- Focus Money

Gut zu wissen

Nebensaison

August

Hochsaison

Dezember

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

724 €

Top-Preis für Hin- und Rückflug

508 €
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 31%.
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 22%.
(Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)
oder weniger

Flüge von Recife nach Berlin - die beste Zeit zum Buchen

Voraussichtlicher Preis für den Hin- und Rückflug
Durchschnittspreis pro Monat
Preisentwicklung vor dem Reisedatum

Die besten Tipps, um günstige Flüge zu finden

  • Du suchst einen günstigen Flug? 25 % unserer Nutzer haben Flüge auf dieser Strecke für 508 € oder weniger für einen Hin- und Rückflug gefunden.
  • Der Flugpreis auf der Strecke Recife–Berlin ist durchschnittlich 62 Tage vor dem Abflugdatum am günstigsten.
  • Buche deinen Flug mindestens 4 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im November, Dezember und Januar. Der günstigste Reisemonat ist August.
  • Im Durchschnitt* ist ein Abflug am Morgen etwa 51 % günstiger als ein Abflug am Abend.
*Mittelwert aus den günstigsten Preisen der Suchergebnisse von KAYAK bei Abflug innerhalb der nächsten 30 Tage.

FAQ für Flugbuchungen von Recife nach Berlin

Wie lange dauert ein Flug von Recife nach Berlin?

Welche Airlines bieten die günstigsten Flüge von Recife nach Berlin an?

An welchem Tag sind Flüge von Recife nach Berlin am günstigsten?

Welche Flughäfen nutze ich beim Flug von Recife nach Berlin?

Wie findet KAYAK so günstige Preise für Flüge von Recife nach Berlin?

Wie hilft mir die KAYAK Preisvorhersage, den besten Buchungszeitraum für meinen Flug von Recife nach Berlin zu finden?

Was ist der KAYAK Mix für Flüge von Recife nach Berlin?

Wie funktionieren "flexible Daten" bei KAYAK und warum sollte ich sie bei einem Flug von Recife nach Berlin beachten?

Top 4 Airlines auf der Strecke Recife – Berlin Brandenburg

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern

8,0
SWISS
Ergebnis aus 9.085 Bewertungen
8,2
Boarding
7,9
Komfort
8,6
Crew
7,7
Unterhaltung
7,9
Essen
Airline-Bewertungen

"Die neue Boardverpflegung von Swiss Economy ist echt hervorragend: frisch, geschmackvoll, schön präsentiert und erst noch sehr preiswert."

"Die Pünktlichkeit bei Swiss lässt zu wünschen übrig. Jede Woche mindestens 45 Minuten bis zu zu 105 Minuten Verspätung sind ein absolutes NoGo!"

Positiv: "2 Flugbegleiterinnen waren sehr freundlich. Aber der für uns zuständige Flugbegleiter weigerte sich leere Flaschen bei uns abzuräumen. Solch einen schlechten Service, habe ich schon lange nicht erlebt!"
Negativ: "Service an Board war schlecht. Selbst auf Bitten den Müll abzuräumen, wurde er nicht abgeräumt. Völlig unverständlich."

Positiv: "Bei diesem knappen Abstand zwischen den Sitzen sollte man die Lehnen nicht bewegen können."

Negativ: "Teach Swiss Airlines stewardesses Lorena kãrli and Sabrina stadler manners. They are impolite and racist. Typical cold Swiss hospitality"

Positiv: "crew was friendly"
Negativ: "seats were way too cramped - worst flight ever that way - what has happened to Swiss - there is no room - horrible!!!"

Positiv: "The boarding process was easy"
Negativ: "Some of the crew members were rude and inconsiderate - if you see that someone is sleeping, you don’t stand at their seat and lean on it and shake it while you’re waiting to give the security demo before take off."

Negativ: "The baggage took a really long time to be delivered to the carousel"

Positiv: "Sauberkeit.Gut Informiert"
Negativ: "Das Verpflegung"

Positiv: "Das a la carte Menue war sehr gut, kein Vergleich zum normalen essen"
Negativ: "der Gang ist ziemlich eng zum laufen"

Negativ: "im hinteren Teil ist der Gang etwas gar eng zum laufen"

Negativ: "The seat bottom was very uncomfortable and made my bum sore the rest of the day."

Positiv: "Die Crew war nett und da war trotz guter besetzung des Flugs genügen Platz für Handgebäck in den overheads"
Negativ: "Wir hatten Pech, da wir wahrscheindlich im ältesten Flugzeug der Flotte flogen. Wir sind gut angekommen aber mit etwas modernerer innenaustatung wre das ganze noch angenehmer gewesen."

Negativ: "The seats in coach are incredible small and the seats reclines way to far."

Positiv: "Die Crew war OK, die Monitore waren gut, die Maschine der Edelweiss eine A330-300 (Chäsrueg) ist eher neu, sieht man auch an den WC"
Negativ: "Der Sitzabstand ist eine Katastrophe und auf keinem Fall 31inch wie es auf Seatguru steht und wird mich davon abhalten jemals wieder Edelweiss zu fliegen, jeder Passagier über 170cm wird leiden."

Positiv: "Everything!!"

Positiv: "ausgesprochen nette und zuvorkommende crew"
Negativ: "WiFi auf allen Flügen, mehr Informationen über die App"

Positiv: "Die Besatzung auf diesem Flug war ausserordentlich. Sehr nett und aufmerksam."

