MRS

Finde günstige Flüge nach Marseille

Durchsuche Hunderte Reise-Websites auf einmal nach Flügen nach Marseille. Kombiniere Flug und Hotel und spare!

— MRS
28. Jan — 4. Feb1
Hin- und Rückflug
1 Erwachsene(r)
Economy
0 Gepäckstücke
Von?
Nach?
Fr 28.1.
Fr 4.2.
TOP Flugportal
- Focus Money
TOP Preis-Leistungs-Verhältnis
- Focus Money
TOP Kundenservice
- Focus Money

Nützliche Infos - Marseille Flüge

Nebensaison

März

Hochsaison

Dezember

Günstigster Flug

4 €

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

184 €

Top-Preis für Hin- und Rückflug

128 €

Top-Preis auf einfacher Strecke

58 €
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 3%.
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 4%.
Flug von Berlin Brandenburg nach Marseille
(Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)
oder weniger
oder weniger

Flüge nach Marseille

Voraussichtlicher Preis für den Hin- und Rückflug
Durchschnittspreis pro Monat
Preisentwicklung vor dem Reisedatum

Mit diesen Tipps findest du günstige Flüge nach Marseille

  • Du suchst ein günstiges Ticket nach Marseille? 25 % unserer Nutzer haben Tickets nach Marseille für die folgenden Preise oder weniger gefunden: Von Stuttgart 58 € Hinflug - 101 € Hin- und Rückflug, von Düsseldorf 116 € Hinflug - 139 € Hin- und Rückflug, von Hannover 128 € Hinflug - 144 € Hin- und Rückflug
  • Buche deinen Flug mindestens 3 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im Januar, November und Dezember. Der günstigste Reisemonat für Flüge nach Marseille ist März.
  • Gib deinen bevorzugten Abflughafen und deine Reisedaten in die Suchmaske ein und entdecke die aktuellen Angebote für Flüge nach Marseille.
  • Am Flughafen Marseille-Provence (MRS) landen nicht nur Flüge nach Marseille, sondern von dort aus kannst du auch viele weitere Städte der französischen Region Provence leicht erreichen. Beispielsweise ist Aix-en-Provence nur eine halbstündige Autofahrt entfernt und Marignane kann in wenigen Min. erreicht werden.
  • Mit Laudamotion, easyJet oder Eurowings fliegst du günstig nach Marseille. Laudamotion fliegt von Stuttgart und easyJet von Berlin-Schönefeld nach Marseille. Eurowings bietet Direktflüge von Düsseldorf nach Marseille an.
  • Um die französische Küche schon gleich nach der Landung kennenzulernen, kannst du dir einen Snack bei der Brioche Dorée holen. Die Bäckerei verwöhnt dich mit Croissants, Brioches und weiteren Delikatessen, sowie Heiß- und Kaltgetränken. Ihre Öffnungszeiten lauten 05:00 Uhr bis 20:30 Uhr und es gibt jeweils eines dieser Cafés in der Halle A und B des Terminals 1 (vor dem Security-Check-In).
  • Um mehr aus deiner Zeit in Marseille zu machen, kannst du direkt am Flughafen einen City Pass kaufen. Dieser bietet dir ermäßigte Eintritte bei vielen Attraktionen und du kannst kostenlos mit den öffentlichen Verkehrsmitteln fahren. Der Informationsschalter, an dem du den Pass erwerben kannst, befindet sich in der Ankunftshalle 1 und ist zwischen 06:00 Uhr und 23:00 Uhr geöffnet.

FAQ - Flugbuchungen nach Marseille

Top 5 Airlines für Flüge nach Marseille

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern
8,0
SWISSErgebnis aus 9121 Bewertungen
8,2Boarding
7,9Komfort
8,6Crew
7,7Unterhaltung
7,9Essen
Airline-Bewertungen

Chris, my attendant was the nicest I’ve ever had. I’d fly Swiss just for him

Mehr zu SWISS

Chris, my attendant was the nicest I’ve ever had. I’d fly Swiss just for him

Flug 3h Verspätung bereits 15 min nach dem check-in. Neue Crew freundlich und alle Gaeste wolten einfch schnell nach hause, somit zuegiges boarding.

Die neue Boardverpflegung von Swiss Economy ist echt hervorragend: frisch, geschmackvoll, schön präsentiert und erst noch sehr preiswert.

