Finde günstige Flüge von New York nach Frankfurt am Main

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FAQs für Flugbuchungen von New York nach Frankfurt am Main

Welche Airlines bieten aufgrund von COVID-19 flexible Stornierungsrichtlinien für Flüge von New York JFK nach Frankfurt am Main?

Wie findet KAYAK so günstige Preise für Flüge von New York nach Frankfurt am Main?

Wie hilft mir die KAYAK Preisvorhersage, den besten Buchungszeitraum für meinen Flug von New York nach Frankfurt am Main zu finden?

Was ist der KAYAK Mix für Flüge von New York nach Frankfurt am Main?

Wie funktionieren "flexible Daten" bei KAYAK und warum sollte ich sie bei einem Flug von New York nach Frankfurt am Main beachten?

Top 5 Airlines auf der Strecke New York JFK – Frankfurt am Main

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern

7,9
Lufthansa
Ergebnis aus 28.052 Bewertungen
8,0
Boarding
7,8
Komfort
8,4
Crew
7,7
Unterhaltung
7,6
Essen
Airline-Bewertungen

Positiv: "preiswert"
Negativ: "unkkomfortable C Class"

Positiv: "Upgrade von Premium auf C"
Negativ: "alles prima"

Negativ: "Hygieneplan scheint nicht vorhanden zu sein. Boarding ohne Abstand und aussteigen unter chaotischen Zuständen. Reihen werden zum Ausstieg aufgerufen, obwohl der Gang noch völlig blockiert ist mit anderen Passagieren. Anti Covid-19-Maßnahmen scheinen hier noch ein Fremdwort zu sein. Sehr enttäuschend und beängstigend. Andere Airlines (Swiss) sorgen für ein besseres Sicherheitsgefühl."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Never returned my money when the flight was canceled"

Positiv: "Nette Crew, bequemer Sitz. Leckeres Sandwich"
Negativ: "WLAN dürfte doch auch gratis möglich sein ;-)"

Positiv: "Nichts"
Negativ: "Absolut kein Platz für ein kleines Handgepäck weil andere Leute rücksichtslos ihren ganzen Hausstand dabei haben und die Lufthansa es nicht interessiert, wieviel jeder da so mitbringt. Personal führt lieber Privatgespräche und beobachtet einen, wie man verzweifelt nach Platz such, anstatt zu helfen."

Positiv: "Good enough."

Positiv: "Service super, pünktlich und perfekte Landung/Abflug!"

Negativ: "Die Sitze der Business-Class im LH A340 sind einfach nur unbequem. Das können andere Airlines besser."

Positiv: "Die Crew beim Boarding wie immer akkurat und freundlich. Leider gab es in der Eco nur ein Glas Wasser, was diesmal aber nicht kundgetan wurde (oder ich habe geschlafen und hab das nicht gehört). Danach war aber auch keine Motivation mehr vorhanden die ausgegeben Plastikbecher anzusammeln. Man sollte die einfach im Netz des Vordersitzes reinstecken. Naja ...."

Negativ: "Rückflug war 4h Verspätet und WiFi an Board war dann auch noch defekt."

Negativ: "Flight delayed and I missed connection"

Positiv: "The crew was good and the food from Frankfurt to Abuja was good"
Negativ: "The layover time was extremely too long and would even be longer during my return"

Positiv: "Crew war nett!"
Negativ: "War eigentlich alles in Ordnung!"

Positiv: "Nette Crew"
Negativ: "Saukalt an Board. Erst nach fast der Hälfte des Fluges ist es gelungen, die Temperatur so einzustellen, dass es angenehm war. Das Gepäck ist mal wieder nicht mitgekommen. Lufthansa wird immer nachlässiger..."

Positiv: "Es gab wieder Getränke"
Negativ: "Neuer Sitzplatz Mittelsitz bei fast leerer Maschine (zuvor Gang Notausgang Reihe)"

Negativ: "Verpflegung fehlte kpl"

Positiv: "There was a good amount of leg room and the seat reclined to a comfortable position to sleep."

Positiv: "Tolles Personal"
Negativ: "Leider sehr unruhiger Flug, starke Kurven, viele Vibrationen"

Positiv: "Very friendly, helpful and communicative crew."
Negativ: "Only complaint: the touch screen on the seat back was oddly unresponsive and this made it a bit difficult to interface with the various in-flight entertainment options; the streaming music in particular."

Positiv: "Da aufgrund der gewitterigen Wetterlage, viele diesen Anschlussflug nicht mehr erreicht haben war das Flugzeug nicht voll besetzt, weswegen ich gleich drei Sitze für mich allein hatte... für einen Langstreckenflug ist das natürlich sehr komfortabel! Besatzung sehr nett."
Negativ: "Das Wetter.... wie oben bereits angedeutet recht gewittrig, war ein recht turbulenter Flug. Man musste sich die ersten Zwei Stunden oftmals mit beiden Armen festhalten um auf dem Sitz zu bleiben..."

Positiv: "Crew war informativ bezogen auf Verspätung. Bremsen in Bremen sehr fragwürdig. Kein Grund in Bremen so stark zu bremsen."
Negativ: "Landung mit Stop übermässig stark gebremst. Bin jahrelang selbst in Bremen gelandet mit viel grösserem Flugzeug. Nie Problem gehabt. Mopedflieger von Cityline brauch so eine Bremsung nicht total unkomfortabel für die Pax"

Positiv: "Great crew. I love Lufthansa. I just wish there was more room for my legs."
Negativ: "More leg room!"

Negativ: "Schlechtestes Bordessen seit Jahren. Alles vollkommen geschmacklos. Chicken Curry richtig schlecht, wie es gut geht zeigt United. Ein vertrocknetes Brötchen als Beilage dass eigentlich niemandem mehr angeboten werden kann."

Positiv: "They give you food in this airlines. Crew was nice always serving drinks."

Positiv: "Loved the food and drink service."
Negativ: "Did not like how far back the seat in front of me went. Causes a cramped ride."

Negativ: "Getränkeauswahl sehr klein"

Positiv: "crew wasn't friendly, seats are very narrow and uncomfortable"
Negativ: "FOOD WAS DISGUSTING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Positiv: "Excellent"

Negativ: "• Die Zwangsbelüftung verteilte einen ungewohnt starken und eiskalten Wind, und diese Einstellung wurde nicht abgemildert! • Die Freundlichkeit der Stewardess. • Der Klapptisch war einseitig abgebrochen, sodass nichts darauf liegen konnte."

Negativ: "Alles ok"

Positiv: "Grundsätzlich guter Lufthansa Standard"
Negativ: "KEIN WiFi... wir haben 2019, richtig?"

Positiv: "Wir sind First Class geflogen, hatten Sitze in der Mitte nebeneinander. Trotz des streckenweise holprigen Flugs hatten wir es sehr bequem. Freundlichste Betreuung während des gesamten Fluges. Wegen der Kaschmir-Krise wurde der Flug umgeleitet und dauerte ca 40 Minuten länger. Wir konnten den buchstäblich erstklassigen Service also länger nutzen. Die Flugbegleiterinnen hatten in der Ausnahmesituation alle Hände voll zu tun. Wir haben uns trotzdem bestens betreut gefühlt."
Negativ: "Das laktosefreie Menü war nicht auf First-Class-Niveau."