Positiv: "Leider ziemlich unfreundlich, ungewöhnlich für Swiss"

Positiv: "Aufmerksame Crew. Saubere bequeme Sitze,"
Negativ: "Etwas eng. Die Knie stoßen am Vordersitz an."

Positiv: "Excellent food and crew"

Negativ: "No overhead fans and seats were not very comfortable."

Positiv: "Freundlich, pünktlich, gute Getränkeauswahl und Snack"
Negativ: "———-"

Positiv: "Flight was very smooth and on schedule."
Negativ: "Seating in economy was very cramped (pitch felt like 77”) and food and entertainment nothing special. Somehow I had higher expectations for comfort and service, even in economy."

Positiv: "Attendants were very pleasant and helpful"
Negativ: "The plane was extremely cramped as the seats reclined so far back that it rested on my knees. It was extremely difficult to keep my seat back up which created an uncomfortable angle for my back on a 9 hour flight. The cabin was extremely warm and there was little airflow. The airline also lost our luggage"

Positiv: "Sehr freundliche Personal ."
Negativ: "Verspätung"

Positiv: "All of them are friendly...good service with snacks not like others airline to travel no snacks and drink but Swiss they have a snacks"

Negativ: "Special Meal war nicht wie bestellt verfügbar."

Positiv: "Again boarding was smooth"
Negativ: "The seats were terrible"

Negativ: "Verspätung"

Positiv: "Sehr nette Crew"
Negativ: "-"

Positiv: "Personal sehr freundlich."
Negativ: "In Wien wieder einmal Chaos beim Boarding, da kein priority aufgerufen wurde. Essen in der Business sind nur noch drei winzige Häppchen."

Positiv: "Service and food were good considering it was "plane food". No delay whatsoever."
Negativ: "Black box under the front seat. No room for legs. Seat blocked in lower position, impossible to make it stay in upper position. Entertainment wasn't working good: extremely laggy when it was working ... Seats are way too short. You got the neck support into the upper back ... And I am only 1.80m. Overall, I am done with Swiss until they upgrade their planes. Wifi was 99usd for 220 mo ... what a joke. A 20+yo plane for a such reputated company. There was still the ashtrays inside the restrooms."

Positiv: "Crew war trotzdem bemüht"
Negativ: "Getränke vorab fürs lange warten wären gut gewesen. Die Hitze im Flugzeug war unerträglich, die letzten 20 min. wurde es dann doch noch besser."

Positiv: "i liked the food and the crew. they were nice."
Negativ: "the flight was good. nothing to not like."

Negativ: "We didn't even make this flight."

Negativ: "Duty free---The plane was not able to take credit cards because machines not working and that was the same problem on flight ZRH to BCN. The power adaptor I wished to purchase was not available nor was a 2nd umbrella. Page 90-91 of your Duty Free Magazine."

Positiv: "Service und Verpflegung an Board"
Negativ: "Der verspätete Abflug welcher sich auf 1.5 Std verzögert hat."

Positiv: "Freundliche Crew und kleine Verpflegung im Flugzeug. Dankeschön"

Positiv: "Mit Swiss von und nach Zürich ist immer hervorragend."
Negativ: "Ein Mitglied der Kabienencrew hatte wohl einen schlechten Tag."

Positiv: "The food was quite good and the crew was perfectly friendly. The entertainment choices were useful on such a long flight."
Negativ: "It was extremely warm on the flight; consequently, I was unable to sleep. This was my second overly warm Swiss Air flight. After numerous complaints on the first flight, the temperature was lowered, but the second flight remained warm."

Positiv: "Great seat, wide enough for an adult and a 2 year old to sit in. Food was nice, but didn’t make you go wow."
Negativ: "TV was a bit small"

Positiv: "Leicht verspäteter Abflug, aber nur um ein paar Minuten. Das Boarding ging schnell und unkompliziert, obwohl der Flieger ausgebucht war. Platz fürs Handgepäck gab es genug, da grössere Handgepäckstücke kostenfrei abgegeben werden konnten. Beim Einstieg bekamen wir auch gleich ein Tütchen Chips in die Hand gedrückt. Getränke wurden später auch noch gereicht."
Negativ: "Aufgrund den Wetterverhältnissen mussten in Zürich die Anflugswege abgeändert werden. Wir flogen ein paar Schlaufen und und landeten so etwas verspätet in Zürich."

Positiv: "Moderne Ausstattung. Freundliches Personal"
Negativ: "Tablet mit Essen hält nicht auf der Ablage und muss gehalten werden. Essen ist nicht gut."

Positiv: "pünktlich und professionell und zuverlässig"
Negativ: "Flugzeug Flotte alt und nicht bequem"

Positiv: "Booked a flight to Europe. Online check in easy. Luggage dropoff at JFK had no line for online check in. Flight was on time, my luggage arrived in my final destination fine (had 1 transfer). Crew was efficient and attentive."
Negativ: "Spaces for seats in the economy class are shrinking. With Swiss Air, seems more so as the seats recline quite a bit which is of course good for an 8-9 hours flight. However if the passenger in front of you reclines their seats, you absolutely are forced to recline yours immediately, otherwise no one will fit. Flight attendants have to ask passengers to put the seats back from reclining during meal service so people can open the food tray and are able to access it, that is how much the seats tilt."