Delay

Positiv: "2 Flugbegleiterinnen waren sehr freundlich. Aber der für uns zuständige Flugbegleiter weigerte sich leere Flaschen bei uns abzuräumen. Solch einen schlechten Service, habe ich schon lange nicht erlebt!"
Negativ: "Service an Board war schlecht. Selbst auf Bitten den Müll abzuräumen, wurde er nicht abgeräumt. Völlig unverständlich."
Negativ: "Alles tipptopp!"
Positiv: "Guter Service, es hat immer Snacks und Getränke zur Verfügung. Toiletten sauber."
Negativ: "Einige Mitarbeiter waren ziemlich demotiviert."
Positiv: "Taking off on time. Good service and helpful from all the stuff."
Negativ: "Keep it like that"
Positiv: "Seems that the exit row seat was very narrow!"
Negativ: "Be on time"
Positiv: "Crew was perfectly fine."
Negativ: "Departure time was delayed due to over crowding in Zurich airport. Info on connecting flights and transfer requirements was insufficient, no offer to help those with tight connections, e.g., by trying to seat them at front of plane or help them get off faster. Missed connecting flight as a result!!"
Positiv: "Sauberkeit.Gut Informiert"
Negativ: "Das Verpflegung"
Negativ: "im hinteren Teil ist der Gang etwas gar eng zum laufen"
Positiv: "Crew was very nice and helpful."
Positiv: "Genügend Beinfreiheit, nettes und zuvorkommendes Personal"
Negativ: "Einstieg ins Flugzeug bei schlechtem Wetter war eher unangenehm"
Positiv: "Seat more comfortable than most economy seats with other airlines. Smiling, attentive cabin attendants. Good food. Easy to get to next flight. Seems a bit more spacious than other airlines."
Negativ: "Free Wifi."
Negativ: "Grosse Verspätung, alte und unbequeme Sitze"
Positiv: "I like that the plan wasn’t that full and the movie was great also when I flew back the food and monies was different"
Negativ: "More snacks maybe lackerli"
Negativ: "Delayed flight."
Positiv: "Die Crew war nett und da war trotz guter besetzung des Flugs genügen Platz für Handgebäck in den overheads"
Negativ: "Wir hatten Pech, da wir wahrscheindlich im ältesten Flugzeug der Flotte flogen. Wir sind gut angekommen aber mit etwas modernerer innenaustatung wre das ganze noch angenehmer gewesen."
Positiv: "Die Crew war OK, die Monitore waren gut, die Maschine der Edelweiss eine A330-300 (Chäsrueg) ist eher neu, sieht man auch an den WC"
Negativ: "Der Sitzabstand ist eine Katastrophe und auf keinem Fall 31inch wie es auf Seatguru steht und wird mich davon abhalten jemals wieder Edelweiss zu fliegen, jeder Passagier über 170cm wird leiden."
Positiv: "Crew helped my parents with physical disabilities through the whole flight. Super grateful"
Positiv: "Freundlich, Stiz ist angenehm"
Negativ: "Verspätung, Informationen beim Boarding"
Positiv: "Die Crew war sehr aufmerksam. Die Sitze sehr bequem"
Negativ: "Schlechte Benfreiheit. Insgesamt sehr eng in dem aus gebuchten Flugzeug"
Positiv: "Aufmerksame Crew. Saubere bequeme Sitze,"
Negativ: "Etwas eng. Die Knie stoßen am Vordersitz an."
Positiv: "Excellent food and crew"
Negativ: "I still haven't arrived yet, missed the big flight by two minutes, no help from the crew, had to overnight in Zürich. Trying again today..."
Positiv: "Freundlich, pünktlich, gute Getränkeauswahl und Snack"
Negativ: "———-"
Positiv: "Great service on board, easy boarding, on time departure and early landing"
Negativ: "Seat pitch is a bit narrow and seats not as comfortable as they could be (short-haul business)"
Positiv: "Sehr nettes Personal"
Negativ: "20 Minuten Verspätung, wie fast immer ab Tegel..."
Negativ: "Verspätung"
Positiv: "Es war alles im grünen Bereich, wenn man einmal vom allgegenwärtigen Sound von gefühlt 100 übermüdeten Kleinkinder und Babies absieht. Die Sandwiches schmecken gut und die Biberli auch. Eine gute Verpflegung für einen solch kurzen Flug."
Negativ: "Schade, dass der Flug so spät ist. Ich sags jetzt trotzdem, auch wenn laut Watson nun alle Flugbegleiter/innen mit den Augen rollen werden: Ich vermisse den Tomatensaft. Er befriedigt mein Bedürfnis, ein Glas in der Hand zu halten und gleichzeitig etwas salziges zu mir nehmen zu können."
Positiv: "Sehr nette Crew"
Negativ: "-"
Positiv: "Nice crew, lot of space"
Negativ: "Kurzfristiger Wechsel des Flugzeugs, Änderung des Sitzplatzes"
Negativ: "We didn't fly to Zurich. Instead, we flew from Berlin to Frankfurt to San Francisco to San Diego. Although the alternate airlines did a fine job and we had nice flights thanks to them, we only found out about the change when we arrived at the airport and it caused us multiple inconveniences throughout the day. Our flight from Berlin to Zurich was scheduled to board at 9am, so we left our accommodations at 6:30am so we could arrive at the airport around 7am. It was a rushed, hectic morning and we stayed up late preparing for it the best we could. When we arrived and found out our flight was canceled, we learned our new flight wouldn't board until 11am. So we rushed for no reason and had to spend a considerable amount of extra time at the airport that we could have spent enjoying coffee one last time at a local cafe or something. We planned to fly straight from Zurich to San Diego so we could participate in an interview for our Global entry application (which you can only do when arriving in the US from an international flight). Because we had a brief layover in San Francisco instead, we had no time for this and were unable to do the interview when we arrived in San Diego because it was a domestic flight. The change also caused issues with our luggage. We're not used to checking bags when we fly OR flying internationally with layovers in the US, so we asked the agent at the Swiss desk in Berlin how it would would with both of those aspects in our travel with the itinerary changes. The agent told us our luggage would follow us all the way to San Diego and we didn't have to worry about it. However, we learned once we got to San Diego that our bags were left in San Francisco because apparently we were supposed to pick them up and recheck them, but we had no idea. It was a huge bummer and we wish we would have had more control over our itinerary that day. People book certain flights for certain reasons and need to have a say when their flights need to change."
Positiv: "Staff, food, on board entertainment all very impressive. Great flight."
Positiv: "Everything went smooth. Very friendly, and felt warmly welcomed."
Negativ: "A bit of long lines especially with the 2nd security point in Zurich."
Positiv: "All three of our party got upgraded to business class. What a treat to have a comfy bed instead of a crammed seat on a long haul flight. Swiss spoiled us with Champagne and decent food."
Negativ: "Without knowing it when I booked the flight, I purchased "economy light" fare. In this class checked luggage costs extra; $60.00 a piece. Star Alliance Gold status doesn't help here."
Positiv: "Crew"
Negativ: "Too hot on plane, despite several requests to turn up air conditioning. Would be nice if pilot gave a few more updates as to why we sat on the tamac so long."
Positiv: "Sehr freundliches Personal am Check-in"
Negativ: "Keine Lademöglichkeiten/ Steckdosen etc. Im Flieger"
Positiv: "Great service--able to buy duty free even on such a short flight. Stewardess was able to take my order and complete purchase just before landing."
Negativ: "Nothing"
Positiv: "There were good entertainment options though I didn’t use them"
Negativ: "Our flight was delayed 2.5 hours, during which we had boarded but were told we could not leave our seats even for the bathroom. We were offered a cup of water once during this delay which is inexcusable. (We were also woken up to serve dinner at 1am so that was incredibly inconvenient for an overnight flight) On top of that, I, as well as many others missed our connecting flight. Personally I missed my connection by 20 minutes, which seems a reasonable amount of time to hold a connecting flight with so many people from our flight on that next one. In missing by only 20 minutes, we have lost an entire day of our trip and are spending 9! hours in the airport today. There was no communication between flights clearly. Despite there being an earlier flight we could’ve been placed on after missing our connection - we did not get booked on this flight. I asked why and they just randomly placed people on random flights with no regard for when we showed at the desk. In this scenario, a first come first serve would have alleviated an absolutely awful experience. I will never fly Swiss Air again and will urge people I know to not fly this airline. The experience was extremely frustrating, the best response from an employee was “that’s all I can do for you” and I wish it on no one."
Negativ: "Connecting flight cancelation, didn’t get to go."
Positiv: "The movies were good, the food was good. Servers were kind and helpful. Clean and overall positive flight."
Negativ: "Several delays and gate changes."
Positiv: "Ground Staff (your frontline) were welcoming The seats are most comfortable, the cabin immaculately clean, the Staff polite, helpful and efficient. The flight was smooth including takeoff and Landing Thank You All"
Negativ: "Have no complaints."
Positiv: "Safety"
Negativ: "Small seats only 2 bathrooms,"
Positiv: "Hilfsbereitschaft und Freundlichkeit des Personals. Das Essen war sehr gut!"
Positiv: "Allgemeine Pünktlichkeit und Freundlichkeit"
Negativ: "Rollkoffer wird abgenommen obwohl ich mit diesem seit Jahren fliege. Andere werden mit grösseren Rollkoffern durchgelassen. Mehr Konsistenz bitte. Egalité! Alle oder keiner, aber keine Willkür."
Positiv: "Sauberes Flugzeug"
Negativ: "Mehr als 30 Minuten Verspätung und nicht ein Wort einer Erklärung oder Entschuldigung. Unverschämt!"

Einfach TOP! Service und Qualität werden großgeschrieben..und in BLOCKSCHRIFT 😉✔️

I got confused about flight time and day missed my flight and rescheduled it for another day they charged me again $260. Even I tried to call the airline 4 hours before nobody answered me . I don’t have time now to fight this case but I think it’s not fair…

Beste Airlines

Unterhaltung könnte besser sein

Super Verflegung / Service. Mit top internationalen Kinofilmen/Musik zum sehen oder hören während des Fluges individuell für jeden einzelnen Fluggast. 30 kg Gepäck bei jedem Flug inclusive. Sehr gute Preis Leistung.