Positiv: "Gute Verpflegung und Betreuung während des Fluges (Getränke)"
Negativ: "Kabinenpersonal hat sich ständig laut privat unterhalten (mein Sitz war direkt vor dem Service-Bereich...)"

Negativ: "Pünktlichkeit"

Negativ: "Unpünktlich, Frankfurt mega unfreundlich Security Check!!!"

Negativ: "The Soviet Union wants its airline back. This was perhaps the RUDEST airline experience I've ever experienced. I was at Frankfurt (FRA) airport waiting to board Air Moldova Flight 864 to Chisinau (KIV). Due to a delay caused by Frankfurt security (and no fault of my own), I was delayed in reaching the gate. Since it was past my boarding time, I grabbed my bags from the conveyor belt once past security without having time to repack. I arrived at the gate and the extremely rude Air Moldova gate agent on duty yelled at me and demanded that I give her my boarding pass. When I told her I needed to pack, she yelled that there was “no time for that”. When I searched for my pass, she again yelled and said “NOW!”. When I told her that it was not my fault that I arrived late since there was a delay at security, she said “Not my problem!”. After she checked my boarding pass, I tried to repack and she again yelled “There is no time. Go to the bus NOW!” I once again told her that it was not my fault I got delayed and she again yelled “NOT MY PROBLEM”. In addition to rude employees, the airline is clearly in violation of safety regulations. The safety card in the back seat pocket was written in ARMENIAN – and Armenian only, thanks to the plane having been leased and Air Moldova not appropriately changing the safety cards. How did they expect people who read Romanian or Russian (the local languages) or English to understand it! On top of that, the plane was easily 20 years old or more and dirty. If they can't even keep a plane clean or have the appropriate safety cards, what else are they not maintaining. Do not fly this terrible airline!"

Positiv: "A320neo. Gut gelauntes Bordpersonal trotz verzögerter Abreise und später Ankunft"
Negativ: "Kommunikation der Verspätung am Flughafen. Recht plötzlicher Gatewechsel trotz absehbarer Verspätung. Zu wenig Vorfeldpersonal für zeitgerechte Verladung"

Positiv: "Sehr freundliches Personal. Moderne Maschine."
Negativ: "Boarding dauerte lang"

Positiv: "Crew war sehr aufmerksam"

Positiv: "Alles ok"

Negativ: "Flieger startete zu spät und kam mit noch mehr Verspätung in Frankfurt an. dort wurde keine Treppe ans Flugzeug geschoben. Dann mussten alle in den Bus steigen. Viele versäumte Anschlussflüge, Menscheb sehr unglücklich. System Versagen von Lufthansa und Fraport zusammen"

Negativ: "Great airline"

Negativ: "Tight seating"

Positiv: "Everything"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "Der Flug starte pünktlich"
Negativ: "Eine der Flugbegleiter war nicht so gut gelaunt"

Positiv: "Friendly staff!!!"
Negativ: "All good!!"

Positiv: "Toller Service, gute Käseschnitte mit Warsteiner. Was will man mehr?"

Positiv: "The incrediblesmoothness of the flight: the lane to Frankfortwas a dream plane, and the pilots are to be congratulated."
Negativ: "nothing"

Positiv: "That I got to visit a place as mystical as Iceland for such a low and affordable flight. My departure flight with Iceland Air was on time and although the return was a bit tardy the company did an excellent job with being transparent."
Negativ: "The flight crew could have been a bit more polite"

Positiv: "Boarding"
Negativ: "Food"

Positiv: "Crew are great. Very professional."
Negativ: "Can’t complain."

Positiv: "Yes-yes"
Negativ: "All good"

Negativ: "Warm bus for the transfer from one plane to the next!"

Positiv: "Again... we didn't crash. That was nice."
Negativ: "There was a bit more leg room compared to the previous 5.5h flight. But my knees are absolutely damaged after a total of 8h in these sardine cans."

Positiv: "Seat a little hard."

Negativ: "An included breakfast would have been appreciated."

Negativ: "temperature in the airplane cabin was much too warm with too little air flow. Very uncomfortable."

Negativ: "Old equipment as Maxes had to be replaced. Very limited luggage space in cabin. Little leg room and airline making a bundle off passengers with carry-ons that were over weight and charging to put under plane. Maybe not an issue if they had the Boeing Max up and running."

Negativ: "Even though we were not rushed between flights, our luggage didn't make it onto the plane."

Negativ: "The crew didn’t offer me a drink"

Negativ: "Please provide good and reasonable price inflight food. Also seats were not comfortable."

Positiv: "The crew was great. I mostly slept through the whole flight, but they were very welcoming."
Negativ: "I probably should have paid more for a more comfy seat."

Negativ: "Uncomfortable seats"

Positiv: "Great crew, typical seats"
Negativ: "Not having to pay for headphones on a long international flight"

Negativ: "Didn’tknow I had to buy a meal on the flight or I would have bought a nice one in the airport"

Positiv: "Es wurde nach Sitzreihen geboardet und der Abflug war pünktlich. Man wurde auch begrüßt beim Eintritt in den Flieger."
Negativ: "Kein Essen und keinerlei Service im Flugpreis enthalten: einzige Ausnahme: 2x Gratis Getränke auf der Langstrecke zwischen Boston und Reykjavik (selbiges auch zwischen Reykjavik und New York). Sitze sind in etwa so gemütlich wie bei Kurzstrecken Billigfliegern - also gar nicht. Das Personal hat durchgehend auf allen 4 Flügen meiner Reise mit Iceland Air auf isländisch vor sich hin getratscht, während dem Flug und auch am Ende zur Verabschiedung, zusätzlich waren die Englischkenntnisse des Bordpersonals meist eher rudimentär. Werbung für einen Stopover in Island bekommt man überall, vor allem innerhalb des Entertainment Programms welches sich nicht einschalten lässt ohne das man einen 5,5 minütigen Werbefilm anschauen muss. teils zieht sich das weiter wenn man einen Film ansehen will. Icelandair hatte uns einen Flug mit 30 Min Umsteigezeit gescheduled - was mich sehr nervös gemacht hat als wir dann Verspätung am Rollfeld hatten und dann noch Bus fahren mussten. Der Anschlussflieger hatte sein Boarding bis kurz vor Abflug geöffnet und wir haben es dann easy geschafft. Man muss auch erwähnen, dass es in Reykjavik mangels Sitzmöglichkeiten einfach ewig lange Schlangen gibt in die man sich einreihen muss. Wenn man auf den günstigen Preis verzichten kann: nie wieder Iceland Air!"

Positiv: "Flug trotz verspätetem Boarding sehr pünktlich"
Negativ: "Das Personal hat durchgehend auf allen 4 Flügen meiner Reise mit Iceland Air auf isländisch vor sich hin getratscht, während dem Flug und auch am Ende zur Verabschiedung, zusätzlich waren die Englischkenntnisse des Bordpersonals meist eher rudimentär. Werbung für einen Stopover in Island bekommt man überall, vor allem innerhalb des Entertainment Programms welches sich nicht einschalten lässt ohne das man einen 5,5 minütigen Werbefilm anschauen muss. teils zieht sich das weiter wenn man einen Film ansehen will. Man muss auch erwähnen, dass es in Reykjavik mangels Sitzmöglichkeiten einfach ewig lange Schlangen gibt in die man sich einreihen muss. Wenn man auf den günstigen Preis verzichten kann: nie wieder Iceland Air!"