Negativ: "It was hard to figure out how to request a special meal"

Positiv: "Economy very tight but whose isn’t. Best selection of movies relative to the competition."

Positiv: "Flugpersonal freundlich, leichte verspätung"

Positiv: "Plane was fine."
Negativ: "Awful baggage experience. Forced to check my carry-on and pay an absurd fee even tho (1) it is sized for the overhead bin, (2) the plane bins were well-sized, and (3) there were few passengers on board. Time and money wasted."

Positiv: "Entertainment"
Negativ: "You misled people not telling I have to pay for luggage"

Negativ: "They got our bag out of the plane and then lost it, had no earphones whatsoever."

Positiv: "nice crew for sure!"
Negativ: "not to charge the extra cost for the checking bags!"

Positiv: "Boarding process was smooth."
Negativ: "Didn’t have any options for drinks for purchase. Had one beer for sale and it was room temp"

Positiv: "Close to nothing. If i had to applaud something it would be the fact that you have an option to check in early via your mobile or laptop."
Negativ: "LATAM was incredibly unprofessional, alarming, and entirely non-communicative. After a 3 hour delay that caused me (and tons of others) to miss a connecting international flight, LATAM’s telephone servers had the nerve to claim I was a no show and needed to pay them for my absence. This resulted in a long discussion where I was held on hold until they could adequately determine that yes i missed the flight because they held us late. This was the only way that i was able to avoid their charge to me for being a “no show.”"

Positiv: "On my way back I asked for water as the cabin was hot .. and I was told to go back to my seat and buckle up."
Negativ: "That they would have turned down the temperature and immediately provided water."

Negativ: "The seats were very uncomfortable and cramped."

Negativ: "Don’t charge for seat selection. Every passenger deserves to choose their own comfort."

Positiv: "Crew was great!"

Negativ: "I couldn’t fly because at check in they asked me to pay for my 2 luggages and I couldn’t afford it so they let me out of my flight and now they don’t want to return my money. Worse airline I’ve ever seen. I’ve been flying international for 20 years and never saw a flight you have to pay for Luggage"

Positiv: "BordUnterhaltung,Personal"
Negativ: "BoarDing waren nicht wirklich gut"

Negativ: "old airplane"

Negativ: "More room legs needed."

Positiv: "For an hour flight food or entertainment is not needed."
Negativ: "Baggage allowance."

Positiv: "Es gab sogar einen Film auf deutsch"

Negativ: "TV at each seat"

Positiv: "Smooth flight, arrived a bit early"
Negativ: "There was one crew member who was VERY rude to me at the end of the flight"

Positiv: "On time."
Negativ: "No transfer ability between domestic connections, even on same airline."

Positiv: "Flug wurde in eine bessere Route getauscht"

Positiv: "n/a"
Negativ: "n/a"

Positiv: "Boarding geordnet und schnell. Service nett."
Negativ: "Komfort eingeschränkt. Kein Entertainment. Verpflegung war Wasser."

Positiv: "Boarding organisiert. Besatzung hilfsbereit."
Negativ: "Klimaanlage zu weit runtergekühlt"

Positiv: "Wie immer nett. Board-Service gut."
Negativ: "Keine Auflademöglichkeit auf der Langstrecke halte ich für problematisch. Ob das bei einer 767 nicht (mehr) geht?"

Positiv: "Entertainment system"
Negativ: "Very tiny space No complementary food No complementary reserve seats in advance No complementary flight advance"

Negativ: "Apparently you need to be at the airport 2hrs before your flight leaves otherwise you cant print your ticket and have to wait in a 1-2hr line to have them tell you you have now missed your flight and charge you $30USD to change to another flight. When it only takes literally 3min to get through security and to the gates. not sure why they couldn't give us our tickets when we were then an hr early. Then they said we were at gate 5. We went and waited there. About 20min before departure we noticed the flight info had changed and wasnt ours. No announcement. Nothing. We had to run upstairs to our new gate and barely made that flight. Extremely dissatisfied with customer service and lack of communication. Basically a company looking to get money wherever they can at the expense of foreign travelers."

Positiv: "Everything"
Negativ: "Everything"

Positiv: "crew, punctuality, comfort"
Negativ: "no lounge. $20 coupon toward meal at mediocre airport restaurant does not cut it. very laborious boarding process very long wait for 'priority' baggage entertainment system not functional"

Positiv: "The food improved a lot"
Negativ: "They used to have great airplanes when it was LAN now the airplane was very old uncortable and the touchscreen barely worked. I used to like a lot LAN but now their quality is very bad. Also I traveled with my 3 year old son and they gave us separated seats. And I asked if we can have better seats for the next fly and they refuse because they supposed to be full but I notice close to me was a empty row and someone noticed that and move to it. They could made the things a little more easy with a mom with a toddler. They used to be more considered"

Negativ: "Entertainment kept crashing so we had to keep going back to find where we were with our movies"

Positiv: "Das Flugpersonal war sehr freundlich und hilfsbereit. Der Flug sehr angenehm und bequem. Es gab genug Beinfreiheit beim Sitzen."

Negativ: "It was on time, not like other LATAM flights within the country!! Comfortable reclining seats, good entertainment and meals"

Positiv: "The aircraft."
Negativ: "Charger $190 for a second check in bag of 7kg. Extremely rude staff. Terrible food. Never fly with them again!"