Positiv: "Seats were horrible and the crew was thr most unprofessional crew"
Negativ: "Everything"
Positiv: "Hallo ich habe bezahl über meine Kreditkarte Flugticket trsbzon München leider haben sie geld genommen aber nicht bestätigt über Email oder SMS weil sie mich immer geschreiben das ist mit die Karte Problem also hab das wegen andere flug gebucht möchte die geld zurück danke für Bearbeitung soyygit iveta.."
Negativ: "Bestätigung fehlen"
Positiv: "The boarding, comfort and crew were excellent. Everything is very organized and professional."
Negativ: "I had a 12 hour layover in Istanbul. The hotel was great and I appreciated the good food and rest. However, it took nearly an hour each way to the hotel. I think it would be great if Istanbul airways cooperated with the Yotel so transit passengers could stay in the airport. They helped me to get a visa and they say it will be reimbursed, but all of those things took time when I was so exhausted after a long flight. Overall, it was wonderful to have that opportunity to rest and shower on a long wait, but it would be even better if it was closer and it was clear ahead of time that a visa would be needed."
Positiv: "Very professional !"
Negativ: "The first coffee given at the beginning of the journey,was very good,(which is in general unusual during the flights), but the one given at the end of the trip was bad."
Positiv: "Movies and screen"
Negativ: "Flight delayed. Crew doesn’t speak good English"
Positiv: "Yes. Very cooperative crew"
Negativ: "Aircraft is worn out (Seats, interior, etc.). Could use some maintenance"
Negativ: "Beinfreiheit hätte etwas mehr sein dürfen."
Positiv: "Wir waren mit dem Service an Bord und auch am Flughafen rundum zufrieden. Begeistert waren wir von dem Essen an Bord."
Positiv: "Nette Crew, gutes Essen"
Positiv: "THY has premum service compared to the other flight companies"
Negativ: "Bording at Atataturk airport was only weak point. It was directed by boarding assistants to leave our seating places at our gate and they performed additional passport and boarding pass control. We stayed in line for 20 minutes and after that it was allowed to take our seat at gate again."
Positiv: "Crew was friendly and service was good."
Negativ: "Seats should be more comfortable"
Positiv: "It is always better when this flight is operated by wide body aircraft, as was the case with A330 this time"
Negativ: "The best Airlines All things werde perfekt."
Negativ: "Nothings."
Positiv: "Sitzabstand in der Economy ist gut. Essen ist gut. Sehr schönes Holzspielzeug für die Kleinen. Staralliance Lounge (wenn man Zugang hat) macht die Reise nach Istanbul wert."
Negativ: "Ätzende 5 Stunden Aufenthalt im Flughafen Istanbul... Nix zu tun, nichts zu sehen. Kein Spielplatz für Kinder (ausser in der Gold-Class Lounge). Boarding auf dem Rollfeld und über die Treppe sollte bei Linienfliegern nicht sein. Häufige mutwillige Zerstörung meiner Rimowa Aluminumkoffer durch das Bodenpersonal: Dellen, Löcher, Kratzer (was zu langen Auseinandersetzungen nachträglich führt)."
Positiv: "Sitzabstand in der Economy ist gut. Essen ist gut. Sehr schönes Holzspielzeug für die Kleinen."
Negativ: "Relativ altes Flugzeug ohne nennenswerte Ausstattung war für den kurzen Flug von 2 Stunden gerade so Ok. Keine individuellen Bildschirme. Boarding auf dem Rollfeld und über die Treppe sollte bei Linienfliegern nicht sein."
Positiv: "Personal war sehr bemüht und nett alles gut soweit! Gegenüber andere Airlines purer Luxus!"
Negativ: "Mussten auf den babygurt hinweisen und warten und auf den kinderwagen 15min warten. Sonst gut!"
Negativ: "I will never forget Turkish airlines again. They stole our money. We were at our flight on time but they wouldn't let us board. They then said we were no shows and cancelled all our remaining flights with no refund. This ended up costing us around $3000. We don't have this kind of money and I don't know how we will pay rent next month."
Positiv: "Sehr angenehmer Flug, trotz kurzer Flugstrecke bestes Unterhaltungsprogramm sowie Verpflegung !"
Positiv: "Everything"
Negativ: "It was warm on plane"
Negativ: "10 Stunden Verspätung in Entebbe, 2 Anschlussflüge in Istanbul verpasst! Crew von Entebbe desinteressiert und muffig.Keine Entschuldigung und Entschädigung!! Crew nach Stuttgart besser und freundlicher. In Stuttgart Ankunft 23.15 anstatt 13.55. Beide Maschinen veraltet, Unterhaltungstechnik von Entebbe funktioniert gar nicht, kein Bemühen der Besatzung, auch Bordtechnik im Airbus nach Stuttgart völlig veraltet! Keine Weiterempfehlung!"
Positiv: "Leider war mein fernsehrbildschirm beschädigt"
Positiv: "Flugpersonal hilfsbereit, Essen gut!"
Negativ: "ENGE SITZE, Unterhaltungs-Angebot an meinem Sitz relativ instabil (stürzte zweimal ab), außerdem keine Fluginfos zu sehen, da Bildschirm zu schmal... Zwei Ausstiegs-Treppen wären hilfreich gewesen, saß ganz hinten. Boarding könnte schneller gehen, wenn man die Sitzreihen aufteilen würde nach Reihen."
Positiv: "Flugpersonal hilfsbereit, Essen nicht so gut (Nudeln mit viel Sahne-Pamp - arme Vegetarier!"
Negativ: "Enge Sitze - Und: ZU VIEL WERBUNG AUF DEM BILDSCHIRM!!! NERVIG!!! Auch der LEGO-Film ist zu laut und nervt irgendwann - warum machen das nicht mehr die Stewardessen? Dann kann man schauen oder NICHT, wenn man das ganze schon kennt! Zwei Ausstiegs-Treppen wären hilfreich gewesen, saß ganz hinten."
Positiv: "Turkish Airlines ist pünktlich, hat tolles Essen, Beinfreiheit und fast alle Flugzeuge sind neu. Natürlich ist die Besatzung überaus Gastfreundlich und stets bemüht besten Service zu bieten."
Negativ: "Nichts zu beanstanden."
Positiv: "Turkish airlines gibt sich Mühe, in Economy an Business Class Standards heran zu kommen. Rosen auf der Toilette, Speisekarte, viele Filme und Musik zur Auswahl... Leider bleibt der Platz aber doch eingeengt, und die Sitze eng. Aber der Preis ist gut! Ich kann Türkisch Airlines nur empfehlen."
Negativ: "I picked a window seat very early on through a phone call to a Turkish Airline agent in the USA, but when I checked in online, the seat assigned to me was gone and I was put in a middle seat while there were many other seats available. This erasure of the record and random seat assignment nullify the effort on the part of the passenger (making a call is not a trivial act these days because of the long waits) and generate uncertainty in the minds of the travellers. Hope you can improve on this point. That will make an even better impression on the passengers."
Negativ: "Leider war kein mobiler Boarding Pass möglich."
Positiv: "Service and bag policy"
Negativ: "The house food"
Positiv: "Das Flugpersonal war wie immer sehr lieb und hilfsbereit Das essen schmeckte ganz gut Die sitze waren komfortabel Der flieger war noch in einem ganz guten zustand"
Negativ: "Das einzige problem war, dass ich zwischen zwei ungepflegten und unfreundlichen männern sitzen musste und 2 stunden lang mundgeruch ertragen musste. Konnte meinen sitz nicht ändern da der flieger voll war.."
Positiv: "Superrrrrr"
Positiv: "Everything on the plane was good. For once, we flew business class and we enjoyed the experience."
Negativ: "The food was great."
Positiv: "Everything on the plane was good. For once, we flew business class and we enjoyed the experience. However we were not given priority boarding at Istanbul and then had to wait in the cold corridor until allowed onto the aircraft."
Negativ: "Good food"
Positiv: "Everything fine; However the business lounge in Istanbul felt overcrowded and I had difficulty getting on to Wifi."
Negativ: "Food excellent and interesting, personnel were helpful & friendly"
Positiv: "I don't like flying but this was quite pleasant"
Negativ: "Food was good, entertainment also."
Positiv: "Hervorragende"
Negativ: "Kein beanstandung"
Negativ: "Movies varaiety"
Positiv: "Crew was good Comfortable seats"
Negativ: "food could have been better"
Negativ: "Flug war wahrscheinlich überbucht und konnte nicht einchecken! Unglaubliche Frechheit!!!"
Positiv: "Flottes Boarding, gutes Essen, gute Auswahl an Getränken"
Negativ: "Sitz 1D hat keine Staumöglichkeit oberhalb des Sitzes, man muss weiter weg verstauen"
Positiv: "Sehr gute Auswahl an Speisen und Getränken, komfortabler Sitz 1E"
Negativ: "Keine Brücke ins Flugzeug, mussten etwa 20 Minuten im kalten Bus warten, bis wir an Bord gehen konnten."
Positiv: "Insgesamt sehr angenehmer Flug"
Negativ: "Von 4 Flügen waren ABSOLUT ALLE Flüge überbucht und es war nicht sicher das man mitfliegt! Zudem musste deshalb im Zwischenflughafen jedesmal der Checkin aufgesucht werden (OHNE zu wissen ob man weitekommt) und wegen Verspätung der ersten Maschine war ein rechtzeitiges erreichen des zweiten Fluges ohne massives vordrängeln in den langen Warteschlangen gar nicht möglich! Der Anschlussflug konnte nur durch eine sehr sportliche Leistung (Langes Rennnen) erreicht werden"
Positiv: "Insgesamt sehr angenehmer Flug"
Negativ: "Von 4 Flügen waren ABSOLUT ALLE Flüge überbucht und es war nicht sicher das man mitfliegt! Zudem musste deshalb im Zwischenflughafen jedesmal der Checkin aufgesucht werden (OHNE zu wissen ob man weitekommt) und wegen Verspätung der ersten Maschine war ein rechtzeitiges erreichen des zweiten Fluges ohne massives vordrängeln in den langen Warteschlangen gar nicht möglich! Der Anschlussflug konnte nur durch eine sehr sportliche Leistung (Langes Rennnen) erreicht werden"
Positiv: "Everything"
Negativ: "Nothing"
Positiv: "Gutes Essen"
Negativ: "Verspätete Ankunft"