Positiv: "Tolle Airline, komfortables Flugzeug und freundliche besatzung."
Negativ: "Keine Snacks, aber gratis Getränke und alles reibungslos s"

Positiv: "Lufthansa"
Negativ: "Icelandair! Didn’t switch us to the local airline wow had to use the lufthansa Which delayed us getting to our destination by eight hours"

Positiv: "Getting off the flights! What a terrible experience. We will never fly or recommend this airline again"
Negativ: "We will not fly Icelandic Air again. The baggage fees were incredible - $95 per bag to go from Boston and $110 per bag to fly home. That is over $400 in bag fees. This with practically no service, no snacks - we did get water and soft drinks and a ground crew in Iceland that does not communicate about boarding. There was no system to get people on the plane and no communication You expect a baggage fee but it should be well communicated. We looked up the fee online and saw an economy bag listed. What they do not list is that there are different economy baggage fees. The lower price you pay the higher the fee. Again I don't mind a fee - I just should be able to find that fee before I commit. Very deceptive advertising. I could have booked a flight with an airline for the same price and gotten better service, a few snack and airline miles."

Positiv: "In flight entertainment was good"
Negativ: "Friend payed for additional luggage via phone call with Iceland Air but when we arrived the payment wasnt on file when we checked in. Even with a payment receipt for their luggage it was a hassle to get the airline to accept the luggage. Thought we were going to miss out flight but made it with little time to spare."

Positiv: "Vom Ablauf hat alles super geklappt. Es wurde sogar nach Sitzreihen geboarded."
Negativ: "Keine Snacks"

Positiv: "Die Besatzung war nett, alles pünktlich und der Ablauf angenehm."
Negativ: "Es gab auf den 6 Stunden zwischen Reykjavik und Chicago keine Verpflegung, Getränke wurden nur 2x ausgeschenkt und das Sandwich, das ich bekommen habe, war bereits 3 Tage laut MHD abgelaufen."

Positiv: "There was a USB port to charge my devicw"
Negativ: "The service was minimal, they only offered water when you got on the plain and once at the end of the flight."

Positiv: "Der Flug war pünktlich."
Negativ: "Es wurden 95$ für ein aufzugebendes Gepäck am Flughafen berechnet, was nicht vorher angekündigt wurde. Außerdem wird Essen nur gegen Zahlung ausgegeben. Bei einer 10-stündigen Reise eine Zumutung. Getränke Auswahl war mangelhaft, vom angebotenen Sortiment waren einige Getränke nicht verfügbar. Mir wurde im vollen Flugzeug ein Sitz in der letzten Reihe gegeben, dessen Rucklehne nicht verstellbar war. Zusammengenommen war es die schlechteste Erfahrung eines Fluges in den letzten Jahren. Ich werde definitiv nicht mehr mit Icelandair fliegen."

Negativ: "Das Flugzeug von Reijkjavik nach Seattle war nicht fuer einen Langstreckenflug geeignet. Nur 2 Reihen mit jeweils Sitzen sind einfach zu eng fuer solch einen langen Flug. Keine gute Erfahrung!"

Positiv: "Crew was very nice"
Negativ: "No spirits unless you buy. Bring food or you ll starve"

Negativ: "Boarding was late by one and a half hours. Almost missed my connection flight in Reykyavik. First time on an International flight they did not serve any food, not even snacks. And there was no indication when booking the ticket (which was about $700) that there wouldn't be any meals. Even the selection to purchase was poor. In a 5+ hour flight the crew passed only once with beverages. They completely turned off the lights during the entire duration of the flight. Overall, by far the worst International flight I have ever been on. I wont choose Icelandair again. And I will let my colleagues know about my experience."

Positiv: "People were nice"
Negativ: "No food even on a transatlantic flight. Seats small"

Positiv: "Free food box for kids."

Positiv: "I got to my destination safely"
Negativ: "I paid a ridiculous amount for it"

Positiv: "Comfort was good as well as refreshements"
Negativ: "Representative at JFK told me my connecting flight to Brussels would be delayed as a result of the first leg being delayed. Upon arrival to KEF I discovered my second leg departed without me. Please be sure that your representatives do not LIE to customers as it is misleading and unnecessary. I usually have great experiences with this airline and this misinformation was rather disappointing."

Positiv: "I have never flown overseas without getting some dinner and breakfast. On this flight, we were given bottled water as we boarded and later could get another free beverage, but if you wanted food, you had to pay for it. Did get comfy blanket though!"

Negativ: "We were delayed for over three hours and stuck on the tarmac with little to no updates. Needless to say, we missed our connecting flight to the final destination and were not treated kindly upon arrival by the "help" desk. I am an experienced and regular traveler, but I will most likely never fly Icelandair after this."

Negativ: "My flight was handed to American Airlines and it's been a nightmare with my flight being delayed multiple times, then cancelled and rebooked. I missed an entire in Paris including stay that I payed for."

Positiv: "There were so many things wrong with our flight from Gatwick to NYC. The check in staff were rude and homophobic at check in, forcing my partner and I to separate for check in while we watched heterosexual partners check in together freely. The disabled toilet alarm broke as we descended into NYC and we listened to end-of-the-world death sirens as we were landing. It was not communicates that food was a microtransaction on flight and was so overpriced so we went nearly 13 hours without food because the flights were also delayed on the tarmac. The de-icing tow truck in Iceland was broken down so we were delayed two hours on the layover. On return, both Icelandair gates opened late. During the layover we were kettled in hot container units before 20 min before being bussed to the plane and held for 15 minutes. Then, the icing on the cake was landing back at Gatwick and seeing my brand new luggage I bought on the trip damaged with thr back pocked ripped out along the bottom seam. I will never again ride with these rude, price-gouging, apathetic amateurs."

Positiv: "Good legroom in economy class. Entertainment syatem very enjoyable"
Negativ: "Nothing"

Positiv: "Flight good. Missed the pay for food trolley, so didn't eat."
Negativ: "Reykavic airport has the least amenities I have ever experienced. Very few seats in the lounge. Most are forced to stand or lie on the floor. Don't think that getting through the gate will mean getting on plane, it's too another waiting room with a few seats, mainly standing. The airport has no seated restaurants or cafes. So getting off a plane hungry id not pleasant. I will never again fly to and from New York via this 'airport'"

Positiv: "Assistance was available"
Negativ: "Poor system. Caused excessive delay"

Positiv: "Entertainment, comfortable"
Negativ: "Far too warm, there was no way to cool down (no air vent by the seatbelt fastening light) and the flight was very very delayed."

Positiv: "Iceland Air's stayover option is brilliant and it's great that two bags are free, however..."
Negativ: "Entertainment options are slim. Of the ~75 movies, maybe half are from the Eighties, with only a half dozen newer releases. Coffee, water, and juice are free, but I hadn't read the fine print that the small meals all require an expensive inflight purchase."

Negativ: "Plane was too warm. Air conditioning was set much too high. Uncomfortable to us. No way to set air vents."