Positiv: "Food was ok"
Negativ: "Average airline with poor customer service. The transit was too short and lost my luggage. Customer service was very poor and recovering my bags was an epic and expensive endeviour!!"

Positiv: "Staff none"

Negativ: "We had 4 hours of delay, 3 of them waiting on the plane"

Positiv: "Auch für jemanden der 2 Meter misst sehr komfortables Sitzen. 1 getränk und 1 Croissant waren inbegriffen - geschmacklich gut. Personal war nett und hilfsbereit."

Positiv: "Excellent"
Negativ: "9.0"

Negativ: "The people making announcements need to slow down. I understand some Spanish but hey were talking so fast it was difficult, then when they repeated in English, their pronunciation wasn't the best but again because they were speaking so fast it was difficult to understand."

Positiv: "All of your staff where very nice and kind."

Positiv: "LAN moved to departure gate five minutes before scheduled Board Time from downstairs shuttle bus to plane, to a walk on gate to plane."
Negativ: "Original schedule pulled in one day due to Hurricane Irma cancellation/rebook from MIA to SCL. LAN wanted $280US to change ticket. I paid $160US for ticket originally. No sympathy from LAN for hurricane impacted travelors. Extremely poor customer relations!!"

Positiv: "Da das Flugzeug aus Santiago de Chile kommt, handelt es sich um eine Langstreckenmaschine, in der die Beinfreiheit auch in der Economy-Class sehr komfortabel ist (ich konnte problemlos meine Beine überkreuzen). Das persönliche Entertainmentsystem bietet eine große Auswahl an Filmen, TV-Serien und Spielen und der Touchscreen reagiert sehr schnell und flüssig. Es gibt USB- und normale Steckdosen an jedem Platz. Zu Essen gab es ein belegtes kaltes Sandwich, einen Schokoriegel sowie heiße und kalte Getränke, was dem Angebot bei anderen Airlines auf dieser Strecke entspricht und aufgrund der Flugzeit zwischen Mittag- und Abendessen auch ausreichend ist."
Negativ: "Der Check-In-Prozess in Madrid ist aus meiner Sicht idiotisch gestaltet: Zunächst muss man sich anstellen, um an Selbstbedienungskiosken die Aufkleber für das Gepäck auszudrucken und an den Koffern anzubringen, danach muss man zum bemannten Schalter gehen, um die Reisedokumente kontrollieren zu lassen und das Gepäck aufs Band zu stellen. Durch das eigenständige Ausdrucken der Etiketten spart man dem Check-In-Personal eine Arbeit von vielleicht 10 Sekunden pro Koffer – die Reisenden verlieren aber mindestens 15 Minuten beim Anstehen am Automaten, von denen es nämlich viel zu wenige gibt. Es ist mir völlig schleierhaft, warum LATAM auf diesem zweistufigen Prozess besteht, da man letztendlich ja doch zu einem Check-In-Agenten muss (und nicht, wie bei Lufthansa in Frankfurt, die gesamte Gepäckaufgabe automatisch läuft) und somit noch nicht einmal Arbeitskräfte eingespart werden – im Gegenteil stehen bei den Automaten zur Unterstützung sogar noch zwei zusätzliche Mitarbeiter. Es sollte also entweder auf das eigenständige Ausdrucken der Kofferetiketten verzichtet oder auf eine vollautomatische Gepäckaufgabe umgestellt werden, bei der man wirklich zu keinem Menschen mehr muss. Beim Boarding stellen sich die Passagiere nach Sitzreihe sortiert an, allerdings sind die Trennbänder zwischen den Gruppen viel zu kurz, sodass am Ende der Schlange alle Passagiere vermischt stehen. Stattdessen sollten die Fluggäste nach Sitzreihe zum Boarding aufgerufen werden, sodass auch wirklich nur diejenigen anstehen, die auch wirklich gleich an Bord gehen werden. Die Filme und TV-Serien an Bord sind, wenn überhaupt, nur auf Englisch und nicht auf Deutsch verfügbar. Untertitel gibt es in keiner Sprache."

Positiv: "Personal on board is always great in LATAM"
Negativ: "Personal at gate always suckin LATAM They lie in order to push their policies"

Positiv: "Seats were very comfortable. This was an overnight flight and the noise was very low."
Negativ: "When I got to Miami they had changed my next flight until the next morning. They did not offer me a hotel or anything. I had to wait in line to try to get on a flight to RDU. Then I had to wait in the airport for 12 hours to get a seat."

Negativ: "Delayed by 3 hours"

Positiv: "Am Check-in-Schalter wurde mir mitgeteilt, dass das Gate 48 sei - Google gab mir bereits an, dass der Flug von Gate 43 aus starten sollte. Zur besagten Abflugzeit war an Gate 48 kein Flugzeug und keine Crew. Die Leute, die dort warteten habe ich informiert, dass das Boarding an Gate 43 stattfindet. Die Innenausstattung des Dreamliners ist zwar etwas älter aber in der Business-Klasse sehr großzügig. Die Entertainmentauswahl ist umfangreich. Wie es sich für eine südamerikanische Fluggesellschaft gehört, gab es eine große Auswahl an Latino-Rhythmen."
Negativ: "Beim Essen gab es leider keine Wahlmöglichkeit. Dafür waren die südamerikanischen Rotweine sehr lecker. Die Filmauswahl beinhaltet aktuelle Blockbuster. Sie stehen jedoch nur in den Sprachen Spanisch, Portugiesisch und Englisch zur Verfügung."