Für einen Linienflug ok. Hygiene voll in Ordnung. Alles in Allem schon ganz gut.

Zunächst wird bei der Lufthansa eine gegenderte Drohung ausgesprochen, nämlich, wenn die Gäste die Maske abnehmen sollten und sich den Anweisungen der Crew widersetzen sollten, würden die polizeilichen Organe am Bestimmungsort informiert. Das bringt schon mal "gute Laune" in die trotz 9 Mrd. Steuerzahlerstütze unveränderte Kabine. Die sieht dann auch so aus, als ob sie seit der letzten Stilllegung wegen Corona aus Kostengründen nicht mehr gereinigt wurde. Die Businessclass ist ohnehin eine Zumutung, nämlich die gleiche Bestuhlung, wie in Economy, nur mit einem leeren Sitzplatz dazwischen. Lufthansa sollte sich einmal ein Beispiel an Turkish Airlines nehmen, die die Zeit des Lockdowns genutzt hat, um für die Gäste ein Upgrade in Ausstattung und Verpflegung zu organisieren, die ihresgleichen sucht, aber bei der Lufthansa sicher nicht findet.

I'm not really sure what the difference is between Economy and Premium Economy on these long-haul flights, especially when the plan isn't very full and people in Economy can lie down across an entire row. The seats in Premium Economy are a bit bigger, but you can't recline or lie down and I'm pretty sure we get the same food options as regular economy. You get a little goodie bag that you don't really need. Also, there is really no point upgrading to business class on the short flights with Lufthansa. The seat size is the same as the rest of the plane. So, you're paying $50 or so for a pretty small snack/meal and a curtain between you.