Positiv: "Service was great and all went exactly as planned. No delays!"

Positiv: "There were movies available."
Negativ: "The only thing offered was one drink and this was an international flight. The flight was delayed which resulted in us arriving only fifteen minutes before boarding our next flight which was also delayed. You had to pay for internet unless in their premier club."

Positiv: "Good service. Good onboard entertainment. Good seats"
Negativ: "I wish I had more leg room"

Positiv: "NA"
Negativ: "Although I paid for a confirmed seat and chose my seat 6 months in advance, when 24 hour check-in rolled around I was told I had been moved to standby and would thus only have a seat if there were any left once everyone else had checked in. I had to wait until I arrived at the airport the day of to even find out if I had a seat. There were only two left when I checked in, so I just barely got on the flight. I had originally chosen a seat next to a friend traveling with me in the middle of the cabin, in the end I got a seat in the very back of the plane- no room in the overhead bins since they were reserved for flight equipment, couldn't recline, and was right by the kitchen, so it was too noisy to sleep. When I called customer service to try to fix all of this, in the middle of explaining my problem (after waiting on hold for an hour) I was told to stop talking and that it was the rep's turn to talk. In addition to not getting my problem resolved, he hung up on me! Worst treatment I've ever received on an airpline, and I've flown thousands of times on dozens of airlines. Once this trip is over I am never flying Icelandic again!"

Positiv: "Service was good, no real complaints"
Negativ: "It was very warm, and trying to sleep while sweating is never fun....not sure why there aren't personal vents on that plane!"

Positiv: "I liked the idea of having a layover in Iceland."
Negativ: "Really, this airline sets a new level of bad amongst a skyfull of many bad airlines. It's no longer worth the little money saved (very little) to fly on this airline."

"Sehr gut"

Negativ: "Gut"

Negativ: "Masken"

Positiv: "Gut"
Negativ: "Ruhe"

Positiv: "No stress at all. Friendly staff."
Negativ: "Entertainment was terrible. Only a few movies to choose from. Spent the whole flight watching the planes route."

Positiv: "On time departure, and slightly early arrival. Everything ran smoothly. And seat spacing is quite generous!"
Negativ: "It took a while to complete boarding, mostly because of carry-on luggage, but it did not delay departure."

Negativ: "Everything"

Positiv: "Comfortable, on time, smooth boarding"

Negativ: "Im Business Class Flug war der Salat roh ohne Dressing , zum Brot keine Butter und der Fisch war ...! So was darf nicht sein !"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Manners"

Positiv: "Vorne sitzen."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "For a long flight . Your entertainment SUCKS. Never again will I fly with you guys . Ever ever ever"

Negativ: "Verspaetung 3 stunden ohne zum informieren die airserbia. Warum 6 mall beim buchung E mail angegeben? Von Kayak doch informiert."

Positiv: "Keine infos ueber 3 stundige verspaetung. Nur von Kayak infos bekomen, nicht von airserbia, mit so teuere tickets wieder."

Negativ: "Check in was slow but not crowded and they lost my and other 20 passengers’ suitcases! No information was given about why and we still don’t have any information. AirSerbia does not respond do emails or calls."

Positiv: "Ehhhhh I was cool with certain things but nothing to like . The people who work there were nice though."
Negativ: "The selection of movies . Very poor . What entertainment?"

Negativ: "My bag making it to my destination not broken."

Negativ: "My booking reference code was delivered too late so I missed the check-in time and therefore missed the flight"

Positiv: "The plane was an airbus, nothing to rave about nothing also to complain about. It got us there safely and relatively speaking on time after a later inbound arrival."
Negativ: "The process of check in was terrible could not do so on line at least in Berlin. It is possible elsewhere in the system. Long and slow line for check in and then long and slow line for passport control and security, but we survived it. Advice is arrive early, you will need the time."

Positiv: "Fast service, kindness."
Negativ: "They should finally get rid of these old ATR-72 and replace them with some newer aircraft."

Negativ: "Snacks on the plane, comfort"

Positiv: "Crew is fantastik,Dana is the best"
Negativ: "Food"

Positiv: "The air Serbia staff were top class"

Positiv: "Pleasant staff, wonderful food, very pleasant flight"
Negativ: "Nothing, everything was very good"

Negativ: "No entertainment equipment, video or audio."

Negativ: "Es kamen ungeplant auf dem Rückflug Gepäckgebühren hinzu von 60 Euro pro Koffer. Das ist unverschämt !!!"

Negativ: "Es kamen ungeplant auf dem Rückflug Gepäckgebühren hinzu von 60 Euro pro Koffer. Das ist unverschämt !!!"

Positiv: "My isle seat"
Negativ: "Studardess were very unpleasant,2 times they passed my row,had to take out garbage by myself. Same movies were played on both flights (I had round trip)"

Negativ: "Paid the ticket and check in luggage at Opodo but was informed at the counter that luggage has not been paid for. Denied checking in luggage despite having a printout saying it has been paid for. “The luggage is not in our system” was the only response."

Positiv: "Comfortable seats"
Negativ: "Crew attitude , allowing oversized baggage in the craft, no food service though it's not LCC."

Positiv: "Air Serbia did the best they could to keep passengers comfortable and send all of us to hotel during the day w food and comfortable accommodation"

Positiv: "We received a voucher for food during our 4+ Hour delay before boarding on air serbia to Belgrade. Once we arrived in Belgrade, we stayed in the business suite before our flight and was provided with food and couches to relax on before our next flight. Also, on our connecting flight to athens, Aegean airlines was very professional and really wish I would have used their service instead of air serbia."
Negativ: "Air serbia did not tell us why there was a 4+ hour delay to belgrade. Once we arrived in Belgrade, we had to wait 9+ hours for our connecting flight to athens when we were only supposed to have 2 hrs layover. Once we boarded the plane to athens, the workers at the airport had no clue were our luggage was and a lot of things were miscommunicated between them. They were very unprofessional and some of them were very rude. They had plenty of time to move our luggage to the next airplane, but too careless to do that. So now we have to wait a couple of days to get the rest of our luggages. We also missed our train ride in greece because of air serbia and had to pay for another train ticket and did not receive a refund"

Positiv: "Seating was excellent good leg room for a tall person like myself. Service on flight wad great. Boarding and checkin were a bit of a mess but were quickly resolved"

Negativ: "Katastrophale Airline. Ich habe online ein zusätzliches Gepäckstück gebucht. Dieses schien allerdings am Flughafen im Netzwerk nicht auf. Da die Fluggesellschaft (Air Serbia) telefonisch nicht erreichbar war (auch auf Anfrage Flughafenpersonals wurde nicht geantwortet), musste ich das Gepäckstück erneut zahlen. Derzeit versuche ich Air Serbia wegen dieser Causa zu erreichen, um mein Geld zurückzuerhalten. Bisher leider ohne Erfolg. Darüber hinaus hat der Flug sowohl bei der Hin- als auch der Rückreise Verspätung."