Positiv: "A crew member did her best to resolve my problem"
Negativ: "My seats designation were changed several times."

Positiv: "Enjoyed my first trip on LATAM."

Positiv: "Service"
Negativ: "The plane is ok but it is an old 767"

Positiv: "I enjoyed the customer appreciation the crew showed, at all times. Catered my vegetarian diet and their food was exceptional!"
Negativ: "Had minor technical problems with my headphones. However, my flight was not crowded and was able to use the empty seat next to mine to watch a movie."

Positiv: "Nice crew"
Negativ: "Not loose my luggage:)"

Positiv: "Punctual"
Negativ: "They forced me to ceck my trolley because i had a suit with me!!! And the airplane wasn’t even full. Even worst they allowed some pieces of “hand luggage” that were double the maximum allowed size"

Negativ: "food"

Positiv: "The crew and the food were great!"
Negativ: "The seats weren’t very comfortable. You could tell the plane was a little dated. There was no WiFi and nowhere to charge your devices."

Positiv: "Nette Crew, Privatsphäre und leckeres Catering"
Negativ: "Boarding"

Negativ: "I not get to go my flight, I couldn't get reimbursement"

Positiv: "Pünktlichkeit"
Negativ: "Nur süße Snacks, nichts salziges"

Positiv: "Freundlichkeit des Personals"

Positiv: "Crew attentive. The delay was due to airport conditions in FCO, cannot be blamed on Air France."
Negativ: "Food. For a 2-hour plus flight, from 11am to 1:30pm, we got 20gr pretzel sticks. This is ridiculous. Don't pretend you are not low-cost! Formerly, before the Joon failed (thank God) venture, Air France had real sandwiches around that time of the day on that line."

Negativ: "Die Bestuhlung der Business Class in der Boeing 777 ist unbequem. Es gibt wenig Ablagemöglichkeiten. Die Anordnung ist 2-3-2, und die Fensterplätze und der mittlere Sitz hat keinen Zugang zum Gang. Man muss bei diesen Sitzen die Nachbarn belästigen. Finde ich gelinde gesagt suboptimal."

Positiv: "Polite and friendly service"
Negativ: "Not necessary to buy a business class ticket, as all the new planes have standard economy seats in the front as well."

Positiv: "The bread was fresh and food better than other times"
Negativ: "Crew is always aggressive and unfriendly"

Negativ: "The best airline what I was flying so far !! Excellent food, drink, comfort seat, free entertainment with great selection."

Positiv: "Incredible staff. Super polite"

Positiv: "Nothing !! Such a bullshit flight ever !!!"
Negativ: "No tv fo 14 hr long flight !! Flight delayed for 1 he !! No proper arranged to board .. it was kiosk!! Food quality was worse. No space to seat !! Can’t sleep .. no leg space !! Worst fight till the date !!!"

Positiv: "Great crews, excellent customer service"

Positiv: "Mit einer Ausnahme war die Crew wenig motiviert"

Negativ: "See above."

Positiv: "Crew was wonderful and welcoming!"

Negativ: "Sehr laut! Eng gestuhlt"

Positiv: "I really liked my seat, but it was one of the only ones that didn't have a USB port."
Negativ: "See above. Overall, very nice experience."

Positiv: "The crew was friendly!"
Negativ: "Once again no vegetarian options."

Negativ: "4 Stunden Wartezeit am Flughafen leider zu lang:("

Negativ: "Not really an Air France flight, AF not interested in taking care of their frequent fliers."

Negativ: "Better in flight entertainment"

Positiv: "Very little"
Negativ: "Flight was very crowded. Flight crew kept bumping into my seat and never apologized"

Negativ: "Flug kommt Mitten in der Nacht in Paris an. Da die Verbindung zum Anschlussgate noch geschlossen war, mussten wir formal nach Frankreich einreisen um zum Gate nach München zu kommen. Dort darf man sich im ungeheiztem Gate noch mindestens 2 Stunden die Zeit vetreiben."

Negativ: "Thanks"

Positiv: "Die Crew war nett"
Negativ: "Sitze waren sehr verschlissen, bzw. funtionierten teilweise nicht. Bordunterhaltung war nur auf einem Monitor möglich der andere Monitor funktionierte nicht."

Positiv: "DIY snack area"
Negativ: "Food and seating"

Positiv: "Nette Besatzung, Kleiigjeit zum Essen und Trinken"
Negativ: "Sehr wenig Platz, wenig zum Essen"

Positiv: "The CDG airport is very bad in terms of finding your connections, the flight to CDG from LAX had a very old entertainment system and was hard to use."

Negativ: "Verspätung"

Negativ: "No space for legs. No food (just snacks). Very high temperature inside the aircraft. Flight delayed by 45 minutes."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "The plane (Boeing 777) is packed like a sardines can, with 10 narrow uncomfortable seats across in Economy Class. The crew didn't even bring water for an 1,5 hr into the flight! The plane was very hot, with very little air flowing through the salon. Food was bland for dinner and inedible for breakfast. The crew was barely there, and borderline rude when asked something."

Positiv: "Flight on time"
Negativ: "The usual Air France flights to Rome, that I have been flying for years, are now operated by Joon. For a couple months nothing changed, except the way the crew dressed. But now Joon is showing its true nature as a LOW COST airline.Seats cramped. Snacks and apple juice are now available for purchase only."