Positiv: "Crew war sehr nett und die Sitze ok."
Negativ: "Formulare für Einreise wurden nicht geladen und mussten in der Warteschlage im Stehen ausgefüllt werden"
Negativ: "SARS-CoV-2 und Abstandsgebot gibt es für LH nicht!? Biz mit nur 1 PAX bis Row 6, Eco bis Row 10 alle Reihen unbesetzt (Trimmung). Dahinter die Rows dicht besetzt, teilweise 2x2 im ohnehin schon eng bestuhlten CRJ. Bei Ankunft Busposition mit nur 1 Bus (Abstand im Bus??)."
Negativ: "Wie kann man in Zeiten von "Corona" das Flugzeug komplett voll belegen und dann mit "Vertrauen" und "We care for your health" werben? So bekommt man verlorene Kunden bestimmt nicht dazu, wieder öfters zu fliegen... :-("
Positiv: "Die Crew beim Boarding wie immer akkurat und freundlich. Leider gab es in der Eco nur ein Glas Wasser, was diesmal aber nicht kundgetan wurde (oder ich habe geschlafen und hab das nicht gehört). Danach war aber auch keine Motivation mehr vorhanden die ausgegeben Plastikbecher anzusammeln. Man sollte die einfach im Netz des Vordersitzes reinstecken. Naja ...."
Positiv: "-"
Negativ: "Will never use Lufthansa again"
Positiv: "stewardessen"
Negativ: "das pathos"
Positiv: "Nette Crew"
Negativ: "Saukalt an Board. Erst nach fast der Hälfte des Fluges ist es gelungen, die Temperatur so einzustellen, dass es angenehm war. Das Gepäck ist mal wieder nicht mitgekommen. Lufthansa wird immer nachlässiger..."
Positiv: "Es gab wieder Getränke"
Negativ: "Neuer Sitzplatz Mittelsitz bei fast leerer Maschine (zuvor Gang Notausgang Reihe)"
Negativ: "Verpflegung fehlte kpl"
Positiv: "Checkin, besonders am Flughafen München mit eigenem Außenterminal für die Business Class."
Negativ: "Das Essen auf dem Flug war eine Zumutung. Stewardessen, die einen dauernd anstoßen auf dem Gang sind auch nicht unbedingt das, was sein muss."
Negativ: "Internetverbindung war vergleichsweise langsam"
Negativ: "Alles ok"
Negativ: "Pünktlichkeit"
Positiv: "Noch nie so ein chaotisches Boarding in MUC gehabt. Vier Gate Agents und trotzdem"
Positiv: "The flight was adequate."
Negativ: "Sandwich was extremely unappetising and there were no hot drinks. The worst thing was that in transiting from the SAA flight to the Lufthansa flight we were obliged to go through security which seems unnecessary. The security staff were awful. Bullying, rude and totally unsympathetic to the fact that having brought water from the first plane to the second plane we had to either drink it or throw it away. One guy in particular, a tall greying man evoked the worst stereotypes of brutal secret policemen. Perhaps he formerly worked for Stasi or he was having testosterone problems. Totally unacceptable behaviour."
Positiv: "Sauberes, neues Fluggerät"
Negativ: "1. Dauernder Gatewechsel. Zweimal wurde das Gate gewechselt und zwar nicht mal auf derselben Ebene, sondern sogar in einem anderen Terminal und der Flieger hatte auch noch mehr als 1 Stunde Verspätung. 2. Das Essen war für eine Businessclass und einen mehr als 2 stündigen Flug eine echte Zumutung. Kalte und geschmacklose Vorspeise."
Positiv: "Maschine war ganz leer, Crew super nett Frühstück in MUC Lounge gut"
Negativ: "LH typisch keinen Komfort, Internet zum bezahlen, Catering mies"
Negativ: "Die Koffer wurden einfach nicht verladen, da kein Platz mehr war. Und das zu Weihnachten."
Positiv: "Es gab gutes Essen und außerdem mehrfach etwas zu trinken Das Personal war sehr zuvorkommend"
Negativ: "Flug war verspätet"
Positiv: "Das Flugpersonal war total freundlich und hilfsbereit. Ausgezeichneter Service."
Negativ: "Das Boarding hat etwas lange gedauert."
Positiv: "Das Boarding hat super geklappt. An Board war das Personal sehr zuvorkommend und zum Glück hatten wir einen angenehmen, ruhigen Flug. Leider hatte mein Kopfhörer einen Wackelkontackt und der Touchscreen war schon sehr überstrapaziert."
Negativ: "The boarding gate has too little space and was chaos."
Positiv: "Booked upper deck, lots of leg room and space. Very comfortable 11hr flight. Staff were lovely and food good."
Positiv: "Crew tried its best to fulfill the needs of the passengers. Flight was overbooked."
Negativ: "No space at all for all the luggage."
Negativ: "Das Sicherheitspersonal am Flughafen war extrem unfreundlich und provozierend, und äußerst familienunfreundlich."
Positiv: "Great film choices, short flight time - no delays. The flight was relatively full but I experienced no discomfort and the food was good. I think they ran out of one option but this didn't bother me as it wasn't my choice."
Positiv: "The Lufthansa app provides updates on plane status and gate number, etc."
Negativ: "N/a"
Positiv: "Pünktlich gestartet und alles in allem ganz okay"
Negativ: "Super altes Flugzeug"
Positiv: "Das Flugpersonal war äußerst nett, sehr aufmerksam, sehr routiniert und sehr professionell"
Negativ: "Muslim meal does not mean all Muslims eat curry. It’s rediculous that we cant have a decent English breakfast instead you get curry or some form of curry for breakfast, lunch and supper. Your so called Muslim meals are not suitable for kids!! There is no such thing as a Muslim meal either. It’s simply called Halal otherwise then everyone else’s meals should be called Christian or Jewish meals etc."
Positiv: "I flew in the A380 bulkhead at row 50 from Munich to Hong Kong. Have flown premium economy with Lufthansa before, it was no different from before. The service is efficient. Entertainment was fine and had an interesting selection in their world cinema section."
Negativ: "A pretty standard experience and nothing which makes you feel special. Other airlines might offer an upgraded meal in premium economy or a special cocktail, but not on Lufthansa."
Positiv: "Nothing"
Negativ: "The whole experience"
Positiv: "Flight info from Kayak was excellent and up-to-date, more so than the airlines."
Positiv: "Es erübrigt sich jeder Kommentar"
Positiv: "Crew looked after me after a family took up a whole row including my designated seat. I need up with the back row to myself so could put my feet up & chill after a less than pleasant 5+ hours wait at Munich!"
Positiv: "Crew amazing"
Negativ: "No entertainment."
Positiv: "I liked size of the lavatory ,food"
Negativ: "I didn’t like selection of movies and seat wasn’t that comfortable"
Positiv: "Did manage to get priority transfer which I requested from Dubrovnik but was told. “We do not do those”"
Negativ: "Rest of the flight was bearable nothing write about. Typical cheap alow cost flight"
Negativ: "We were advised upon check in online that we could check in but if we needed additional carry on items (1 was free) we had to pay a secondary fee. When attempting to do that online we were unable to, even though it showed the price to do so online was cheaper than the price at the gate. They made us fully check these bags once we got there and we had to pay $40 instead of the 15 or so it stated online. We had to be shuttled to the aircraft and had to wait because the first bus was closed by the operator. We had to wait until the second round for the bus to come back. During the flight the pilot did not mention any turbulence however during the entirety of the flight, including leading up to the landing of the plane, we experienced extreme rocking of the plane back and forth ( I’m aware that this does occur during landings while loosing elevation but this was an extreme case of that) and caused my colleague to get motion sickness which neither of us ever get on flights. I am very dissatisfied with this flight and operations of the airline company."
Positiv: "Height Space, good pilot and some of the food. Good landing and overall pilot skill."
Negativ: "For the whole journey I had a small child kicking, knocking, tapping behind me. Kept waking me up also nearly ten hours of whining. I was genuinely uneasy and uncomfortable for the whole trip. I think there should be a designated child with adult area as I really don’t think this is acceptable. It is stressful enough traveling for 30+ hours this really is not welcome."
Positiv: "The aircraft was great. A bit wobbly on take off and landing, but overall spacious and comfortable seating. The seats had many position options which was amazing. Meal service tableware was clean and pleasant to use. Food was also great. Also a very wide selection of entertainment options! Also, good flying from the pilot’s crew. Flight was on time."
Negativ: "The servicing crew in the business cabin was inexperienced and unrefined. The flight attendants seemed to just want to “get it over with” with questions like “are you done?” The attendants wanted to take our drink order as soon as we got in without giving us a chance to settle into our seats and kept hovering over us until I had to ask her to give us a couple of minutes. The airline did not stock enough snack and ran out mid flight. We had to wait for the next meal service which was not fun. I ended up getting a sweet drink just to get by. Internet, which was paid, was so slow that I got tired of watching it trying to load the pages and gave up. Eventually, the connection completely stalled even though I still had over an hour remaining of the 4 hour package. I used maybe an hour of the total purchase. Total waste because I couldn’t get any work done. Overall, I did not think this was an experience worth a business class ticket."
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr zuvorkommend aufgrund der 20 minütigen Verspätung"
Positiv: "Es gab zwar eine kleine Verspätung aber diese und deren Ursache wurden am Gate angesagt. Nettes und effizient arbeitendes Bordpersonal und freundlich vorgetragene Begrüßung, Ansagen und Verabschiedung. Flug war ruhig und entspannt. Gerne wieder!"
Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich und verbindlich. Die einzige Ansage aus dem Cockpit war eine Kurzansage: 20 Sek und zwar 20 Minuten vor Landung. Das hat sich überheblich angefühlt. Ist Piloten und Copiloten bewusst, wer deren Gehalt zahlt?!"
Positiv: "Alles war zu meiner Zufriedenheit"
Positiv: "Sehr freundliches Flugpersonal, hoher Comfort auch in der Economy Class, Vegane Essensoption war sehr gut"
Positiv: "Lufthansa is an efficient operation."
Negativ: "1. The comfort in economy class was insulting and horrible. I am 6'3", 175lbs and was trapped in one uncompromisingly uncomfortable position for 8+ hours. Torture is a word that comes to mind. If I were a smaller sized person, 5'8" or less, perhaps this may be acceptable, but for anyone over 6'. forget it. You must pay loads extra to be given a respectable seat. I am hopeful that I don't develop a blood clot from this flight. This lack of room is a seriously dangerous situation for many people on long-distance flights. 2. The seat recline feature added further insult to the mix. Once airborne, the lady in the seat in front of me sent her seat into what was left of any personal space or legroom I had. The video screen on the setback in front of me was literally 6" from my face now. Several people who were also of taller size complained, one was so adamant about retaining his space that he fought verbally with the lady in front of him, and eventually a stewardess had to be called. My wife complained on my behalf, and was able to get the lady in front of me to reposition her seat, but eventually, I noticed it somehow found its way back to recline again. I know Lufthansa is not alone with this predicament, but something HAS TO BE DONE to fix this huge problem with air travel. 3. The food on the flight to Germany was way better than the return trip. The meal consisted of mushy carrots, greasy mashed potato-like side, and a piece of OK chicken smothered in 'Murican BBQ sauce. I was insulted. Lufthansa had been better than this in the past. Oh, and the dinner roll was so dry and crumbly, it could have been weeks old. The snack before landing was called pizza, but I wouldn't call it that It was a bunch of tasteless dough, a little bit of tomato like sauce and a smattering of cheese. I wish Lufthansa would stick to what they do best; German-influenced food. Be true to who you are. Most people I know love German food, and I always have looked forward to LH food selections. Not now."