Negativ: "Katastrophale Airline. Ich habe online ein zusätzliches Gepäckstück gebucht. Dieses schien allerdings am Flughafen im Netzwerk nicht auf. Da die Fluggesellschaft (Air Serbia) telefonisch nicht erreichbar war (auch auf Anfrage Flughafenpersonals wurde nicht geantwortet), musste ich das Gepäckstück erneut zahlen. Derzeit versuche ich Air Serbia wegen dieser Causa zu erreichen, um mein Geld zurückzuerhalten. Bisher leider ohne Erfolg. Darüber hinaus hat der Flug sowohl bei der Hin- als auch der Rückreise Verspätung."

Negativ: "Katastrophale Airline. Ich habe online ein zusätzliches Gepäckstück gebucht. Dieses schien allerdings am Flughafen im Netzwerk nicht auf. Da die Fluggesellschaft (Air Serbia) telefonisch nicht erreichbar war (auch auf Anfrage Flughafenpersonals wurde nicht geantwortet), musste ich das Gepäckstück erneut zahlen. Derzeit versuche ich Air Serbia wegen dieser Causa zu erreichen, um mein Geld zurückzuerhalten. Bisher leider ohne Erfolg. Darüber hinaus hat der Flug sowohl bei der Hin- als auch der Rückreise Verspätung."

Negativ: "Katastrophale Airline. Ich habe online ein zusätzliches Gepäckstück gebucht. Dieses schien allerdings am Flughafen im Netzwerk nicht auf. Da die Fluggesellschaft (Air Serbia) telefonisch nicht erreichbar war (auch auf Anfrage Flughafenpersonals wurde nicht geantwortet), musste ich das Gepäckstück erneut zahlen. Derzeit versuche ich Air Serbia wegen dieser Causa zu erreichen, um mein Geld zurückzuerhalten. Bisher leider ohne Erfolg. Darüber hinaus hat der Flug sowohl bei der Hin- als auch der Rückreise Verspätung."

Positiv: "Flug von Prag sehr angenehm, sehr gute Parkmöglichkeiten, (überdacht)"
Negativ: "Ganz schlecht die Gepäckreservierung über das Portal. Wenn man normales Gepäckstück dazu buchen möchte, (nur noch das Handgepäck ist inklusive - und hier achtet Air Serbia darauf, dass dieses nicht über 8 Kg wiegt), wird man auf eine Serviceseite umgeleitet. Dort muß man neben dem Preis noch extra Gebühren für das Dazubuchen eines Gepäckstückes bezahlen, das ist schon heftig. Dann funktionierte weder auf Hin- noch auf Rückflug dieses Dazubuchen des Koffers auf Anhieb, wir hatten zum Glück den Ausdruck der Bestätigung dabei. In Prag dauerte das Boarding deswegen für uns 10 min, zum Glück waren wenigstens die Angestelltern nett und entschuldigten sich für die Unannehmlichkeiten, in Tirana mussten wir vom Boarding unverrichteter Dinge wieder weg, zum Air Serbia Schalter und die Buchung des Gepäcktückes bestätigen lassen, und uns dann erneut hinten an der Schlange anstellen.... Das ist Service schlechtester Güte und dringend verbesserungsbedürftig. Man sollte doch wenigstens direkt bei der Flugbuchung auch den Koffer bezahlen können. Sonst dann lieber doch paar Euro mehr und die Lufthansa.."

Positiv: "Nettes aufmerksames Personal, alles ok. Flieger von Belgrad nach Tirana Airbus 319 pünktliche Flüge symphatische Alternative"
Negativ: "Flieger von Prag nach Belgrad Propellermaschine, sehr voll, Boarding bei dazu gebuchtem Gepäckstück dringend verbesserungsbedürftig"

Positiv: "Half way through the journey they wanted to charge me 40 Euros to check in my carry on because it was too big. They said they shouldn't have allowed it on the first flight."
Negativ: "Half way through the journey they wanted to charge me 40 Euros to check in my carry on because it was too big. They said they shouldn't have allowed it on the first flight. Also security check was at the gate so no water was allowed or available to buy after it, so you were forced to buy on the plane if you wanted water"

Negativ: "Too hot temperature inside te aircraft. Seats uncomfortable"

Positiv: "Timeliness, cleanliness and comfort."
Negativ: "Inflight duty free closed too early."

Positiv: "Comfortable aircraft"

Positiv: "Crew"
Negativ: "Same moves for months.no new choices Small sandwich for lunch, not near Seet in front of me broken an d. In my nees"

Positiv: "I like it was fun"
Negativ: "I liked everything"

Positiv: "Nothing. Rude staff. Horrible food and service."
Negativ: "Everything"

Positiv: "I requested a special meal. It wasn't delivered. I had called Air Serbia days before my travel to confirm that, and the lady said it was. Unfortunatley, there is no way for me to lookbthat information online. Even the gate agent wasn't able to look that informationmout, and told me it will be there. I simply had to go with 'belief' that my special meal would be there. They did not have any other options . The food they served was so unpalatable that I threw up. I threw up in a plastic bag, as opposed to a barf bag. I didnt have time to get it out from the seat pocket. When I called the flight attendant for assistsnce, she was so rude in pointing that I should have used the barf bag and not a plastic bag. Very unempathetic. They did not check on me after that. The flight was so hot, and too crammed. Old plane. The entertainment was unentertaining. I would never fly this airline again."
Negativ: "Everything"

Positiv: "Personal war in Ordnung!"
Negativ: "Der flüg nach Wien war so unangenehm in die kleine Maschine aus zweiter Weltkrieg, laut, die Maschine Zitat ganzen Zeit meine Kinder haben Schock erlebt, unglaublich"

Positiv: "Quick flight"
Negativ: "Time it took to board and leave"

Positiv: "Gave us food when they weren't required."

"ees gibt kaum einen Gund, Business Class mit denen zu fliegen. Reihe 1 hat noch nicht einmal eine Overhead bin, man soll das Gepäck nach hinten bringen."

"europäische Business Class lohnt sich nicht. Sie versprechen Dir Lounge, aber es gibt sie weder beim Start noch beim Ziel. Nur in Lissabon beim umsteigen. Und da werden fürchterlicher Kaffee und die schlechteste Pastel de Nata, die wir je erlebten, angeboten. Ganz ärmlich alles."

"Für die Abgabe des Aufgabegepäcks 1:45 Min gewartet."

Positiv: "Crew very good nice fligth too"

Negativ: "Transfer time in Lisbon"

Positiv: "Nothing."
Negativ: "The crew did not know the law about child safety seats. They tried to inform us we could not use it, even though it is approved for air travel. Then they tried to tell us we had to face it forward, which is illegal and it cannot be secured like this. Then they told us the car seat needed to be against the fuselage, but that all the fuselage seats were taken. They did not offer a solution to this problem. I informed them this was TAP's fault for assigning those seats to us. They said they were not responsible, which is clearly wrong. They could have reassigned us at check-in and avoided the problem. They were very concerned about the ability of the person in front of us to recline their seat, but no interested at all in the safety of our baby. They told us we would not be able to use the seat, although our baby was already asleep. They were trying to find a way to make us leave the plane. Finally, some other passengers volunteered to move so we could sit against the fuselage with nobody in the seats in front of us, so we would not block them from reclining. A solution would not have been found by the crew. Only thanks to generous passengers were we able to stay on the plane, even though we were doing everything completely legally. They made my pregnant wife feel so bad that she cried for the first hour of the flight. Then, as the flight was concluding, our baby got airsick and vomited. They crew did nothing to help aside from bring 3 (!) napkins and then leave again. Incredibly unhelpful, mean, ignorant, and combative cabin crew. Truly appalling."