Positiv: "Flug war kurz, dennoch gab es Getränke. Das war super!"

Positiv: "Flugpersonal war außerordentlich aufmerksam und freundlich. Der Flug mehr als entspannt. Auch das Essen war super!"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Missed flight due to lack of direction, last minute gate change and they shut door in our face after telling us they were holding plane"

Positiv: "The only thing that I like about the flight was that it was easy to boarding"
Negativ: "The food was not heat correctly it was cold and I felt that the crew rush to give out the food. The seats are terrible, if the person in front of you reclines you won’t be able to see the screen if your watching a movie and you will see the top of the persons head."

Negativ: "Tiny uncomfortable seats."

Positiv: "Alle ok, Personal freundlich zuvorkommend"
Negativ: "kleiner Snack mit Kaffee, alles gut für den kurzen Flug."

Positiv: "Modern aircraft with power, big screens etc"
Negativ: "Teenage crew, poor service (not even water brought on request, all "self service" at back of flight, and not being allowed a second drink with dinner), poor language skills (crew not very helpful when 2 hour delay meant I could miss connecting flight, suggesting I "walk fast")."

Positiv: "If the flight would have leave in time we would receive our luggage in time"

Positiv: "Late leaving - no reason or apology. A bumpy flight all flight. Food almoat inedible. Seat gave bum axhe after 45 minutes. Staff friendly, but they dropped my meal"
Negativ: "Nothing to like"

Negativ: "It is very difficult to get around CDG airport with a disabled person. There is no shuttle. By the time we got to check in, we were ten minutes late. They would not check us in, and we paid over $700 to change tickets to the next flight. When I complained, I was told to stop being rude or I would get no ticket at all. My mother is 94 years old and we did the best we could given the circumstance."

Positiv: "Ok"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "The crew and flight was faultless"
Negativ: "We were not advised of a flight number change or checking in location change. This could have resulted in us missing our flight."

Negativ: "Couldn't make the connection....Overall....an aweful experience!"

Negativ: "Flight was delayed 3 times and when I was finally put on a flight that was leaving, they failed to check the connection in Paris (Left me 10 minutes to get from the aircraft to the other plane!) I was moved to SAA in the end after a truly traumatic time in Johannesburg. This is not the first time I have suffered at the hands of Air France sadly. Needless to say, I wont be booking with Air France again."

"Great airline, took good care of us. Will use again if prices are good. Really enjoyed the 24 hr layover in Lisbon."

"ees gibt kaum einen Gund, Business Class mit denen zu fliegen. Reihe 1 hat noch nicht einmal eine Overhead bin, man soll das Gepäck nach hinten bringen."

"europäische Business Class lohnt sich nicht. Sie versprechen Dir Lounge, aber es gibt sie weder beim Start noch beim Ziel. Nur in Lissabon beim umsteigen. Und da werden fürchterlicher Kaffee und die schlechteste Pastel de Nata, die wir je erlebten, angeboten. Ganz ärmlich alles."

"Für die Abgabe des Aufgabegepäcks 1:45 Min gewartet."

Positiv: "All services were very good."
Negativ: "Overnight sleeping in extended seats in Business Class were cramped."

Positiv: "Food is not really included and the seat DONT recline. But the crew were great and boarding was easy"
Negativ: "More food , comfortable seats"

Positiv: "It was Okay"
Negativ: "I m disappointed with the online deal I have booked my self with two checked bags & paid extra for that but I had to pay £ 80/-"

Positiv: "Sehr saubere, helle und moderne Kabinenatmosphäre.Trotz der kurzen Flugzeit gab es Snacks und Getränke. Sehr freundliches Bordpersonal. TAP, sehr gerne wieder."
Negativ: "Die Qualität der Lautsprecher an Bord sollte geprüft bzw. verbessert werden. Die Soundqualität war bezüglich der akustischen Verständlichkeit schlecht."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "It was over an hour late with little information about why. The gate wasn't shared until the last minute. Boarding was awful and confusing. We were stuck sitting at the gate for a long time with no air and the crew didn't deserve the last ten rows any water. The luggage also took forever to get onto the belt. Overall bad"

Negativ: "No entertainment. Flight was an hour late due to mechanical problems. They could have kept us better informed."

Positiv: "I liked that pillows, blankets and headphones were provided."
Negativ: "Boarding was a cluster (mainly because the lines were unorganized)."

Positiv: "The flight was fine no problem"

Positiv: "Service"
Negativ: "Coordination between connection flight"

Positiv: "Everything was on time"
Negativ: "Lots of hidden fees, horrible customer service, no flight entertainment available, seats were uncomfortable. Definitely would not recommend"

Negativ: "Really good business class and convenient pricing"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Been on schedule."

Positiv: "Plane was fairly modern inside with power sockets and usb sockets for each seat."
Negativ: "Checkin was a total computer and staff failure. Checkin staff really bad and unhelpful Boarding was late. Mechanical delays over an hour. Late flight. Flight attendants forcing you to put bags under seat in front of you instead of overhead bin. Bad lunch. Some attendants poor attitudes."

Negativ: "There was a group of Swiss passengers very noisy and crew did not asked them to behave."