They canceled our flights that went on anyway.

Never booked this flight

Baggage drop-off könnte schneller sein, die FlugbegleiterInnen könnten freundlicher sein

Positiv: "This Transavia Airlines is not good at all."
Negativ: "Many things cheaper does mean better."
Positiv: "The crew from Kili to DarEsSalam was tired. A fresh crew worked from DarEsSalam to AMS and they were great."
Negativ: "The boarding process was chaotic. The passengers in the first boarding group had to fight through the crowd because there were no boarding lanes."
Negativ: "Boarding at Florence is always chaotic but this isn't within the control of KLM or their crew."
Positiv: "Decent price for economy comfort seat, 4A."
Negativ: "The flight was delayed about 80 minutes and they did not informed until when I got to the Airport. I could have stayed more at home instead of the terminal. They have also changed the boarding gate.."
Negativ: "I congratulate the KLM crew!"
Positiv: "The crew was amazing, flight on schedule and good entertainment."
Negativ: "Space is just reasonable on a long flight, even if there's seats more spacious that you could choose if you pay more."
Negativ: "Das ich jetzt noch nicht in nRennes bin sondern in Amsterdam hängen geblieben bin."
Positiv: "Crew was nice and pleasant"
Negativ: "Flight very late"
Positiv: "Top sympathische Crew"
Positiv: "Die Crew war nett."
Negativ: "Die Kabinenklimatisierung hat man nicht in den Griff gekriegt. In dem Bereich wo wir saßen war es sehr kalt und zügig, so dass wir und trotz mehrerer Decken erkältet haben. In anderen Bereichen haben sich die Gäste über zu hohe Temperaturen beschwert."
Positiv: "Unkompliziert"
Negativ: "Die Lauf Wege sind zu lang aus Amsterdam."
Negativ: "1. In Flight Entertainment 2. Controlled In Flight Temperature"
Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew."
Negativ: "Sitze in der Business Class etwas durchgesessen."
Positiv: "No delay and nice staff"
Positiv: "Service, entertainment and comfort - all very good. Really enjoyed the extra legroom in comparison with other airlines."
Negativ: "Just the AC was way too cold and they are not providing any blankets nor pillows"
Positiv: "The service crew was very nice"
Negativ: "Entertainment was broken so no movies etc. No pillows and no blankets because they ran out. Freaking cold during the flight. No vegetarian meal nor snacks."
Negativ: "pünktlichkeit"
Negativ: "Es war gute service im Flug. Ich fliege wieder mit KLM."
Positiv: "Nichts"
Negativ: "Stornieren des Flugs. Keiner fühlt sich zuständig und der Kunde wird mit Arbeit und Kosten allein gelassen"
Negativ: "The air conditioners fan was bad and they had to fix it in London which took over 40 minutes off travel time...we arrived much later than expected in Lagos"
Positiv: "Amazing services .. on time just exactly .. I feel really happy onboard KLM ❤️"
Positiv: "Crew was pleasant but not attentive to detail. Bypassed is completely for snack and drink towards end of 9 hour flight!"
Negativ: "Pay attention to passengers."
Positiv: "It was all fine"
Negativ: "Really was unsure of why I had to purchase a ticket as I was able to pick my own on the way to Billund"
Negativ: "It was a connection flight from Manchester via AMS to HAJ. Transfer time in Amsterdam (offered by KLM) just 1 hr - so my baggage hasn't arrived in HAJ, at least one day delay! At airport HAJ I've heard that's usual that baggage can't arrive in one our! So I didn't understand why this flight was offered by KLM!"
Positiv: "was a standard flight, in a standard quality - nothing bad"
Positiv: "Crew were friendly and helpful. Moved me up front in the plane so I could make my connection."
Negativ: "Not having to walk outside in Edinbur4gh to board the flight."
Negativ: "I bought tickets thrue you for me two months ago Iit went well but on the last few days I also bought ticked for my brother and his wife and it was a disaster night mare for them bound for Montpellier too to attend a wedding the damn suitcase didn’t get to final destination it was at Orlando but got"
Positiv: "super"
Negativ: "alles gut"
Positiv: "Alles ok"
Positiv: "Crew were great, food, entertainment, seat and everything else was great as well."
Positiv: "pünktlicher Flug Sehr nettes Personal Gute Verpflegung"
Positiv: "Crew's hospitality, good music, good destination material, terminal info, good system overall"
Negativ: "Less legroom, storage space, bad food, few movie options."
Positiv: "Best airline in the business quick efficient and outstanding service What else can you say"
Positiv: "Unterhaltungsprogramm guter Service"
Negativ: "schon besser im Flieger gegessen"
Positiv: "Last year I flew Lufthansa which was my worst experience flying ever. I thought the new standard was so low I would never fly to Europe again. I had heard KLM was good but I felt this was as good as could be expected actually much better. The food was even good."
Negativ: "I would have to dream something up."
Negativ: "Nothing special"
Negativ: "Nothing special"
Positiv: "Crew was awesome"
Negativ: "."
Positiv: "Flying with KLM is a pleasure"
Positiv: "Excellent service. A meal , drink and a coffee included which we were not expecting."
Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich, sehr aufmerksam und fürsorglich. Es gab genug zu trinken und gute Auswahl. Über eine Kleinigkeit zu essen freute ich mich auch sehr. Es war ein entspannter, angenehmer Flug. Danke vielmals."
Negativ: "Dass der Flug sich verspätet hat, hat mich persönlich nicht sehr gestört. Wenn aber jemand danach weiter fahren muss, oder einen Termin deshalb verpasst, könnte etwas nervig sein."
Positiv: "Board-Crew war sehr nett und das Essen + Getränke war natürlich auch sehr gut."
Negativ: "Leider muss man sagen dass das Boarding zu lange gedauert hat und manche Probleme mit dem Anschlussflug hatten. Noch dazu kummt dass mindestens 5 oder 6 Personen ihren Koffer nicht mehr bekommen haben unteranderem auch eine Freundin von mir was natürlich sehr ärgerlich ist."
Positiv: "Friendly crew."
Negativ: "So many people on a 747!!"
Positiv: "Nice flight ...was comfortable travel ...good food.Thanks"
Negativ: "No such things"
Positiv: "Comfort was better than on the previous Dash-8. Food was OK."
Negativ: "Despised the cold temperature and cold draft in world business even with all vents shut off...gave me a head cold. Boarding was disorganized. There was no sense of direction; ergo, everyone was jumping in."
Positiv: "Fast boarding"
Negativ: "The entertainment system wasn’t working for the whole 10 hour flight."
Negativ: "The cabin crew was racist! She asked me to move from a seat because she wanted another guy ( obviously from her country ) to take it! Rude and racist."