Positiv: "Sehr saubere, helle und moderne Kabinenatmosphäre.Trotz der kurzen Flugzeit gab es Snacks und Getränke. Sehr freundliches Bordpersonal. TAP, sehr gerne wieder."
Negativ: "Die Qualität der Lautsprecher an Bord sollte geprüft bzw. verbessert werden. Die Soundqualität war bezüglich der akustischen Verständlichkeit schlecht."

Negativ: "We booked business class. JFK to LIS very nice. Seats were very comfortable and reclined flat. More leg room than in other business class seats. What they called business from LIS to Rome was just regular uncomfortable across economy seats with no one in the middle seat."

Positiv: "Everything !!!! No delayed seat was great food great multi média great"

Positiv: "New plane, clean, entertainment system was state of the art."
Negativ: "The flight attendants were not very nice. Seemed to not want to be there. Service was nearly not existent."

Positiv: "Smooth boarding, good vegetarian food options, helpful and friendly staff, and more legroom than my previous flight."
Negativ: "No entertainment"

Negativ: "Flight delayed but otherwise it was good! Maybe entertainment such as tv monitors or inflight entertainment upgrade."

Positiv: "Nette Crew"
Negativ: "Essen - kein glutenfreies Menü"

Positiv: "The crew was kind and the flight ok. They wanted to charge me 120.00 USD for my one bag checked ONE WAY. 240.00 USD round trip for one checked bag!!!!! On their website it clearly states one free checked bag for ALL FLIGHTS xcept “discount” fares. No way to prove I purchased “basic”"
Negativ: "They lied. The website does not clearly state that you will be CHARGED FOR CHECKED BAGS. Warning!!"

Positiv: "Plane was clean & crew were kind"

Positiv: "Die Crew"
Negativ: "Das Essen. Die Unterhaltung."

Positiv: "Überpünktlich!!! Steckdose am Sitzplatz"
Negativ: "Alles ok!"

Positiv: "Die Besatzung war wie immer nett"
Negativ: "Über 2h Verspätung und wie toll wäre es, wenn TAP nur einmal pünktlich sein könnte"

Positiv: "Verspätung wie schon üblich bei TAP"
Negativ: "Einfach nur mal pünktlich"

Positiv: "The staff, the linens, the fruit"
Negativ: "Bigger bathroom, more padded seat with adjustable bolster"

Negativ: "Flug verpasst da Anschlussflug gecancelt"

Positiv: "Flug gecancelt"
Negativ: "Benachrichtigung das Flug gecancelt wurde"

Negativ: "There was an undisclosed $120 baggage fee. The food was horrible and made me sick. We left nearly two hours late."

Positiv: "Everything was very good."

Negativ: "Bei lufthansa Tarif mit Sitzplatzreservierung gebucht, TAP lässt sich das dann nochmals bezahlen. Umsteigeverbindung zu Eurowings, Gepäck durchchecken nicht möglich, also genug Zeit einplanen um das Gepäck abzuholen und wieder einzuchecken! Nach dem getränkeservice versammelt sich das Bordpersonal hinten im Flieger zum schnacken."

Positiv: "Freundliches Personal"
Negativ: "Sitzlehne bewegt sich nicht Kein Entertainment"

Positiv: "Nothing!!!"
Negativ: "Paid thousands of dollars for this trip and my luggage is missing as tap Portugal convinently lost it."

Positiv: "Much better than I expected, will fly again with pleasure."

Positiv: "The business class seating was very comfortable and the flight attendants were super friendly and helpful. A good list of movies."
Negativ: "Shame that the lounge at the JFK airport was closed."

Positiv: "Pünktlich gestartet, aufmerksames Flugpersonal"
Negativ: "Etwas verspätete Ankunft"

Positiv: "Flug war fast 1h verspätet"
Negativ: "Fächer für das Handgepäck völlig überfüllt"

Positiv: "Eigentlich relativ viel Platz/Beinfreiheit."
Negativ: "Nach Verspätung von einer Stunde nochmals im Flugzeug eine weitere Stunde auf den Start gewartet."

Positiv: "The fact that it was a direct flight."
Negativ: "First of all, I would like to start by saying that I flight with TAP very often. I guess you can check on your system. I had good experiences in the past and actually recommeded to friends/family. I hope this flight was an exception. A few things were not that good this time. 1) First of all, the online check-in wasn't working until a few hours before the flight, and I didn't even give me the option to choose my seat. Once in the plane, I noticed plenty of empty seats in several areas of the plane. I could have had a much better seat. Also, the fact that the price of the luggage in the ticket is not included is insane! They let you know right at the boarding area. Another 100 plus dollars in addition to the 1,6000 that I paid for the ticket. Incredible!! And they only gave us 15 dollars voucher!! 2) There was a 2 hours delay due to a storm in the south of the USA. Although I am fully understandable with the fact that this situation is out of hands for the TAP company, is it in their hands the care and wellbeing of their passengers. As previoulsy stated, I received a 15 dollars voucher to use becasue of the delay. At any airport, for any decent meal, you will pay a minimum of 25-30 dollars. All items are more expensive. While waiting in the gate to board, we were not offered with snacks, water, etc.. additionally, no announements or updates at all. 3) I had a very uncofortable situation with one of the filght attenders. Male, very tall, dark hair and dark skin. When distributing dinner, I found the way he approached me very disrespectul, ironic and dismissive. ZERO customer services and he is actually the face of TAP in these planes. Unaceptable. I have to look all the way up to him, he wouldn't make an effort to band a bit (of course, not completely) to at least try to hear what I was saying. He was requesting me to speak loud but he would not make a minimum effort to get close to me. His demeanor and attitude made me feel very upsted... abuse of power... to the pooint that I ended up not taking the meal. No manners at all. He should understand that after hours of waiting (check-in usual time plus the 2 hours delay) we were all very tired. Particularly at that timeof the day. Some of us where up for since earlyi in the moring and you could tell that most of the passengers were exhausted. The second we got into our seat, we all used our blankets and try to sleep. He was not empathetic or councious about that. I felt very uncomfortable. Both of the girls that were also in the back area of the plane, were also lacking manners and customer services. I don't know.. other times was much better."

Negativ: "I paid to select my seats which were 2 window and two aisle seats. I was assigned 2 aisle and 2 middle seats. I paid extra to acoid middle seats and I would like a refund."

Positiv: "Food was good, but no champagne offered. The attendants were nice, though."
Negativ: "It was not a business class at all. I was put in the same big bus together with econom class passengers. There was not supposed to be any business class in this airplane, since chairs are all the same and not comfortable. No entertainment of any kind at all. It's a waste of money."

Positiv: "New and clean planes"
Negativ: "Seats in the back with little legspace."