Positiv: "Nette Crew"
Negativ: "Essen - kein glutenfreies Menü"

Positiv: "Better system to boarding."
Negativ: "Announce properly for boarding."

Positiv: "Die Crew"
Negativ: "Das Essen. Die Unterhaltung."

Positiv: "Überpünktlich!!! Steckdose am Sitzplatz"
Negativ: "Alles ok!"

Positiv: "Die Besatzung war wie immer nett"
Negativ: "Über 2h Verspätung und wie toll wäre es, wenn TAP nur einmal pünktlich sein könnte"

Positiv: "Verspätung wie schon üblich bei TAP"
Negativ: "Einfach nur mal pünktlich"

Negativ: "Flug verpasst da Anschlussflug gecancelt"

Positiv: "Flug gecancelt"
Negativ: "Benachrichtigung das Flug gecancelt wurde"

Negativ: "A little too warm but not unbearable. We paid extra for seats together but did not get to pick them. We would have preferred a window but were in the middle 2 of 4."

Negativ: "Bei lufthansa Tarif mit Sitzplatzreservierung gebucht, TAP lässt sich das dann nochmals bezahlen. Umsteigeverbindung zu Eurowings, Gepäck durchchecken nicht möglich, also genug Zeit einplanen um das Gepäck abzuholen und wieder einzuchecken! Nach dem getränkeservice versammelt sich das Bordpersonal hinten im Flieger zum schnacken."

Positiv: "Freundliches Personal"
Negativ: "Sitzlehne bewegt sich nicht Kein Entertainment"

Positiv: "Good vegetarian meal. Great price."
Negativ: "Those seats might be ok on a short hop, but a five-hour intercontinental in the middle of the night? Price is cheap, but personally never again."

Positiv: "Flight went smoothly overall. Decent leg room. Food was good. We left ontime"
Negativ: "The temperature control in the cabin was poor. Too warm for my liking and no personal air vents. Also their was a passenger behind me who incessantly kicked at my seat each time I tried to recline."

Negativ: "bumping and no coffee"

Positiv: "Pünktlich gestartet, aufmerksames Flugpersonal"
Negativ: "Etwas verspätete Ankunft"

Negativ: "Unruly boarding lines. Plane late .flight attendant less than friendly"

Positiv: "Flug war fast 1h verspätet"
Negativ: "Fächer für das Handgepäck völlig überfüllt"

Positiv: "Eigentlich relativ viel Platz/Beinfreiheit."
Negativ: "Nach Verspätung von einer Stunde nochmals im Flugzeug eine weitere Stunde auf den Start gewartet."

Positiv: "The fact that I made my flight."
Negativ: "In incompetence of the clerk that checked me in, and the fact that I was thrice charged for my bag, because he didn’t know how to use the computer."

Positiv: "Left on time, arrived on time."
Negativ: "Nothing"

Positiv: "The hospitality was perfect"
Negativ: "None"

Positiv: "Excelent fly! No deley! Excelent crew! Good food!"

Positiv: "New and clean planes"
Negativ: "Seats in the back with little legspace."

Positiv: "zweites Flugzeug E90 altes gerät Top in Schuss mit viel Beinfreiheit."
Negativ: "80 min Verspätung"

Positiv: "Flugpersonal war freundlich und aufmeksam. das erste Flugzeug war ganz neu A 320R"
Negativ: "flug 24 min verspätet :-("

Positiv: "Der Flug war pünktlich, das Personal freundlich und sogar für Verpflegung war im Preis inbegriffen gesorgt"

Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew schaffte Wohlfühlatmosphäre. Der gereichte Snack und Getränke waren inklusive und schmackhaft"
Negativ: "Flug mit neuem Airbus A320. Gute Sitze und ausreichen Beinfreiheit. Superweiche Landung in FRA!"

Positiv: "Customer Service was excellent."
Negativ: "Viewing options in 38E where i sat, were terribly uncomfortable. The screen i had to look at was off to the left and i had to sit sideways to see the screen."

Negativ: "I had an awful experience. A flight attendant named Comissário Bruno denied me a second dessert when I asked for one. I was flying business class on flight TP059 on March 4 2018 and have Gold status on Star Alliance. Many passengers had declined dessert and I felt extremely embarrassed by having been denied food on a plane for the first time in my life. The attitude and lack of tact of Comissario Bruno on TP059 spoiled the whole flight experience for me."

Positiv: "Da dies mein Anschlussflug war würde ich direkt auf den richtigen Weg zum richtigen Gate verwiesen und hatte daher auch keine Probleme beim Boarding. Im Flugzeug gab es bei 10h Flugzeit (nachts) zwei große Mahlzeiten die tatsächlich sehr lecker waren. Es gab eine riesige Auswahl an bekannten Filmen und Serien was mich sehr begeistert hat. Decken/Kissen/Kopfhörer ebenfalls sehr angenehm"

Positiv: "Der Flug hatte 30 min Verspätung, da aber alles glatt geregelt wurde und ich dann direkt zum Anschlussflug konnte, hatte ich keinerlei Probleme. Verpflegung war großartig, man hat sich auch leicht zurecht gefunden."

Negativ: "TAP seems to have trouble landing at its own global hub. Three hours wasted in Porto before the traffic over LIS had cleared up. First time TAP, last time TAP."