Not the best crew. Extremely annoying with mask wearing. Even when I was eating and drinking they would come up to you to tell you to wear your mask. Extremely annoying.

Positiv: "Feel like reacist Company"
Negativ: "I didnt like the treatment of the crew."
Positiv: "Good aircraft, good service, on time, eventless"
Negativ: "There are two types of foot-rests, both are a nuisance for people with long legs. The one popping up from below one's seat is extremely hard to put back in place. The metallic one folding down from under the seat in front cannot be secured back and is always in the way if the passenger needs to stretch his/her legs. This seems to be a new appliance, and I jut wish they would do away with it altogether. More is not necessarily better."
Negativ: "This airline charges for everything, and after you pay once, they try to charge you again, and again, and again (four different people tried to charge me 4 different times for my two checked bags). And they lost the record of my payment, so I had to show 4 times the Amex receipt showing that I had paid before. It took 45 minutes and 4 non receptive agents for me to get my luggage checked. British Airways is significantly better."
Positiv: "Nette Crew, Privatsphäre und leckeres Catering"
Negativ: "Boarding"
Positiv: "Pünktlichkeit"
Negativ: "Nur süße Snacks, nichts salziges"
Positiv: "Freundlichkeit des Personals"
Positiv: "Crew attentive. The delay was due to airport conditions in FCO, cannot be blamed on Air France."
Negativ: "Food. For a 2-hour plus flight, from 11am to 1:30pm, we got 20gr pretzel sticks. This is ridiculous. Don't pretend you are not low-cost! Formerly, before the Joon failed (thank God) venture, Air France had real sandwiches around that time of the day on that line."
Negativ: "Die Bestuhlung der Business Class in der Boeing 777 ist unbequem. Es gibt wenig Ablagemöglichkeiten. Die Anordnung ist 2-3-2, und die Fensterplätze und der mittlere Sitz hat keinen Zugang zum Gang. Man muss bei diesen Sitzen die Nachbarn belästigen. Finde ich gelinde gesagt suboptimal."
Negativ: "This was one of the worst flights I’ve been on. Both planes were downright filthy. The flight from Dallas to Barcelona had several broken toilets. Flight from Paris to Barcelona boarded and once everyone was on board, they told us that we would be sitting there for 2 hours before leaving."
Positiv: "Fly was delayed.i was told my bag would go to end but it was not.instead of coming to the hotel 7pm i came 1am."
Negativ: "Explain me to take the bag on time.it was almost left in the airport."
Positiv: "Mit einer Ausnahme war die Crew wenig motiviert"
Positiv: "Crew was wonderful and welcoming!"
Negativ: "Sehr laut! Eng gestuhlt"
Positiv: "Food"
Negativ: "Entertainment"
Negativ: "4 Stunden Wartezeit am Flughafen leider zu lang:("
Positiv: "Nice staff. Flight on time."
Negativ: "Bus to plane. Long walk to terminal upon arrival. Long Liong customs line?!!??"
Positiv: "Air France personnel is always really helpful"
Negativ: "Food and comfort in short haul are not the best - but the flight is short..."
Negativ: "Two hour delay meant we missed our connection. Then given a very late flight and had to haggle for ages to get earlier flight and told we should pay extra for it!"
Negativ: "Flug kommt Mitten in der Nacht in Paris an. Da die Verbindung zum Anschlussgate noch geschlossen war, mussten wir formal nach Frankreich einreisen um zum Gate nach München zu kommen. Dort darf man sich im ungeheiztem Gate noch mindestens 2 Stunden die Zeit vetreiben."
Positiv: "Die Crew war nett"
Negativ: "Sitze waren sehr verschlissen, bzw. funtionierten teilweise nicht. Bordunterhaltung war nur auf einem Monitor möglich der andere Monitor funktionierte nicht."
Positiv: "Nette Besatzung, Kleiigjeit zum Essen und Trinken"
Negativ: "Sehr wenig Platz, wenig zum Essen"
Positiv: "Food and entertainment was awesome"
Negativ: "It's awfull to sleep. Very unconfortable."
Positiv: "The crew were polite and friendly"
Negativ: "Everything was incredibly poor. Flight was delayed, entertainment was outdated and the airport staff were rude."
Positiv: "Crew was nice although one fellow was a little too “nervous” and looked bossy"
Negativ: "Food was awful. Asked for vegan meal they got it half right, as vegan is not vegetarian. And the second meal or snack as they say was not vegetarian or vegan at all."
Positiv: "Crew was nice, too short of a flight to figure out more"
Negativ: "no chance to try. Can’t pick a special meal in short term flights and snacks are not vegan"
Negativ: "shuttle from terminal to plane takes a long time. Flight left late"
Negativ: "Arrived 5 hours late"
Negativ: "Verspätung"
Positiv: "Good selection of movies"
Positiv: "Good selection of movies"
Positiv: "No extra charge for simple refreshments."
Positiv: "Flug war kurz, dennoch gab es Getränke. Das war super!"
Positiv: "Flugpersonal war außerordentlich aufmerksam und freundlich. Der Flug mehr als entspannt. Auch das Essen war super!"
Positiv: "Alle ok, Personal freundlich zuvorkommend"
Negativ: "kleiner Snack mit Kaffee, alles gut für den kurzen Flug."
Positiv: "Their evacution video is interesting"
Negativ: "The aircraft is a bit old and somehow the flight crew didn’t offer me the full menu as the menu describe. First time encounter that in a business class"
Positiv: "Nothing."
Negativ: "Everything. The crew seemed to skip over me and my husband multiple times. So we sat there with garbage the whole flight. My entertainment was broken and they had no solution but giving me $30 to use at the duty free shop the same day as the flighty. I paid extra for premium seating in an exit row and that was their idea of fair compensation. The crew ran out of vegetarian food so I didn’t eat anything but cold stale bread. The crew was non-existent most of the flight."
Positiv: "The staff was very nice and friendly"
Negativ: "One hour delay without any information on embarking and another hour in the plane before departure"
Positiv: "I like traveling with AirFrance in general."
Negativ: "Terminal too far to go to loggage, walking about more than two miles after a long trip is not very easy AirFrance should have a better terminal at Charles-de-Gaulle!!! Have some missing stuff in my luggage!!!!"
Positiv: "The crew was very friendly and professional. The food very good"
Negativ: "First the plane was delayed because of a technical issue that I think they should check before The plane was crowded and old."
Positiv: "Crew were pleasant most of the time"
Negativ: "Boarding process is total chaos Took 40 mins to.check in at desk , pre ordered for wheelchair Never showed ...total zoo Beds advertised as lie flat bu they are NOT 180 degree flat , legs hang down - bad for circulation"
Negativ: "Flight was delayed 3 times and when I was finally put on a flight that was leaving, they failed to check the connection in Paris (Left me 10 minutes to get from the aircraft to the other plane!) I was moved to SAA in the end after a truly traumatic time in Johannesburg. This is not the first time I have suffered at the hands of Air France sadly. Needless to say, I wont be booking with Air France again."
Positiv: "The quality of service from the staff and their courtesy. A great asset of the airline."
Negativ: "My luggage was left behind - this despite my being lifetme platinum."
Positiv: "Flight landed 15min ahead of schedule. Good seating (29C in 777-300 ER), Good choice on entertainment program, also in german language."
Negativ: "Ordered meal not available (ok, AF staff was on strike)"
Positiv: "Easy, fast, comfortable, no hassles"
Positiv: "The airplane have great entertainment system. The cabin crew are very nice."
Positiv: "Während des Nachtflugs war es ziemlich kalt in der Kabine. Aber es gab eine Decke und ein Kissen. Das war gut! Leider wenig Deutsche Inhalte auf den Entertainment Bildschirmen am Vordersitz. Sonst alles super!"
Positiv: "Das Flugpersonal, alle nette französische Damen, mit viel Charm und Erfahrung, könnten uns überzeugen, Air France hat das gewisse etwas!"
Negativ: "Fast eine Stunde Verspätung..."
Positiv: "Super Betreuung, nette Und aufmerksame Flugbegleiter."
Negativ: "Die Sitze waren etwas ausgeleiert. Die fehlende Anpassung der Rückenlehne an individuelle Bedürfnisse sollte eigentlich Standard sein, aber außer einer unberechenbaren Massagefunktion in diesem A-380 Fehlanzeige."
Positiv: "Das Flugpersonal in der Businessclass war toll, das Essen und der Wein sehr ansprechend."
Informationen zu COVID-19