Positiv: "zweites Flugzeug E90 altes gerät Top in Schuss mit viel Beinfreiheit."
Negativ: "80 min Verspätung"

Positiv: "Flugpersonal war freundlich und aufmeksam. das erste Flugzeug war ganz neu A 320R"
Negativ: "flug 24 min verspätet :-("

Positiv: "First off I'd never heard of this airline but that was ok because we (group travel) were originally booked on another aiine I'd never heard if before either called Nirwegian. Well less than 24 hrs before we were scheduled to fly out, the exact same day, they cancel our flight! After a lot of phone calls and wait times we were booked onto TAP AIR PORTUGAL. Easy check in, my carry on was great, entertainment was on point, food was good (first European trip), crew was nice, plane was huge; just a good experience overall. I will definitely fly with them again."
Negativ: "N/A"

Negativ: "Bags didn’t arrive"

Positiv: "Der Flug war pünktlich, das Personal freundlich und sogar für Verpflegung war im Preis inbegriffen gesorgt"

Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew schaffte Wohlfühlatmosphäre. Der gereichte Snack und Getränke waren inklusive und schmackhaft"
Negativ: "Flug mit neuem Airbus A320. Gute Sitze und ausreichen Beinfreiheit. Superweiche Landung in FRA!"

Positiv: "Da dies mein Anschlussflug war würde ich direkt auf den richtigen Weg zum richtigen Gate verwiesen und hatte daher auch keine Probleme beim Boarding. Im Flugzeug gab es bei 10h Flugzeit (nachts) zwei große Mahlzeiten die tatsächlich sehr lecker waren. Es gab eine riesige Auswahl an bekannten Filmen und Serien was mich sehr begeistert hat. Decken/Kissen/Kopfhörer ebenfalls sehr angenehm"

Positiv: "Der Flug hatte 30 min Verspätung, da aber alles glatt geregelt wurde und ich dann direkt zum Anschlussflug konnte, hatte ich keinerlei Probleme. Verpflegung war großartig, man hat sich auch leicht zurecht gefunden."

Negativ: "CRew was rude. Food was poor.checked baggage fees exhorbitant"

Negativ: "TAP seems to have trouble landing at its own global hub. Three hours wasted in Porto before the traffic over LIS had cleared up. First time TAP, last time TAP."

Positiv: "One of the best services on a shorthaul flight in business class! What impressed me the most: the flight attendants were incredibly attentive and so kind - took time to chat with us etc. Besides that excellent service. I didn’t even miss personal screens, and that says a lot!"

Positiv: "service,puntuality,guidance"

Positiv: "Great experience"
Negativ: "Crew was helpful. Flights were on time and overall experience was very good."

Positiv: "The food and entertainment was good. We got into the plane ver quickly and we were seated towards the front"
Negativ: "I have been flying for a while but it is so difficult to find out what fare class you have. the website is not helpful with bag check in information. $90 is way too much to check in a bag especially for an international flight the line at Lisbon for passports is way too long"

"No water provided the entire 3hr flight."

Positiv: "Die Business Class war deutlich besser als beim Hinflug. Die Crew hat sich mehr Mühe gegeben."
Negativ: "Business Class lohnt sich nicht mit der Condor. Bis auf den freien Mittelsitz kann ich keinen Vorteil sehen. Keine Lounge, kein Preboarding. Essen ist eher Körperverletzung!"

Positiv: "The crew was great!!"

Positiv: "Personal muy amable y dispuesto ayudar, igualmente en el avion como en la tierra."

Negativ: "Leider waren die Stewardessen auf diesem Flug, ganz anders als bei Condor gewohnt, unfreundlich, übellaunig"

Positiv: "Crew war sehr nett und lustig!"
Negativ: "Über eine halbe Stunde Verspätung des Fluges - weder das Personal beim Boarding noch die Airline selber haben uns informiert, obwohl unabhängige Portale es schon längst wussten. Boarding dann auch recht chaotisch. Catering hat leider mein Essen vertauscht - das Schnitzel ist gar nicht empfehlenswert, total lätschig."

Negativ: "After six hours of lay over in Frankfurt Lufthansa still managed to lose my luggage. Spending three hours at the Lost and Found office wasn't my idea of relaxing after thirty hours of traveling"

Negativ: "Would be nice to have access to WIFI for free to use communication apps like Whatsapp and Messenger, also a larger selection of free entertainment would be nice. I find it very disappointing that there is a fee to select a special meal such as vegan or kosher, the breakfast meal was also mediocre"

Positiv: "Not enough leg room for an international flight. Only a couple of the many flight attendants seemed very happy to help you or to even be there. As soon as the plane, the flight attendants started selling items and services ie: $11 codes to watch movies, cigarettes, etc. Cigarettes??"
Negativ: "What happened to a complimentary drink with your meal, more than one kids movie as a choice for entertainment, friendly attendants and LEG ROOM? E"

Negativ: "Die 40 Minuten Verspätung"

Negativ: "2 Stunden Verspätung !"

Positiv: "War zufrieden"

Positiv: "I LOVE the non-stop from PHX to FRA. There are not many direct flights to Europe from Phoenix, and I am very glad that this one exists."
Negativ: "The flight was two hours delayed. Condor did not send out any information regarding the delay. Really appreciate it when other airlines do."

Positiv: "Sehr nette Crew, guter Sitzabstand und sauber."
Negativ: "Die Bordunterhaltung ist halt einfach altmodisch mit einem Monitor für 5-6 Sitzreihen."

Negativ: "Also gar keine Bordunterhaltung ist natürlich in der heutigen Zeit nur schwer zu verstehen."

Positiv: "War ok"
Negativ: "Wenn wir über 2h in DUS auf dem Vorfeld rumstehen, wäre ein Wasser (KOSTENLOS) nett gewesen."

Negativ: "Reisebegleiter genervt und unfreundlich. Bestuhlung sehr eng - unangenehm auf einem 5-Stunden-Flug. Erworbene Verpflegung - Sandwich - sehr pappig. Zusatzkoffer sollte vorab 150 Euro kosten - den One-Way-Flug samt Koffer hätte man eine Woche vor der Reise für 25 Euro weniger buchen können: Abzocke."

Negativ: "The person was sitting right next to me was over 500 pound he took half of my seat I did not like that I didn’t pay for the seed to somebody else can sit half of it"

Negativ: "Sitzabstand"

Positiv: "Beinfreiheit war gut"
Negativ: "Verspätung wegen Boarding Chaos verursacht durch MA"

Positiv: "Personal hilfsbereit und nett"
Negativ: "Kaum Service (keine Getränke, Snack an Bord)"

Positiv: "Ab und Ankunktszeit"
Negativ: "50 min Verspätung Keine Sitzplatzeshl ohne Aufpreis"

Negativ: "Ok"

Positiv: "Trotzdem Verspätung sind wir 10 min früher in München gelandet. Auch beim Hinflug haben die Piloten Gas gegeben (30 min früher). Verständliche Durchsagen. Kleines Entertainment Programm (TV Serien, Fluginfos) über zentrale Monitoren, sowie Musikauswahl"
Negativ: "Verstellbare Rückenlehnen sind mittlerweile auch bei anderen low costs airlines vorhanden. Bei Condor wird das für einen 4,5h Flug nicht für nötig erachtet. Auch Kopfstützen sind nicht mehr so ungewöhnlich... Raumtemperatur ändert sich laufend zwischen Sauna zu Kühlschrank. Absolut unverständlich. Auch das bekommen andere Airlines besser geregelt."