Mehr zu SWISS
Informationen zu COVID-19

Sicherheitsmaßnahmen von Fluggesellschaften, die von Recife nach Berlin fliegen

Fluggesellschaften, die von Recife nach Berlin fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmaßnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen von Recife nach Berlin in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

An Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen von Recife nach Berlin bereitgestellt

Abstandsregeln für Sitzplätze

Sitzplätze in der Mitte auf Flügen von Recife nach Berlin nicht verfügbar

Tests vor dem Flug

Antikörpertest, Test auf Symptome auf Flügen von Recife nach Berlin

Buche günstige Flüge von Recife nach Berlin

Aktuelle Angebote - Hin- und Rückflug

12.02.
Sa.
2 Stopps
LATAM Airlines
63:35 Std.
REC - BER
25.02.
Fr.
2 Stopps
LATAM Airlines
34:00 Std.
BER - REC
24.02.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
25:20 Std.
REC - BER
03.03.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
24:35 Std.
BER - REC
07.02.
Mo.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
37:45 Std.
REC - BER
08.03.
Di.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
28:55 Std.
BER - REC
09.02.
Mi.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
28:15 Std.
REC - BER
28.02.
Mo.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
35:45 Std.
BER - REC
22.02.
Di.
2 Stopps
LATAM Airlines
39:20 Std.
REC - BER
28.02.
Mo.
2 Stopps
LATAM Airlines
35:35 Std.
BER - REC
04.04.
Mo.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
36:00 Std.
REC - BER
13.04.
Mi.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
44:10 Std.
BER - REC
04.04.
Mo.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
32:55 Std.
REC - BER
13.04.
Mi.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
44:10 Std.
BER - REC
04.04.
Mo.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
25:50 Std.
REC - BER
13.04.
Mi.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
24:40 Std.
BER - REC
11.02.
Fr.
2 Stopps
LATAM Airlines
39:20 Std.
REC - BER
25.02.
Fr.
2 Stopps
LATAM Airlines
35:35 Std.
BER - REC
23.02.
Mi.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
34:15 Std.
REC - BER
03.03.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
35:45 Std.
BER - REC
23.02.
Mi.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
44:00 Std.
REC - BER
28.02.
Mo.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
35:35 Std.
BER - REC
07.02.
Mo.
2 Stopps
SWISS
41:15 Std.
REC - BER
10.03.
Do.
2 Stopps
SWISS
29:15 Std.
BER - REC
11.02.
Fr.
2 Stopps
LATAM Airlines
39:20 Std.
REC - BER
28.02.
Mo.
2 Stopps
LATAM Airlines
35:35 Std.
BER - REC
11.02.
Fr.
2 Stopps
LATAM Airlines
39:20 Std.
REC - BER
27.02.
So.
2 Stopps
LATAM Airlines
35:55 Std.
BER - REC
10.02.
Do.
2 Stopps
SWISS
30:55 Std.
REC - BER
10.03.
Do.
2 Stopps
SWISS
33:25 Std.
BER - REC
11.02.
Fr.
2 Stopps
LATAM Airlines
39:20 Std.
REC - BER
22.02.
Di.
2 Stopps
LATAM Airlines
52:45 Std.
BER - REC
10.02.
Do.
2 Stopps
SWISS
30:55 Std.
REC - BER
08.03.
Di.
2 Stopps
SWISS
23:45 Std.
BER - REC
06.02.
So.
2 Stopps
SWISS
28:15 Std.
REC - BER
10.03.
Do.
2 Stopps
SWISS
25:25 Std.
BER - REC
04.04.
Mo.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
13:10 Std.
REC - BER
13.04.
Mi.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
19:50 Std.
BER - REC
06.02.
So.
2 Stopps
SWISS
28:15 Std.
REC - BER
08.03.
Di.
2 Stopps
SWISS
24:30 Std.
BER - REC
Weitere Ergebnisse

Aktuelle Angebote - Nur Hinflug

31.01.
Mo.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
53:25 Std.
REC - BER
31.01.
Mo.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
44:15 Std.
REC - BER
31.01.
Mo.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
44:15 Std.
REC - BER
30.01.
So.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
51:55 Std.
REC - BER
30.01.
So.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
51:55 Std.
REC - BER
17.12.
Fr.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
42:10 Std.
REC - BER
17.12.
Fr.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
37:20 Std.
REC - BER
12.01.
Mi.
3 Stopps
Mehrere Fluglinien
49:05 Std.
REC - BER
12.01.
Mi.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
44:00 Std.
REC - BER
16.12.
Do.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
38:15 Std.
REC - BER
11.01.
Di.
2 Stopps
LATAM Airlines
35:30 Std.
REC - BER
31.01.
Mo.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
13:25 Std.
REC - BER
31.01.
Mo.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
13:25 Std.
REC - BER
10.01.
Mo.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
35:30 Std.
REC - BER
09.01.
So.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
36:45 Std.
REC - BER
17.12.
Fr.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
19:40 Std.
REC - BER
14.01.
Fr.
2 Stopps
TAP AIR PORTUGAL
28:00 Std.
REC - BER
13.01.
Do.
2 Stopps
Air France
24:35 Std.
REC - BER
10.01.
Mo.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
13:25 Std.
REC - BER
12.01.
Mi.
1 Stopp
TAP AIR PORTUGAL
13:25 Std.
REC - BER
Weitere Ergebnisse
-
1
  • Hin- und Rückflug
  • Nur Hinflug
  • Multi-Stopp
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
  • Verschiedene
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First