Sicherheitsmaßnahmen von Fluggesellschaften, die nach Marseille fliegen

Fluggesellschaften, die nach Marseille fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmaßnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen nach Marseille in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

n Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen nach Marseille bereitgestellt

Abstandsregeln für Sitzplätze

Sitzplätze in der Mitte auf Flügen nach Marseille nicht verfügbar

Tests vor dem Flug

Antikörpertest, Test auf Symptome auf Flügen nach Marseille

Flexible Stornierung

Verzicht auf Änderungsgebühren. Flexible Flüge nach Marseille finden

Buche günstige Tickets nach Marseille

Aktuelle Angebote - Hin- und Rückflug

08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
7 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
9 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
11 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
12 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
12 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
14 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
15 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
16 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
17 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
18 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
19 €
30.03.Mi
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
06.04.Mi
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
20 €
17.02.Do
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
22.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.MRS-BER
23 €
27.03.So
NonstopMehrere Fluglinien
2:20 Std.BER-MRS
31.03.Do
NonstopMehrere Fluglinien
2:05 Std.MRS-BER
41 €
27.03.So
NonstopMehrere Fluglinien
2:20 Std.BER-MRS
06.04.Mi
NonstopMehrere Fluglinien
2:05 Std.MRS-BER
43 €
10.02.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
19:15 Std.FRA-MRS
14.02.Mo
2 StoppsMehrere Fluglinien
27:40 Std.MRS-FRA
56 €
05.06.So
NonstopEurowings
1:55 Std.DUS-MRS
26.06.So
NonstopEurowings
1:45 Std.MRS-DUS
95 €
12.02.Sa
1 StoppIberia
11:10 Std.MUC-MRS
15.02.Di
1 StoppIberia
13:00 Std.MRS-MUC
116 €
25.02.Fr
NonstopLufthansa
1:40 Std.MUC-MRS
04.03.Fr
NonstopLufthansa
1:35 Std.MRS-MUC
117 €
28.04.Do
1 StoppKLM
4:05 Std.HAJ-MRS
10.05.Di
1 StoppKLM
3:40 Std.MRS-HAJ
145 €

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Aktuelle Angebote - Nur Hinflug

08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
4 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
5 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
6 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
7 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
8 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
9 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
10 €
08.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
11 €
10.02.Do
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
12 €
01.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
12 €
01.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
13 €
01.02.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
14 €
03.02.Do
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
15 €
01.03.Di
NonstopRyanair
2:05 Std.BER-MRS
16 €
06.02.So
2 StoppsMehrere Fluglinien
18:55 Std.CGN-MRS
24 €
31.03.Do
NonstopeasyJet
2:20 Std.BER-MRS
25 €
27.03.So
NonstopeasyJet
2:20 Std.BER-MRS
31 €
16.02.Mi
3 StoppsMehrere Fluglinien
23:55 Std.HAM-MRS
45 €
02.02.Mi
1 StoppIberia
11:10 Std.MUC-MRS
65 €
11.04.Mo
NonstopLufthansa
1:35 Std.FRA-MRS
65 €

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Aktuelle Angebote - Inlandsflüge

18.03.Fr
NonstopRyanair
1:15 Std.BOD-MRS
20.03.So
NonstopRyanair
1:15 Std.MRS-BOD
18 €
14.05.Sa
NonstopRyanair
1:10 Std.BOD-MRS
18.05.Mi
NonstopRyanair
1:15 Std.MRS-BOD
20 €
05.03.Sa
NonstopRyanair
1:15 Std.BOD-MRS
06.03.So
NonstopRyanair
1:15 Std.MRS-BOD
21 €
25.03.Fr
NonstopRyanair
1:30 Std.BVA-MRS
28.03.Mo
NonstopRyanair
1:30 Std.MRS-BVA
21 €
02.04.Sa
NonstopRyanair
1:10 Std.BOD-MRS
10.04.So
NonstopRyanair
1:15 Std.MRS-BOD
22 €

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Flüge nach Marseille

Reiseziel:

Marseille (MRS)Frankreich

Angebote für den Rückflug:

Marseille - Deutschland

Kabinenklassen:

359 €
62 €

Abflughäfen ansehen:

49 €
14 €
67 €
47 €
59 €
49 €
52 €
54 €
141 €
46 €
161 €
69 €
97 €
129 €
70 €
396 €

Ziele entdecken:

14 €