Positiv: "Das Personal war tadellos, der Flug insgesamt entspannt."
Negativ: "Verspätung und enge Sitzkulisse."

Positiv: "Das boardpersonal war sehr fähig und aufmerksam"
Negativ: "Es gab einfach so gar keine Verpflegung, nur gegen Aufpreis Boarding klappte so gar nicht (edv, Flugzeugpapiere fehlten) - Verspätung von 30min Wiederliebe Mitreisende - besoffen und stinkend!!!"

Positiv: "Boarding einwandfrei, Eltern mit Kindern wurden bevorzugt. Das Flugpersonal von SmartLynx Airlines war sehr freundlich und Aufmerksam und hat auch den Kontakt zu den Passagieren gesucht. Pünktlicher Abflug, und trotz Turbulenzen guter Flug. Pünktliche Landung auf Außenposition und dann mit dem Bus zum Terminal und direkt an die Halle der Gepäckbänder. Super!!!"
Negativ: "Die Sitze sind relativ ungemütlich."

Positiv: "Das Flugpersonal war sehr aufmerksam und der Flieger war sogar trotz einiger Turbulenzen pünklich."
Negativ: "Der Platz war super da die Maschine nicht voll war hatte fast jeder eine ganze Sitzreihe für sich."

Positiv: "Nettes Flugpersonal und pünktlicher Flug."
Negativ: "Die Sitze sind nicht so gemütlich, aber für die kurze Flugzeit ok"

Positiv: "Flug ist pünktlich gestartet."
Negativ: "Sitze waren mäßig."

Positiv: "Flugzeug veraltet, keine deutschsprachige Information, nicht zufriedenstellend."
Negativ: "Essen mäßig, Sitze durchgesessen"

Negativ: "Flight delayed for more than an hour but we were told we couldn’t check the luggage even though we had already checked in!!! Cleared immigration without being able to check our luggage and the flight still hadn’t landed to even refuel and go through it’s ground checks!Now we’re without clothes for a week!! Worst customer service ever with aggressive non chalant Condor agents worst travel experience ever"

Positiv: "Excellent service and employee attitudes."

Positiv: "The crew was super nice"
Negativ: "No leg room."

Negativ: "Paying extra for Entertainment on a long-haul flight"

Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich und hat fragen die aufkamen souverän beantwortet"
Negativ: "Unterhaltung war nicht geboten, es gab keine Fernseher, Bildschirme oder ähnliches."

Positiv: "seats were comfy, food was pretty good"
Negativ: "a couple more movie options for a 9 hour flight would have been nice. crew was "distant" not very personal"

Positiv: "The flight crew made the best of an inconvenient situation and seemed genuinely apologetic for what they clearly knew were exploitative policies."
Negativ: "Our flight was delayed due to a mechanical issue, but instead of updating the schedule to reflect this, the airline had us standing indefinitely in the queue to board; this was probably about 45 minutes in which we could have sat down or grabbed some food, or literally done ANYTHING other than waiting as we did. Because of this delay, we were offered hard candies. In all honesty, I would have preferred to be offered water, which at €2.50 on an international, several hours long flight is borderline criminal. I have been skeptical about low-cost, "budget" airlines in the past, and this experience confirmed that if the price of the flight seems too good to be true, it probably is. The difference in cost was more than paid for by the hidden fees, the quality of service, and the denial of basic human dignities like not having your knees crushed against the seat in front of you, or God forbid--a cup of tap water."

Positiv: "Nonstop flight for a good price"
Negativ: "Boarding was very slow, had to wait in gangway for 15 min. It was very hot. 2 movies are free, any others €8 extra!! Ridiculous"

Positiv: "Schönes Flugzeug und freundliches Personal"
Negativ: "Check-In dauerte viel zu lange da eine junge Mitarbeiterin eingesetzt wurde welche bei allem fragen und telefonieren musste. So wusste sie z.B. nicht was Miles and More ist"

Positiv: "The price was reasonable and the schedule was great - leaving late evening and arriving in the morning was perfect. Non-stop from BWI was also a big plus. Checkin online was easy and there were no hitches with luggage. We had an on time takeoff and arrival and our luggage arrived with us."
Negativ: "The food was bland and there weren't any options, getting refills on beverages was impossible. The seats were cramped and absolutely EVERYTHING that might improve comfort was extra. Fortunately, I always travel with a variety of earphones, to we didn't have to pay for theirs. Paying for the pitiful selection of entertainment options would have added insult to injury."

Positiv: "Im Flugzeug ist das Personal sehr nett gewesen und der Kapitän hat die weitere Verspätung sympathisch kommentiert."
Negativ: "Der Flug ist leider mit 1 Stunde Verspätung gestartet und das Boarding hat noch 20 Minuten nach der späteren Check in Zeit stattgefunden. Zu viele Leute am kleinen Check-in Schalter."

Positiv: "Nothing."
Negativ: "Everything. Would never use them again."

Positiv: "Es war eigentlich ein Condor Flug wurde aber plötzlich durch eine Litauische Airline durchgeführt. Die Maschine war komplett abgerockt und das Personal sprach zu großen Teil kein Wort deutsch. Im ganzen eher grenzwertig, da wir eigentlich Condor gebucht hatten und keine Billig Airline!!!!!"

Positiv: "Crew was nice, food was fine, got to watch a couple recently released movies, which was free for me."
Negativ: "Flight was delayed 4 hours. I was initially put on stand-by even though I bought ticket 2 months ago. I don't travel much but apparently you check in online 24h prior. Never had to do this before."

Positiv: "Mir fällt bei allem Wohlwollen nichts ein, was ich als positiv bewerten könnte."
Negativ: "Der Flug war mit 9:10 Stunden verspätet und wurde mit einer Maschine, der Getjet durchgeführt, deren Flotte durchschnittlich 26 Jahre alte Flugzeuge hat. Die junge Mannschaft war ok. Die Kommunikation der Condor ist gleich Null, alles wird in CGN über eine Agentur geregelt. Die völlig überfordert waren. Einfach offen kommuniziert, wäre es aus m. S. weniger anstrengend gewesen. Ich werde die Fluggesellschaft meiden."

Positiv: "Delays"
Negativ: "Delays"

Positiv: "Das Flugpersonal war nett."
Negativ: "Die Portionen waren klein. Es gab nur 2 Filme zur Auswahl - für einen 11-Stunden-Flug ungenügend. Für 8 Euro gab es Zugang zu einem Premium-Account und mehr Filmen. Dieses Geld aber m.M.n nur bedingt wert. Flug mehr als 2 Stunden verspätet."

Positiv: "Flug fast 4 Stunden später. Nicht in Düsseldorf gelandt, sondern Brüssel! Nachts um 2:00 Uhr Taxi genommen für 500,00 €. Nie mehr Condor !"

Negativ: "unglaublich enger Sitzabstand, schlimmer als Ryanair"

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Informationen zu COVID-19

Sicherheitsmaßnahmen von Fluggesellschaften, die von New York nach Frankfurt am Main fliegen

Fluggesellschaften, die von New York nach Frankfurt am Main fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmassnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen von New York nach Frankfurt am Main in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

An Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen von New York nach Frankfurt am Main bereitgestellt.

Abstandsregeln für Sitzplätze

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